Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Objektifimden ( Heva agaci )


BİR REHBER YOL GÖSTERİRSE!..
Ahmed Şemseddîn Marmaravî hazretleri vefatına yakın talebelerine; “İyi dinleyiniz!” dedikten sonra şu nasihatte bulundu:
“İnsanın kalbinde bir hevâ ağacı bitmiştir ki yedi dalı vardır. Her dal bir tarafa yönelir. Birincisi göze, ikincisi dile, üçüncüsü kalbe, dördüncüsü nefse, beşincisi ebnâ-i cinse (diğer insanlara), altıncısı dünyâya, yedincisi âhiretedir. Her dalın bir çeşit meyvesi vardır. Göze yönelen dalın meyvesi harama bakmaktır. Dile yöneleninki, başkasının ayıp ve kötülüklerini söylemek, gıybet etmektir. Kalbe yöneleninki, başkalarına kin ve düşmanlık etmektir. Nefse yöneleninki, şüpheli şeyler ile, haram ve mekruhları işlemektir. İnsanlara yöneleninki, onlardan üstün olmak, onları hor ve hakîr tutmak, aşağı görmektir. Dünyâya yöneleninki, uzun emel sâhibi olmak, aş, iş, mal ve makam hırsı ile dolu olmaktır. Âhirete yönelen dal ise, üzüntü ve pişmanlıktır. İnsanda hevânın, arzu ve isteklerin kökü bâkidir, kalıcıdır. Elbette devamlı tâze dallar verir. Ancak Allahü teâlânın emirleri yerine getirilir, yasaklarından sakınılırsa hevâ ağacı kalpten sökülüp atılır. Kötü huyları, ahlâkları gidip, güzel huylar ile süslenir. Bu ise bir rehberin yol göstermesi ile mümkün olur.”
 
 
kaynak ehlisünnetbüyükleri .com

10 Kommentare:

  1. Canım benim nasıl güzel öğütler öğretiler içeriyor bu yazı. Paylaşımın için teşekkürler. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Allah razi olsun vuslatim .nasiplenenlerden olalim insAllah
    muhabbetle can

    YanıtlaSil
  3. Resimlerin kaynağı?..yaz bunları güzel ablam..
    Bir çok yerde resimlenmiş halde insan vucüdunun üzerinde bir ağaç görürüm..bu ağaç heva ağacı da olabilir demek ki.
    Sevgiler ablam.

    YanıtlaSil
  4. nurum boyam
    resimler elbette bana ait :D
    yaziyi yanlizca o linkten aldim

    sarildim

    YanıtlaSil
  5. Selam ile..
    Yazıyla fotoğraflar uyumlu hakikaten.
    Objektifine de yüreğine de sağlık..
    Allah hayrı görebilenlerden kılsın bizleri.
    Artık ben de bir takipçinimç.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. hos geldin sefa getirdin büsra
    amin amin amin ecmain olsun .
    muhabbetle en emine emanet olasin

    YanıtlaSil
  7. rabbim bizleri,göz açıp kapayana kadar bil olsa nefsimizin eline düşürmesin.
    yüreğine sağlık ,harika bir paylaşımdı gerçekten...
    dua ile...

    YanıtlaSil
  8. ilk önce fotoğraflara baktğımda, sandım ki çok sevdiğim, her zaman gördüğümde bir yaprağını kopardığım kalpcikli sarmaşık/ağaç artık her neyse, onun adı heva imiş.. :))) Sonra yazıyı okuyunca anladım.
    2. fotoğraftaki yapraklardan bahsediyorum, çok sevdiğim bir sarmaşık o. ağaç da değil :) düşünürüm bazen bir adı var mı ki diye..
    yaprakları kalp şeklinde oluyor genelde ve ben çok seviyorum :)

    Rehberimiz Kur'an olsun inşallah, o bizi heva ve heveslerimize aldanmamız için dizginler umarım.

    YanıtlaSil
  9. nurbetül
    onun burdaki ismi efeu türkce sarmasik olarak geciyor baskaca bir ismi varmi bilmiyorum bu görüntüler balkonumdan görünen bahce son günlerde cok güzellesti
    amin kuran en güzel rehber

    bir tutam kekigim nerelerdesin sen ? özlenmektesin bilesin .

    YanıtlaSil
  10. ufff yazı çok ağır, önemli.
    :)
    ağaç ne güzelmiş.
    gerçekten bilmiyordum bu ağacı.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle