Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Asure

es selamü aleyküm dostlar canlar .
cok gec kaldigimi bile bile yinede ekleyeyim istedim .asure evet olurda yapan olur belki yanliz verecegim miktar sanirim gözünüzü korkutacak :) 
ben 30 litrelik yaptigim icin malzemede ona göre .herkeze gönderip birde asure düskünü esiniz varsa bu miktari yapiyorsunuz alman komsularimda dahil bu miktara ancak yetiyor desem cok komik olmaz degilmi :) 
siz yapacak olursaniz sayet yarim ölcü yapin 
malzeme 
1 kg nohut 
1 kg kurufasulye 
1 kg asurelik bugday 
1 avuc dolusu kuru misir yarmasi (tek elinizin dolusu bu miktar )
1 avuc dolusu pirinc ( yine tek elinizin dolusu)
250 gr kuru kayisi 
250 gr kuru incir 
400 gr kuru üzüm 
250 gr kus üzümü 
100 gr cam fistigi 
400 gr badem 
2 kg toz seker 
1 portakalin kabugu
4 cubuk tarcin 
12 tane karanfil 
4 yildiz anason 
3 yemek kasigi susam 
2 yemek kasigi cörek otu 
yarim cay bardagi gülsuyu 
öncelikle bir gün önceden kurufasulyeyi ,bugdayi,nohutu,kuru misiri,kuru üzümü,
 kus üzümünü  
aksamdan ayri ayri islatin .
kuru fasulyeyi misiri bugdayi nohutu taze su koyup ayri ayri haslayin 
onlar haslanirken bademlerin kabuklarini soymaliyiz sizlere bir kolaylik birakiyorum buraya
bir püf yani size bademleri bir tencereye koyup
 üzerine su ekleyelim ocakta bir kac tasim kaynatalim ocaktan alip kapagini kapatalim 15- dakika sonunda iki parmagimizin arasinda bastirarak kabuklarini soyalim 
firin tepsisine yagli kagit serip bademleri yayalim 
ben ayni zamanda biraz findikta yaptim sizin arzunuza kalmis 250 derece firinda kavruluncaya kadar birakalim daha sonra fistiklara ayni islemi yugulayalim 
firini kapattiktan sonra kalan isida susam ve cörek otu  kavrulur onlari unutmayin 
pisirdigimiz malzemeleri büyük bir tencerede toplayalim 


ben üzerine bu kuru miktarina yaklasik 6 litre su kaynatip ilave ettim 
corba kivami dedigimiz kivam olmali ilk etabda ,sogudukca kivamini aliyor 
kaynamaya baslamadan pirincide ilave edelim 
 üzerine kus üzümlerini baharatlari ekleyelim 
sirasiyla malzemeleri eklerken bir yandan kaynamali 
portakali yikayip onuda tencereye rendeleyin dogradiginiz  inciri suyunu süzdügünüz  kuru üzümü bademleri, kavurdugunuz fistiklari ekleyin 

en son sekerden önce kayisiyi ve kuru üzümü  ekleyin 
bir yandan da karistirmaliyiz  dibini sarmasin 
en son sekerimizi ekleyelim karistrarak erimesini saglayalim 
yaklasik 20-25 dakika kaynatalim 
asuremiz dinlenirken serviste kullnacagimiz nari temizleyelim yine bir püf gelsin 
nari ortadan kesin kesik tarafi asagiya bakacak sekilde elinizin altina bir kap koyup 
 tahta bir kasikla sürekli narin kabuguna vurun 

nar tolu taneleri gibi dökülecektir kabiniza 

islem bittginde hic kabinizin icinde  beyaz kabugu olmadan nar bombos olacaktir 
asuremize en son kavurdugumuz susam cörek otunu birazini servise ayiralim ama  serpistirelim gülsuyunu ekleyip .karistiralim sogumaya birakalim soguyunca arzunuza göre süsleyip servise sunalim 
tarif bana iki sene öncesi hocamizin  ögretmis oldugu tariftir .
hic sasmaz Allahin izni ile 
dilerim beyenilir emeklerinize degecektir dostlar 
afiyet olsun dualara talibim
Allah kabul etsin bu aylara senelere yine eristirsin insAllah 


27 Kommentare:

  1. ve aleyküm selam

    maşaAllah, barekAllah
    iyi baş etmişsiniz onca miktar malzemeyle :)

    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Süpeerr..Ellerine sağlık canımm..

    Bugün seninle pişti olmuşuz Melek'im :)

    YanıtlaSil
  3. süper görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Allah Kabul estsin , sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsin ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Allah kabul etsin melegim,
    ellerin dert görmesin canim.firdevs

    YanıtlaSil
  8. RABBIM KABUL ETSIN..
    YUVANDAN BEREKET EKSİK OLMASIN..
    Sevgiler..SeViL.

    YanıtlaSil
  9. Allah kabul etsin canım ama neden çok geç kaldığını düşünüyorsun ki? Annem Muharrem ayının 10. gününden önce aşure pişirmez. Ondan sonra ay sonuna kadar yapılır der, yanlış mı biliyoruz acaba?

    Aşure muhteşem görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Tam öksüz doyuran olmuş ablacım bütün mahalleye mi yaptın:)şaka tabi annemde bu kadar yapar:)
    Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  11. allah kabul etsin ablacım, ne çok çalışmışsın yahu anca bitirebildim yorumları :) nede güzel fotoğraflamışsın aşama aşama, yüreğine kollarına sağlık canım ablam :))mutlu haftalar :)

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel görünüyor ellerine sağlık.
    Sağolsun ben çok sevdiğim için annemde yaptı :)
    Bayılıyorum aşureye ben :)

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık ablam...
    aşuresiz olmazdı dimi :))

    YanıtlaSil
  14. Bende dün yaptım aşure canım. Allahcc kabul etsin hepimize bereket getirsin inşallah..

    YanıtlaSil
  15. Harika görünüyor, maşaAllah. Ellerine sağlık ablacım. Bir kasede ben yiyebilseydim bu güzellikten :) Narın içindekileri bu şekilde çıkarmak hiç aklıma gelmezdi. İyi fikir :)
    Selam ve sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  16. Aleyküm selam bitanem,
    Allah kabul eylesin bensiz geçtimi boğazından:)))) kargoyla yollasana:))))

    YanıtlaSil
  17. ELİNE SAĞLIK ABLA,ALLAH KABUL ETSİN..

    YanıtlaSil
  18. Allah kabul etsin sen geçkaldım yayınlamakta diyorsun ama ben hala yapabilmiş değilim..
    Yapayımmılardayım aslında yapmayıda çok istiyorum ama nasip olmadı bu sene..
    Afiyet bal şeker olsun sağlıkla tüketmişsinizdir inşallah..
    Aşurede portakal kabuğu ve nar favorim belirtmek istedim..

    YanıtlaSil
  19. Aleyküm selam ablacım bu ne!
    Zaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ziyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnn ooooy ne güzel bi olayy..kopyacın Değmesin yağlı boya çaktırmadan almıştır malzemeleri hazırlayacaktır inşallah..
    Bir tabağını alabilseydim ya ne olurdu ha ne olurdu!..

    YanıtlaSil
  20. Allah kabul etsin canım benim..
    Ben bu sene yapamadım,ama yaptığım zaman bende çok yaparım,mahallenin marketi,berberine akdar dağıtıtılır..:))
    İnşaAllah seneye nasip olur yapmak..
    Süper görünüyor süper
    Ellerine sağlık canımmmm..

    YanıtlaSil
  21. Bir hayranınız29 Kasım 2012 21:10

    Ellerinize sağlık yapmış olmak için değil lezzet almak için yapılmış bir aşure.

    YanıtlaSil
  22. Allah razi olsun .
    isminizi basetseydiniz mululugum katbe kat olurdu
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. öksüz doyuran olmus bacim bittimi hepsi dagittinmi RABBIM evini yüregini bereketli kilsin ellerine saglik öpt cnmm

    YanıtlaSil
  24. Ablacim buna gül suyu eklemesek olurmu, bende bu sene Allah izin verirse yapmayi düsünüyorum hemen tarif icin senin sayfana baktim, harika ve detayli anlatimli bir asure gördüm asama asama usanmadan resimlemissin Allah razi olsun insallah denemeyi düsünüyorum.. bu arada hicri yilbasin mübarek olsun yeni yilimiz hayirlara vesile olsun insallah... Selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablsi
      gül suyu cok ayri bir lezzet katiyor.
      olmazmi elbet olur ama gülsuyu olursa alaa olur ;)
      muhabbetle

      Sil
  25. Melegim simdi eksik malzemeleri yazdim insallah bu sene senin yonteminle yapacagim :) Allah kabul etsin nurum dualarimiz musterek olsun kocaman sariliyorum sana gonlumun yegane subesi :)

    YanıtlaSil
  26. melek ablacım bende tarifinden faydalanacağım inşAllah dediğin gibi yarı yarıya olarak :) ellerine emeğine sağlık ♥

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle