Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dalyan Köfte

hayirli günler dostlar dalyan köfte tarifim yaklasik 24 yill öncesinde kaydettigim bir tarif .
kendimce bazi seyler  ekleme ve cikarmalarim sonucunda ne kadar orjinal kalmistir bilemiyorum .
bildigim tek sey davet sofralarinda müthis bir lezzet ikrami kolay göze hos ve bereketli .
vakit darligindan hemen tarife geciyorum kolay gelsin
malzeme.
kiyma harci icin
1 kg az yagli kiyma
2 adet kurusogan
3 dilim bayat ekmek ici
3yumurta
tuz ve karabiber

2 kahve kasigi dolusu  hardal  harca sürmek icin

ic malzemesi
1 iri patates
1 orta boy havuc
3 haslanmis yumurta
bir avcunuzun dolusu bezelye dondurulmus yada konserve
üzerine sürmek icin
1 yumurta
3 yemek kasigi margarin

sosu
4 orta boy domates
2 yemek kasigi biber salcasi
2 yemek kasigi siviyag
tuz karabiber




öncelikle ic malzememizi hazirlayalim
yumurtalari haslayip sogumasi icin bekletin .
bir tencerede soydugunuz patatesi ortadan bölerek
havucu soyup dogramadan ve bezelye dondurulmus kullanacaksaniz sayet onuda ekleyerek
üzerine bir bardak su ilave edip kapagini kapatip 15 dakika haslayin
 sürenin sonuna dogru suyunu cekmis olacaktir . ocaktan cekip sogumaya birakin  

kiyma harcimiz icin tüm malzemeyi bir kapta güzelce yogurun iyce özlessin

firin tepsinize alufolye yayin tüm kaplasin
 bu folyoyu sarma islemini kolaylastirmak icin kullaniyoruz .
üzerine kiyma haricini  koyup.elinizle yayin tam firin tepsisi ebatina gelince
inceligi de denk gelecektir.
  normal firin tepsisi olmali kücük firin tepsileri degil

kiymanin üzerine hardali sürün ince bir tabaka halinde olacak ekleme yapmayin
düses dogradiginiz patatesleri
uzun dogradiniz havuclari ve dilimlediginiz yumurtlari tam harcin ortasina dizin
bezelyeyi de ekleyin

folyonun kenarindan tutarak önce bir tarafini kapatin daha sonra diger tarafini
verev olarak koyarken köftemizi, folyoyu cekip kapanan tarafi alta getiriyoruz ki göründü güzel olsun acilma olmasin  
erittigimiz margarinden 4 kasik tepsiye sürüyoruz


köftemizin üzerine cirptigimiz bir yumurtayi sürelim firca yardimi ile .
isittigimiz 230 derece firinda yaklasik 45 dakika yani kizarana kadar pisirelim
arada kenarina biriken yagindan sürerseniz fazlada kurumaz burada  
soso icin kalan margarine bir iki kasik siviyag ekleyin salcayi ekleyin
o kavrulurken orta ateste domatesleri yikayip rendeleyin hemen   tavaniza ilave edin

kapagini kapatmadan önce tuz karabiber ekleyin
suyunu cekinceye kadar domates orta ateste pisirin ocagi kapatin
servise kadar sicak tutun

dalyan köftemizpisince firindan alip bir parmaktan biraz kalin olarak dilimliyoruz üzerine sosunu gezdirip servise sunuyoruz
yanina ister pilav, ister makarna ,isterseniz püre .arzunuza kalmis artik
sevgilerimi birakiyorum dostlar afiyet olsun dualariniza talibim

19 Kommentare:

  1. Ellerinize kollarınıza sağlık,harika görünüyor! Köftenin en şık biçimi bence.. Kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. of ne güzelde olmus bu böyle ya, ben sade köfte yapiyorum herzaman benim cocuklar icinde maydanaz bile görseler yemiyorlar :(.
    Ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil
  3. Köftene sana anlatımına ne desem ki yaaaa bideneeeeem maşallah muhteşem görünüyor kendisiyle yarışan insan :)
    Oooooooptums ;)

    YanıtlaSil
  4. sunum harika...
    tadına zaten diyecek sözüm yok...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Hangi tarifinizi denediysem bayıldı yiyenler. Yine müthiş görünüyor, ellerinize sağlık. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem olmuş. Ellerinize,emeğinize sağlık. Görüntüsüde iştah açıyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  7. DALYAN KÖFTEYİ BENDE SIK YAPARIM
    ÖZELLİKLER RAMAZANLARDA
    AMA SİZİNKİ AYRI BİR GÜZEL DURUYOR.
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil
  8. yorumlariniz icin hepinize ayri ayri tesekkürlerimi sunuyorum canlar
    acele ile yazip ciktim
    imla ve harf hatalarindan dolayi özür diliyorum
    sevgiler hepinize

    YanıtlaSil
  9. Bu köfeteyı bizim evdekilerde çok sevıyor.Çok güzel olmuş ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  10. şahane görünüyor, ellerine sağlık bir taneemm :).

    YanıtlaSil
  11. Maşallah ne hoş siten var, hakikaten çektiğin fotoğraflara bayılıyorum :) Bu tarif de oldukça iştah açıcı görünüyor ,ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  12. Acıktım ama :) çok lezzetli görnüyor , haşlanmış yumurta nasıl bir tat verdi merak ettim doğrusu

    YanıtlaSil
  13. ben çok severim ama epeydir yapmadığımı farkettim,öyle lezzetli görünüyor ki,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  14. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. bayılırııım.
    not aldım aklımda olsuun.
    :)

    YanıtlaSil
  16. konusan balon .sevgiler arkadasim tesekkür ederim

    mor menekse ;) kokmadigini garanti edebilirim

    Mehtap .bende uzun zamandir yapmamistim nerden estilerse estiler
    ama galiba iyi oldu .

    mutfaga buyrun, sagol canim bendende sevgiler

    deep buyur gel

    hepinize ayri ayri tekrar tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  17. Eskiden yemek kitapları olurdu ve muhakkak her kitapta dalyan köfte..Yemek yapmayı kitaplardan öğrendim ama hala yapmadım dalyan köfte çok ilginç değil mi:)

    YanıtlaSil
  18. Hemen hemen her hafta yiyorum:))
    ama senin ellerinle hazırladığın yemeği yemeyi
    çoooooooooooooooook isterdim,
    sevgilerimle özlemle sarıldım canım.

    YanıtlaSil
  19. köfte harika görünüyor ellerinize sağlık acaba yumurta ve kıyma tadı bir arada hoş oluyor mu daha önce hiç tatmadım ama sunum görsellik iştah açıcı harikaa

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle