Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Taze sogan corbasi

sogaaanmi :) evet yine tezat bir corba, tarif yine bana ait dilerim beyenirsiniz 
malzeme
15 adet taze sogan
250 gr patates
2 ymek kasigi pirinc
150 gr süzme yogurt
1 kuru sogan
2 yumurta sarisi
1 kahve kasigi kekik
biraz muskat rendesi
tuz karabiber
1,250 ml et suyu yada tavuk suyu
yarim cay bardagi hakiki zeytinyag
üzerine
3 yemek kasigi zeytinyag
2 adet taze sogan

tencereye yagi koyun .üzerine temizlediginiz soganlari ve kuru sogani ince dograyip tencereye koyup biraz kavurun
soyup küp seklinde dogradiginiz patatesleri ekleyin tencereye  yaklasik bes dakika berberce kavurun

tencereye iki yemek kasigi pirinc ilave edin .kekigi ,tuzu ,karabiberi muskati ile tatlandirin  

suyunu ekleyin kaynamaya birakin. yaklasik 20 dakika pisirin .orta ateste pisirelim kapagini yarim kapatin ki
su kaybi fazla olmasin

pisen corbamizi el blendirindan cekelim hic parca kalmasin

yumurta sarilarini yogurdu bir kasede iyice karistiralim .yaklasik yarim cay bardagi sicak su ilave ederek inceltelim corbadan da  bir  kepcede ilave edip yumurtali karisima,geri hemen corbaya ilave edip karistiralim (tencereniz ocaktan alinmis olmali .)

kücük bir tavada zeytinyagini isitin .üzerine dogradiginiz soganlari atip iyice kizartin. kekik seviyorsaniz bu asmada yarim cay kasigi daha ekleyebilirsiniz

corbanizin üzerine gezdirip servise sunabilirsiniz .
afiyet olsun tezat gelsede deneyin derim ;)

18 Kommentare:

  1. denemekte fayda var.

    http://enoughisenough-sweet.blogspot.com/

    BEKLERİM.

    YanıtlaSil
  2. bu çorba hastayken ne de ıyı gıder

    YanıtlaSil
  3. canım benim yine döktürmüşsün...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yaa ben bayıldım buna bende yapıcamm:)

    YanıtlaSil
  5. Ramazan da değerlendirilmek üzere kaydedildi :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  6. Bana bak ramazanda sabahtan böyle güzel yemekler yapıp koyma günahıma girersin:)))
    canım harika ötesi diyebilirim çocukluğumun çorbalarına benziyorlar ama seninkiler orjinal,
    birde nasıl bir fotoğraf çekme yeteneği var sende öyle, bir ara resmimi çek:)
    yumurta sarısını çektiğin gibi çook yakından çekkk:)) kocaman sarıldım öptüm, sarılacağımda gör bak,abi diyecek yeterin bu ne samimiyet:)))

    YanıtlaSil
  7. kugum bitanesin sen .
    fotoraf cekme kabiliyetimi yeni kesfettim laf aramizda
    senide cekicem hem okadar cok cekecegim ki insAllah .
    yoksa burada senemi gecer onlara bakarak gececek sene Allah ömür verirse.
    bende cok öptüm dualardayim biliyorum, sende dualardasin kugum
    iyisimi ben ramazanda tarif koymayayim artikiiiiiin :P

    YanıtlaSil
  8. Mutlaka denemek lazım mutlakaaaaaa ulu orta sevmeyin öyle birbirnizi canı çeken var belki ne biliyorsunuz çooo ayıp :(

    YanıtlaSil
  9. boyaaaaam biliyorsun önce sana sarilicam ;)

    YanıtlaSil
  10. merhaba hosgeldin ahu bloguma ve gönlüme

    YanıtlaSil
  11. Ben ikinize birden sarılayım ,en kıskanç benimm:))

    YanıtlaSil
  12. Hem ne demek önce sana sarılacağım ağlarım ben:))
    sarıldım

    YanıtlaSil
  13. Neredesin? hayırdır inşALLAH canım.

    YanıtlaSil
  14. Seni çok merak ettim ablacım nerdesin??
    Ayrıca da çok çok gerginim hemde çok..

    YanıtlaSil
  15. boyam simdi girdim eve :( seni aradim ama cok caldiramadim telefonu

    kugum dernegimizin festivalde ne diyorsunuz bilmiyorum yemek satis kösesi vardi görevli idim
    özledim sizi

    YanıtlaSil
  16. bunu da bilmiyorum.
    o kadar yemek blogçusu arkadaşımızı okuyorum.
    sizin tarifler bana çok değişik geliyor.
    denerim ki.
    :)
    fotolar da iyi ama.
    iyi uğraştırıyordur.
    :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle