Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Krem Karamel

 es selamü aleyküm dostlar  hayirli aksamlar ola
günü verimsiz gecirmemek adina birseyler yaptim .
ceyizime alinan firinin icinden cikan bir kitapcikdan bir tarif var sizlere .
yani 26 sene öncesine dayanan bir tarif krem karamel .
gercegi söylemeliyim , krem karamel ile aram fazla iyi degildir.. ama ne hikmetse ,esim cok sever .
tezat olmali ya denge kurulmali ya :) cok uzun zamandir yapmadim bu sebeble de blogum da da yok. eminim ki tutkunu coktur .cünki cok restorant da menülerde bulunur hep vardir
hadi benim blogumda da bulunsun ozaman .

gerekli malzeme ile 8 kücük kase cikiyor
1 litre süt
8 yumurta sarisi
200 gr toz seker
1 pk vanilya sekeri

karameli icin
100 gr toz seker
4 -5 yemek kasigi dolusu su
öncelikle karemelimizi yaparak baslayalim
temiz mümkünse teflon bir tavaya toz sekeri koyup ocakta erimeye birakalim
karistirmayalimki topaklanmasin


kaliplarimizi parmagimizi siviyaga batirip cok hafif olmak kaydi ile yaglayalim

altin rengine dönen sekerimize suyu ekleyip karistiralim dikkat edin yanmayin sicrayabilir
sivi hale dönünce ocaktan alalim sekeri cok yakmayin yoksa aci olur

karemelimizden kaplara kasik yardimi ile paylastiralim

yumurta sarilarin ve sütümüzden aldigimiz bir bardak süt ile cirpalim

sütü tencereye koyup kaynatalim kaynayinca sekeri ilave edip karistirarak eritelim ayni esnada vanilyayida ekleyin cirptiginiz yumurtalari yavasca ilave edip karistirin

kaselerimize paylasitirin
bir derin tepsiye kaseleri koyup kaynattiginiz su ile tepsiyi yarisina kadar doldurun

                                        isittiginiz 160 derece firinda yaklasik 45 dakika pisirin
pisen tatlimizi disarida biraz soguttuktan sonra buzdolabina koyalim 4 saat sonra kalibin kenarlarini bicakla siyirarak bir tabaga ters cevirelim .(dikkat edin karemel sivi oldugu icin dökülebilir )

servise sunabilirsiniz
afiyet olsun dualara talibim dostlar

16 Kommentare:

  1. OF OF OF YANI BAŞKA SÖYLEYECEK BIR ŞEY BULAMIYORUM,ELLERİNE SAGLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR BENDE MUTLAKA YAPMALIYIM.

    YanıtlaSil
  2. Ben senin ellerini neden bu kadar cok ozluyorum :(

    Tarife gelince...

    OH LA LA!! diyom baska da bisey demiyorum..

    YanıtlaSil
  3. Hmmmmm cok lezzetli gorunuyor ablacim

    YanıtlaSil
  4. bayılırım..ellerine sağlık..çok güzel gözüküyor....

    YanıtlaSil
  5. allah bize de bundan versin!

    yalnız bi sorum olacak; yumurtaların artan beyazını napıcaz yav o.O

    YanıtlaSil
  6. heden cooook tesekkür ederim canim

    Boyam ben senin herseyini özlüyorum

    sagol leylacim sevgiler

    sonu garanti tarifler .tutkunu cok biliyorum ;) muhabbetle canim

    semmacim ben dolaba kaldirdim .israf yok degilmi ;) onuda degerlendirecegiz

    hemen degerlendireyim diyorsan makarnayi hasladiktan sonra yagini hazirliyorsun ya hemen o beyazlari koy isinan yagin icersine tüm sekli ile pissin baharat katmayi unutma .sonra catal yardimi ile kes üzerine makarnayi ekle sonra bol pul biber ek maydanoz dogra afiyetle ye can :)

    ama ben baska birsey yapicam o beyazlari :))

    muhabbetle canlar sizleri seviyorum iyiki varsiniz

    YanıtlaSil
  7. vaya arkadaş. nası bi makarna tarifiymiş o.

    YanıtlaSil
  8. aynen benim sevmedigim seyi esim sever benim sevdiklerimide esim sevmez :)))

    Krem karamelle pek aram yoktur ama ayni pastanelerdeki gibi yapmissiniz bravo valla

    YanıtlaSil
  9. ivit, tutkunu çok.
    :)
    not aldım.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Krem karamelin bende bir anısı var :) Küçükken ablam krem karamel yapacak diye bakkala süt almaya göndermişti beni. Ben de bir heves koşa koşa gittim. Geri dönerken de süt şişesiyle beraber düş, kes sen elleri bilekleri. Ne zaman görsem o günü hatırlarım. Ama çok severim. Karamelli ya, hiç hayır diyemem. Ev yapımı gibisi de yok hiçbir yerde. Ayrıca o delik delik görüntüsü de çok hoş. Çok şirin göstermiş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. semma :))

    fransali gelin denge iste böyle saglaniyor canim ;)


    deep bitiyorum su ivit ine :)

    denizim kötü bir ani birakmis sana :(
    tesekkür ederim hepinize

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel görünüyor öyle benekli benekli krem karameller..
    Bende bu şekliyle denememiştim kekli versiyonunu yapmış çokta beğenmiştim..
    Biraz yumurta sayısı insanı korkutsa da her güzelin vardır bir olumsuz yönü diyerek yapmalı..
    Ellerine sağlık becerikli ablam..

    YanıtlaSil
  13. bu ne güzel birşey böyle...
    canım çekti :((
    zaten karnım aç :)))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. Ömrümde bir kez yedim, bir daha da yemeye niyet etmedim, yumurta kokusu bariz bir şekilde rahatsız ediyor beni.:(
    Ama görüntü çok güzel yaa:) üstelik de karamele bayılırım, yumurtasız olanı var mıdır?:))

    Yumurtaların beyazıyla beze yapabiliriz..:)

    YanıtlaSil
  15. missssssssssss gibi tatli kokuyor yine blogun :)) ellerine saglik

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  16. tesekkür ederim güzel gülüm
    sevgiler ablam

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle