Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Patatesli yufka mantisi

hayirli günler ola dostlar
bizde yavas yavas ama gec kalinmis izin hazirligi basladi .birazda rahatsizliklarim elimi kolumu oynatmiyor
dostlar .ve artik mutfak alisverisini birakip evdekilerle birseyler üretmeye calisiyorum evde ne varsa onu kullanmaliyim  düsüncesi yukarida görmüs oldugunuz yemegi ortaya cikardi.
kizim tadina bakinca anne bunu bloguna yazma dedi
dedim niye .bunu tek biz bilelim dedi ;)
ama ben size yazmadan dururmuyum ,inanin lezzetli hafif ama doyurucu bir yemek oldu
beynemeniz dilegiyle hemen tarife geciyorum .cünki cok ama cok isim var .
gerekli malzeme 4 kisilik
1 kg patates
2 bas büyük sogan
yarim bag maydanoz
2 yumurta
tuz karabiber
1cay kasigi kimyon
1 kahve kasigi pul biber
2 adet yufka  ( yanliz benim yufkalarim büyüktü pk yufka kullaniyorsaniz az gelebilir harciniza yufka)
4 yemek kasigi sivi yag haricin icine
sos icin gerekli malzeme asagida yaziyorum
yogurdun miktarini da

öncelikle patatesi soyup rendenin iri tarafi ile rendeleyin süzgece koyun üzerine tuz atip karistirin suyunu birakmasi icin 15 dakika bekletin iyice elinizle sIkIp bir kaba alin üzerine soganlari rendeleyin
maydonozu ince dograyin baharatlarini ekleyin iki yumurtayi kirip karistirin
yufkanizi tezgaha yayin kenarina uzunlamasina harcinizdan 2,5 3 yemek kasigi dolusu uzun sekilde koyun

ucundan baslayip 4 kez ince rulo olacak sekilde sarin ,kesin yine ayni yufkaya patatesli harctan koyup dört kez yine sarin bu sekilde yufkayi tamamlayin .bicak yardimi ile lokmalar halinde dograyin .
geri kalan yufkaniza da ayni islemi uygulayin.

yaglanmis tepsiye dizip üzerine biraz daha yag gezdirin .
 isitilmis 200 derece firinda yaklasik 30 dakika pisirin

tabaklara servis icin bölüstürün  
üzerine 600 gr yogurda bir dis sarimsak ezin icersine 1 kahve kasigi nane ekleyip karistirin ve  
yufkalarin üzerine paylastirin

sosu icinse
bir tencereye 4 yemek kasigi dolusu zeytinyag koyup, icersine bir dis sarimsak dograyin .
ocaga koyup sarimsagin kokusu gelinceye kadar isitin. bir kutu dogranmis domates (yada 5-6 adet olgun domatesi rendeleyin ) ekleyin.
 tuz karabiber ve 1kahve kasigi dolusu toz kirmizi biberi ilave edip 
bir iki dakika sonra bir cay bardagi sicak su koyup 6 ila 8 dakika orta ateste kaynatin . 

yogurdun üstünede domates sosumuzu gezdirip dogranmis maydanoz ile süsleyip servise sunun
sosunuzu önceden hazirlayip isitabilirsiniz yogurt ve sos hazir olunca hersey cok hizli ilerliyor bilginize
tarfi olarak beytiyi andirabilir ama lezzet olarak cok farklidir belirteyim

25 Kommentare:

  1. bu tarifi bende çok severek yaparım...
    acayip güzel olur...
    her yediğimde tadı damağımda kalır...
    ellerine sağlık canım....
    enfeees görünüyor....
    hayırlı iftarlar....

    YanıtlaSil
  2. Görüntü harika, çok lezzetli olduğu muhakkak. Allah kolaylık versin işlerinizde.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım
    annemde çok sık yapar bu mantıdan

    YanıtlaSil
  4. ayy ağlicam ablacım, bu ne güzellik... oruç oruç eziyet senin sayfana bakmak :))))
    ellerine sağlık harika görünüyor, bak bunu yapabilirim işte :)))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım, bende hemen mutfağa giriyorum,
    akşam yemeği yapmam lazım:))
    öpücükler yolladım.

    YanıtlaSil
  6. hakkinizi helal edin canlar :(
    acmayin siz benim sayfami gece acin ;)
    eflatunum pastayida yaparsin bunu da baskasinida
    yapa boza ögrenir insan
    ben oooo sana saysam
    misafirime sarimsakli keskül yedirmis insanim
    yaaaaa :)

    YanıtlaSil
  7. offf.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Ablam sarmısaklı keşkülü yapmayı nasıl becerdin doğrusu onu çok merak ettim. Alemsin ya öldüm gülmekten. Ben bayıldım bu tarife Farklı varyasyonlarını yapar yapar denerim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. diyorum iftara bu yemek bloglarından bakiimda bişeyler yapiim sonra bi açıyorum bilgisayara yapısıp kalıyorum oruç oruç ellerine sağlık ablacım mikemmeeel görünüyo mmmm :)

    YanıtlaSil
  10. sagolun canlar sizlerede kolay gelsin .

    eceeee dolaptan yesil fistik aliyorum diye sarimsakli salata sosunu alip onunla dekore etmistim keskülü .
    birde yesil güzel duruyordu ki
    huyumdur asla pisirdigim yemegin tadina bakmam hazirlarken, ne olursa olsun. sarimsak soslu keskülü ben hemde iftarda servis ettim ramazandi
    halimi hayal edebildinmi :D mor hemde mosmor
    aglamak istemistim o an

    YanıtlaSil
  11. Ben resimlerle doydum..Allah kabul etsin :)

    YanıtlaSil
  12. Ablacım tebrik ediyorum helal sana. Hiç aklıma gelmezdi. bende diyorum sarmısağı nasıl koydu ablam keşküle. unutulmaz bir yemek olmuştur..

    YanıtlaSil
  13. basit malzemelerle değişik bir yemek , işte maharet budur , hemen deneyeceğim ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Ablammm, yine harikalar yaratmışsın. Bu kadar az malzemeyle gel beni ye dedirten bir görüntü. Ellerine sağlık. Bu arada sarımsaklı keşkülünüde tatmak isterdim. İnsan senin elinden sarımsaklı keşkülü dahi zevkle yer. Sevgiler abla...

    YanıtlaSil
  15. bunu mutlaka denemek istiyorum..ellerinize sağlık çok iştah açıcı görünyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  16. hepinize benden kucak dolusu sevgiler
    ziyaretleriniz yorumlariniz güzel sözleriniz icin
    pinar sagol canim
    biliyormusun abin yani esim ogün cok üzüldügmü görünce sarimsakli haliyle yemisti keskülü herkezin gözü önünde :)

    YanıtlaSil
  17. ablacım demek herşey tecrübeden geçiyor, walla Allah bir daha göstermesin sana öyle kötü anlar.. sarımsaklı keşkül... yeni yapacağım ve cesaretsiz olduğum bir yemekte aklıma getirip "ha gayret" diyeceğim :)

    YanıtlaSil
  18. HARİKA CANIM AKŞAMA SENDEYİM .
    ELLERİNE SAĞLIK TIK TIK BEN GELDİM DİYECEĞİM VE DONDURMADAN İSTERİM...

    YanıtlaSil
  19. Ablacım insan sevdiği için sarımsaklı keşkülü dahi zevkle ballandıra ballandıra yer. Ama sadece sevdiği için... Allah mutluluğunuzu daim etsin.

    YanıtlaSil
  20. Bugün sayfana baktim ve bu resimi gördüm, daha ne oldugunu okumadan iftarin menüsü belirlendi kafamda:)
    Gercekten kalkip yufkayi cikardim ve yapmaya basladim...iftar vakti geldi ve nihayet tadina bakabildim:)
    Görünüsüde güzel tadida güzel:)...bir tepsi bitirdik:):)

    Tugba

    YanıtlaSil
  21. çok güzel ben kıymalısını yapardım şimdi patateslşi deneyeçeğim..

    YanıtlaSil
  22. Tarifinizi denedim çok güzel oldu allah razı olsun...

    YanıtlaSil
  23. çok güzel olmuş. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. ya çok lezzetli görünüyor. Harika bir tarif. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  25. Hayirli aksamlar!
    Bu güzel tarifi denedim ve cok lezzetli oldu.Esim ve cocuklarim cok severek yediler.Cok tessekkür ederim.
    Emine

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle