Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makarnani kendin yap

Hayirli pazarlar dostlar .
gri günler kapida,günesi nadir görmeye basliyoruz artik.
dün canim sIkIlinca, bir ugras aradim kendime .sanki isim yokmus gibi ..
farkli birseyler sunayim istedim sizlere .uzun zamandir makarna yapmadigimi düsündüm .
ve blogumda da yok, hayret nasil es gecersin  melek hemen kollari siva ve dogru mutfaga dedim ;)
hareketli gecen güncel yasam ve calisan anne cok zaman hazir paketlere yönleniriyor  insani ister istemez .gönül isterki hep kendimiz yapalim ama mümkünde olamayabiliyor
piyasalarda satilan makarnalar yanlizca bugday ve su karisimi dostlar .bazi markalar haric ,,ki onlarda cok fazla oldugunu sanmiyorum yumurta miktarinin
haliyle yanlizca hamur yemis,yedirmis oluyoruz  .besin degeri yok denecek kadar az yani .
Biraz düsününce
eski babannelerimizin kestikleri eriste, aslinda makarna odur ..
Bizim annelerimiz bize ne düskün.annelermis .kendimi sorgulamadan edemiyorum huyum kurusun
Bizler icin en iyisini isteyen en saglikli besleyen annelermis.belki zamanlarinin bollugu ( Zaman bol da diyemiyorum , zira tarla bahce cokca isleri var aslin da .
simdi ki gibi bulasik makinalari bile yok) belki  de herseyin pakete girmemis olmasi bilemiyorum düsünmeden edemiyorum
senede bir sefer rahmetli babaannem eriste keserdi mutfagindaki sedirin altindaki kavonozlar hep eriste ile doluydu .
eriste kesilirken eve dolusan teyzelerin gülüsleri sohbetleri ve o hamurun kokusu muhtesem di
benimse mutlulugum had safhada olurdu .ozaman icime islemis mutfak aski :)) demekki
babaannem kendi tavuklarinin yumurtasini bir ay  önceden biriktirmeye baslardi..
sepet kocaman ve samanla dolu idi  hergün eklenen dikkatlice yerlestirilen  dört bes yumurta . o kocaman sebet ve ay sonuda dolmus haliyle güzeller güzeli görünürdü gözüme .
o tüm yumurtalar kesilecek olan eristenin hamuruna girerdi dostlar .verilen emek coktur eriteye, cünki yumurtali hamuru acmak bilek gücü ister, zahmetle acilir ...
divanlarin üzerine serilen bembeyaz carsaflarin üzerine birakilir ,o acilan hamurlar.
nemini  cekmesi rahat kesilmesi  icin..beklenir ,o arada icilen caylarla sohbet ne güzeldir
sonra bir ritim duyarsiniz yavastan tik tiki tik sonrasi hizlanir bicagin tahtaya vurusu notasi olmayan bu melodi .alir gider sizi
sonraaaa evi saran iki üc gün süren o güzel hamur kokusu .
dayanilamaz o kokuya ve hemen pisirilir ..sonrasimi bol tereyagli ve tulum peyniri serpilmis, lezzet tabagi önümüze gelirdi ..
tamam tamam gitmeyin  kesiyorum :)) bunalttim farkindayim
bu kadar duygusalliktan sonra diyecegim o ki, azicik zahmete girip makarnamizi kendimiz yapalim dostlar .
basta spor yapan genclerimiz icin cok önemli makarna.
cocuklarimiz icin besleyici olan yumurtayi tek basina yemek istemeyen cocuk vardir ,ama makarna yemegen cocuk yok gibidir ;)tamam sustum
gerekli malzeme 4 kisilik yani tek pisirimlik
180 gr un
80 gr irmik
7 yumurtanin sarisi
1 kahve kasigi zeytinyag
50 ml su .
tuz
bir kaba unu irmigi tuzu .cok olmamali tuz koyup ortasni havuz seklinde acin
ortasina yumurta sarilarini kirin ( yumurtalariniz büyük olmali )zeytinyagini ve suyu ekleyin.
catallla havuzda cirpin arada unu alarak toplamaya devam edin


hamur iyice özlesene kadar yogurun strec folyoya sarip iki saat dinlendirin

hafifi unlanmis tezgahta yaklasik 60 .80 ebatinda acin

actigimiz hamura biraz daha un sepelim .
bir kenarindan yuvarlak rulo seklinde saralim cok sIki olmamali
bu sarilma istediginiz uzunlukta olacagi icin siz belirleyeceksiniz .
ben biraz uzun kesiyorum üc dört sever kivirdim  yazi sonundaki resimden anlayacaksiniz nedenini ;)

keskin bir bicak ile dilediginiz kalinlikta kesebilirsiniz

kestigimiz hamurlari acarak tezgahta biraz kurutalim
 hafif üzerine un sepmeyi ihmal etmeyelim

makarnamiz normal makarnalardan cabuk piser yaklasik 8-9 dakika
üzerine dilediginiz sosla ikram edebilirsiniz .
sakin hasladiktan sonra soguk suya tutmuyoruz ,direk tabaga sosu da yanda hazir ;)
fazlaca yiyemessiniz bu makarnayi toklugu uzun sürer besleyici olmasi ve en önemlisi sizin emeginizin olmasi daha lezzetli kilacaktir makarnanizi.
yok ben ugrasamam diyorsaniz paketi acmak daha kolay
bende siz bilirsiniz diyorum
fazlaca makarna hamurunu kivirmamin nedeni iste bu :)

pestonun sosu belki aksama ;) afiyet olsun dualara talibim dostlar

6 Kommentare:

  1. Spaghettiler aşkına bu ne!!!..muhteşem bir şey olmalı canım çektiiiii...ama sitemim var neden dün girilmedi ki bu post sorarım sana hemencecik hesap veresin!! :)
    Bekleyenler var da burda..

    Sarıldım!!..

    Ah isteyince neler yapıyon ah!

    YanıtlaSil
  2. cok özür nurum
    birincisi su bilgisayarim :( ikincisi misafirim vardi
    ama bak birazcik gecikmeyle ekledim .
    ama kac saatte ekedin hic sorma istersen
    aglamak istiyorum yanlizca bu konuda
    sarildim

    YanıtlaSil
  3. Bak ne geldi aklıma bebem, makarnaları kesiyorsun ya tepsiye dizip biraz fırında kurutabilirsin öyle de çok lezetli oluyor, öptüm o ağzı yağlı prensesi:))

    YanıtlaSil
  4. sagol gülüm
    sehriyelere yapardim ama makarnaya yapmamistim deneyecegim insAllah
    seviyorum seni
    o azi yagli prenses seni cok aniyor

    YanıtlaSil
  5. Oyy severim ben o salçalı yağlı ağzın sahibini:) Bir sarılıp öpmek nasip olmadı ki :(

    Makarnanın ev yapımını çocuklara beğendiremiyoruz :( Anneciğim süt de eklerdi yumurtayla beraber, şahane olurdu :)

    Yumurtanın beyazını neden katmadın? onu merak ettim..

    YanıtlaSil
  6. Canım benim muhteşemsin ;) ellerine yüreğine sağlık. Senin her yaptığın harika maşaAllah sana. Yürekten geliyor hepsi bunu hissediyorum ;) Seni seviyorum. Muhabbetle ;)
    Ayşe Reşad

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle