Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carotte pasta

Es selamü aleyküm dostlar .
biraz gecikme ile  tarifi vermeye geldim .biliyorum kizdiniz bana .ama inanin öyle bir kosturmaca ki su an isim bitmis degil..
 dedim ya bir nefes arasi verirken ,yazacagim tarifi .bir fincan kahvemle burdayim .
simdi bu pasta nerden cikti ? diye soranlara söyle anlatayim ,
izin öncesi dernegin toplantisi icin, sehire gittigimiz bir gün,uzun süren  toplanti sonrasi eve dönerken, arkadaslar, dediler surada bir kahve icelim nasilsa tranvayin vaktine daha var .
su an aklima gelmiyor ünlü bir cafe var kahvesi ile meshur oraya girdik .
ben girer girmez asik oldum vitrin de bir güzel bana göz kirpmakta .
dedim istermisiniz arkadaslar ?
bir tane alalim hepimiz tadalim dediler. hem fikir olup bir tane aldik
o cafenin ünlü bir pastasi imis. fiatina asik olmadik ama :)))
bir dilim icin fazla ama kalite iste, taviz vermiyor ;))
masada tad analizi yaptik bir süre. su var icinde ,bu var icinde .dedim olacak gibi degil soracagim
ismini sordum, icerigini sordum garsonlara. ne var icinde ne  yok
fazlaca bilgilendiremediler ama 
benim arastirmalarim bitmedi ,bir alman arkadasimin yardimi ile tarife ulastim 
su an karsinizda ,
bire bir oldumu bilemem ama benim gönlüme yatti .yoksa burada isi olmazdi kendilerinin .
 belirtmeliyim oldukca yogun bir tad birakiyor damakta , dilimler ince tutulmali
ugrastirmiyor kendileri malzemeniz oldugu sürece sorun degil hazirlamak
kisa sürede yapilabilir .buzdolabinda saklamaniz gerekiyor .
 ha unutmadan kremasi gereklimi yooo, gerekirse keki yapilip bir pudra sekeri ile servis edilebilir lezzeti icin 
 o bile yeterli
ben niye kullandim peki :))
ucari kacari yok illa bire bir olmali :)
hadi buyrun
Malzeme
250gr oda isisinda tereyag) Mutlaka tereyag ve resmen erimis halde ama eritilmeyecek ! )
1,5 su bardagi toz seker
2 su bardagi un
4 yumurta
yarim su bardagi dogranmis ceviz
yarim su bardagi kuru üzüm
1 su bardagi cok ince dogranmis ananas ( konserve )
1 su bardagi dolusu rendelenmis havuc ( 2 orta boy )
1 cay kasigi karbonat
2 kahve kasigi kabartma tozu
1 ,5 cay kasigi tarcin
1 cay kasigi karanfil
biraz muskat rendesi
1 cay kasigi tuz
( bardaginiz 250 ml olmali )

üst krema malzemesi
300 gr pudra sekeri
120 gr oda isisinda tereyag
350 gr labne peynir
mümkünse vanilya özü



yapilisi
tereyagini sekeri mikrinize koyup krema olup seker eriyinceye kadar cirpin
üzerine yumurtlari teker teker kirip her yumurta da bir kac saniye cirpin. üzerine rendelediginiz havuclari koyup karistirin.
 önceden  karistirdiginiz  unu,kabartma tozu,karbonat ,tuz, tarcin karanfil muskat rendesini  ilave edin
cevizi ve üzümü de ekleyip, en son ananasi koyup karistirin
yagli kagit serdiginiz 26 cm cemberli kalibiniza döküp düzleyin .
isitilmis 180 derece firinda yaklasik 1 saat pisirin dikkat edin üzeri yanmasin son dakikalar da
kürdanla kontol edip ,pismedi ise sayet üzerine alu folye ile kapatip pismesini saglayin .
pisen kekinizi sogumasi icin cemberini cikarip bekletin .
soguyan keki üce bölün
her katina hazirladiginiz kremadan bir miktar sürün .en üzerine kalan kremadan sürüp dilediginiz gibi süsleyin .
buzdolabinda 2-3 saat dinlendirip dilimleyerek servise sunun
kremanin hazirlanisi
tereyagini ve pudra sekerini iyice cirpin suyu süzülmüs peyniri koyup vanilyayi ekleyip iyice cirpin  .
hepsi bu
 dualara talibim dostlar




27 Kommentare:

  1. Maşallah !
    El emeği denilen olgu..
    Bazı şeylerin bilgisine sahip olmak ne de çok şükre vesile...
    Hamdedin bu yeteneğiniz için ablacım.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. pasta harika da tarif nerede???????

    YanıtlaSil
  3. canlarim su an biraz yogunum
    resimlerin birazini ekledim. tarif biraz nefes alinca gelecek insAllah

    büsram
    Allahima ne kadar sükretsem az kalir
    Allah c.c. her birimize birseyleri kolaylastirmistir
    benim nasibime düsen ise buymus dua diliyorum sizlerden niyetim kolayliklara vesile olmak baskaca birsey degildir inanin
    iyiki varsiniz zira kiymeti olmazdi

    YanıtlaSil
  4. pastanin tarifini yazarmisiniz !!? RICA ETSEM ..

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem bir görüntü. Ne güzel süslemişsiniz. Sanıyorum ki içi havuçlu kek, dolayısıyla kekin tarifini merakla bekliyorum. Zira dolabımda 3-5 havuç kek olmayı bekliyor :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. tesekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Görüntüsüne bayıldım tadını düşünmek bile ağzımı sulandırıyor bayılıyorum ev pastalarına!Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Yaaa bana ne yaaaaa...Melek Abla biz birlikte asik olmustuk bu Pastaya, neden Vuslati yalniz gerceklestiriyorsun??? :) Senide cok Özledim, Cumaya mutlaka senide görmek istiyorum. Seni seven kardesin Neslihan Kibaroglu

    YanıtlaSil
  9. Muhteşem görünüyor can...Ellerine canına sağlık..Azra da yiyebildi mi bu pastadan?

    Melek'cim havucu malzemeler kısmında yazmamışsın, miktarı ne kadar olacak bir kontrol ediver sana zahmet..:)

    YanıtlaSil
  10. Her zamanki gibi pastave sen..
    Muhteşemsiniz..
    Gece gece ağzım sulanmadı desem yalan olur doğrusu; en azından bir dilimcik olsa iyi olurdu..
    Ellerine sağlık pastaların üstadı...

    YanıtlaSil
  11. evet o pasta neslihan :) cumaya söz veremiyorum canim kismet diyelim

    aynurum senden baska hic kimse fark etmedi
    kim soracak diye bekliyorum
    bingo canisi
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Nefiss... bir gün denerim belki.. Ablacım özledim seni.. Allah'a emanet olasınız..

    YanıtlaSil
  13. rabbim nasip eyler insAllah öznurum .
    dünya telaslari seni unutturmadi guzum ,her aklima geldiginde ya müsait olmuyorum ben müsait oldugumda vakit uygun olmuyor o sebepten arayamadim hakkini helal et
    duana talibim

    YanıtlaSil
  14. canım benim geç olsun güç olmasın :))

    tarif için teşekkürler...
    sunum zaten çok güzel....
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. heeeey ben buna bayılırıııım yersem.
    tam istediğim tat.
    annemle yapayııım.
    :)

    YanıtlaSil
  16. Bu kadar mükemmel yapılır ancak..kıvamı,duruşu kendini sunuşu ve zarafeti beni mest etti!..
    Ne olacak yaa ben neden uzağım yaa yanındayken de rahat veremedim sana :(

    YanıtlaSil
  17. boyaaaaam
    o nedemek gülüm
    üzme beni sen hic abla dayagi yedinmi :P

    YanıtlaSil
  18. Pasta guzel, site cok cici. Site sahibi de cok hamarat. Ellerinize saglik, yeni takipcinizim. Sevgiler selamlar. Ozlem.

    YanıtlaSil
  19. muhtesem bir goruntu...
    resimlere bakinca adeta tadini damagimda hisstettim :))
    ellerinize emeginize saglik
    sevgiler...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  20. oyy oyy kendimi cennete düşmüş gibi hissettim.Ne güzel olmuş.Maşallah.Blogunuzu izlemeye aldım.Banada beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetler hakkında paylaşım yapıyorum.http://istkazanbenkepce.blogspot.com

    YanıtlaSil
  21. arkadaslar yapan varmı bu tarıfı varsa luften yorum yazın deneden fıkır olsun

    YanıtlaSil
  22. slm pastamı dıyelım kekmı anlamadım havucların goruntusu kekı andırıyo
    bu tarfı ıslatmaya gerek varmı bıde tarıfı bı cafeden nasıl alabıldınız benım tanıdık pastacm bıle bana tarıflerını vermıyor

    YanıtlaSil
  23. merhaba melek hanım,
    tarıfınızı kısmetse aksam deneyecegım yalnız benım kafama takılan bısey var bu kekın ıcınde ananas ve havuc gıbı urunler var bu dıbe cokmesını saglamazmı
    yanı sızın kekınız gıbı kabarırda 3 e bolunurmu dıye tereddut yasıyorum bırde karanfıllerı boyle butun butunmu atıyoruz sımdıden tskler

    YanıtlaSil
  24. @tuba

    tugba hanim islemleri sirasiyla yazildigi sekli ile yaparsaniz sorun yasamassiniz insAllah .
    karanfil ise toz halinde kullanilacak tüm karanfiliniz varsa havanda dövüp un haline getirmelisiniz .
    sonucu paylasirsaniz sevinirim
    ayrica hakkinizi helal edin nete giremedim geceden beri, simdi gördüm sorunuzu
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  25. merhaba melek hanım coretta pastayı denedım uzun zamandır aklımdaydı cok dıkkatımı cekmıstı yalnız dayanamadım tadını merak ettıgım ıcın 3 saat sonra ortadan ıkıye ayırdım uce boluncek kadar yuksek tabanlı bı pasta olmadı neyse 2 ye boldum kremasını surdum tadı cok yogundu esım tatlıyla arası fazla yoktur ama begendı ben ılkı dagıldıgı ıcın ıcıme sınmedı tekrar deneyecegım gorselım cok kotu olmustu bır gece bekletıp kekını oyle 2 ye bolecegım bırde yaglı kagıt sermeden tabanı yaglasam kenerları harıc daha ıyı kabarmazmı

    YanıtlaSil
  26. tuba hanim hosgeldiniz .
    öncelikle cok tesekkür ederim denemeye deger gördünüz rahman razi olsun
    keki altinda kagit olmadan kaliptan cikarmaniz zor olur
    kagit kaplamaniz gerekli her halukarda
    kekinizin dagilmasi icersine koymus oldugunuz malzemeleri özellikle ananasi olabildigince kücük dogramalisiniz cevizide öyle
    cünki lifli bir besin olmasindan dolayi kesimi zordur
    kalibiniz 26 cm olmasina dikkat edin zira 28 lik kullanmaniz bile yüksekligini etkiler
    sevgilerimi gönderiyor tekrar tesekkür ediyorum dua ile

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle