Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bolognese

es selamü aleyküm dostlar 
dilerim hepiniz iyisiniz .zira sagliktan ötesi yok bu dünyada 
lakin insanin kaybettikten sonra anladigi iki nimet vardir birisi bos vakit digeri saglik 
kiymeti biline diyorum .
 hemen tarife gecmek istiyorum ama dualarinizi bekledigimi belirtmek istiyorum
tarifimiz bir sos.yine makarna sosu, bu blogum resmen makarna blogu oldu :) 
italyanlarin ünlü sosu bolognese sosunun tarifini vermek istiyorum. bazi markalar kavanozlarda hazir halde satiyorlar. almanyada,en fazla satan sos diyebilirim .
bizim bir cok türk vatandasimizinda aldigini görüyorum tabi onlarin aldiklarinda et olmuyor (dur ) belirtmeliyim bu sos 3 saat kadar pisiyor verdigim miktar 6 kisilige yetip gerisi kalabilecek bir miktardir dikkate almanizi istiyorum .tüm miktarini vereyim ki bir defaya mahsus hazirlayip porsiyonlara bölerek buzlukta saklayip dilediginiz an kullanmaniz icin hazir olsun 
cok makarna tüketen bir aile iseniz tavsiye ederim benim ailemde beyaz makarna pek tercih edilmez illa biraz kirmizi yada baska bir sos olmalidir üzerinde .ben makarnami kendim yapiyorum kendi yaptigim makarnaya bu kadar özenirken sosunu es gecmek istemiyorum .aslinda bir kez tatmaniz bu tada tutkun olmaniza sebebiyettir belirtmis olayim 
malzeme 
450 gr orta yagli kiyma 
2 orta boy mantar 
2 ortaboy sogan 
1 irice havuc 
4 dis sarimsak 
1 sap kereviz 
4 tane ancuez (arzu ederseniz )
1 ,5 yemek kasigi salca 
2 adet defne yapragi 
4 yemek kasigi sirke 
2 cay bardagi sivi yag 
2 kahve kasigi kekik
tuz karabiber 
2 kahve kasigi toz kirmizi biber 
2 kutu konserve dogranmis domates toplam 800 gr 
resimde görüdügümüz tüm sebzelerimizi soyup temizleyelim 


hepsini mutfak robotuna koyup 

iyice ögütelim bir biri ile özlessin .
tencereye sivi yagi koyup isitalim üzerine ancuezleri birakalim defne yapragini ekleyelim 
cektigimiz sebzeleri koyup karistirarak kavurmaya baslayalim takii dibini sarmaya baslayincaya kadar yaklasik 20 dakika sürüyor( kapagi acik olmali )
orta ateste 

tüm suyunu cekmis bir hale gelmeli. kavurma sonunda kiyma ile ayni görüntüye sahip olmali 
belli olmamali kiymanin icinde  sebezelerimiz 
biraz tuz atmayi unutmayin ilk asamada 

sebzemizin üzerine kiymayi ekleyelim ,kekik karabiber tuz koyup kavuralim kiyma suyunu salip cekmeli oda dibini sarmaya baslayinca salcamizi ekleyelim dikkat edelim yanmasin üzerine 
kirmizi toz biberi serpistirelim 

hemen konserve domatesleri ekleyelim 

bes dakika kavurduktan sonra sirkeyi tekrar tuzu ekleyip 

üzerine 500 ml  ekleyelim. karistirip kapagini kapayalim orta ateste suyunu cekinceye kadar pisirelim 
suyunu cekince, bir kez daha 500 ml su ekleyip tekrar suyunu cektirinceye kadar pisirelim 
pisme sonunda üzerinde yanlizca yagi kalmali !!
 arada karistirmayi unutmayin 
bu kadar uzun pismeli ama makarnanizin üzerinde gezinen bu lezzet inanin degecektir beklediginize 
ugrasamam dersiniz, diyebilirsiniz ,siz bilirsiniz 
;) 
sizi seviyorum iyiki varsiniz yoksa yaptiklarimin kiymeti kalirmi 
afiyet olsun dualariniza talibim 
not neden yagini bol koyduk 
makarnamizi haslayincatencereye geri koyunca  bu yagdan gezdirecegiz üzerine 
tabaklara servis edecegimiz icin sosu üzerine 
makanarmiz haslanmis halde beklerken bir birine yapismamali ama ayriyeten yag yapmamaliyiz ki tadi degismesin makarnamizin 

16 Kommentare:

  1. bende ne buluyorsam icine atiyorum bir yaptigim diger sosu tutmuyor ama evdekiler bayiliyorlar :)
    buda cok güzel olmus helede kereviz varki icinde bir baska lezzetlidir :)
    ellerine saglik ablam

    YanıtlaSil
  2. Ellerınıze sağlık. Kesinlikle muhteşem

    YanıtlaSil
  3. Melek hnm cok tsr ederim.demin ricotta yaptim ve daha onceki yaptigim tariflerinizdeki gibi sonuc harika.Tariflerinizde sk sk rastladigim(Jamie Oliverde de daha once goruyordum) su ancuezi marka olarak ve nerden aldiginizi soyleye bilir misiniz?!
    ben bulamiyorum da :(

    YanıtlaSil
  4. Her daim,dua eder dua beklerim Meleğim..
    Makarna,sos,off ki ne off.
    Çok severim çok!
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Afiyet,şifa olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
  5. Hep merak ederdim bu sosu..Farklı yerlerde görmüştüm ama..Bu kadar uzun sürede pişmesi elbette lezzetini katmerliyordur..Oyy makarna yapasım geldi gece gece :))
    Canıımm ellerine, canına sağlık..Allah'a emanet...

    YanıtlaSil
  6. Günlerdir o kadar canım çekiyor ki anlatamam ablacım.
    Şimdi sende görünce, inan nasıl mutlu oldum anlatamam. Görmek bile kafi geldi Elhamdülillah :)
    Ellerine güzel yüreğine sağlık MaşaAllah.
    Öpüyorum tatlı yanaklarından canımın dibi..

    YanıtlaSil
  7. Makarna değil başka bişey olmuş bu..
    Nasıl lezzetli bir sos olmuştur eminim ellerine sağlık ablam..

    YanıtlaSil
  8. sevgili hilal
    aldigim her hangi sabit bir marka yok ancuezde
    ben Aldi isimli alisveris yerinin
    senede bir olarak getirdigi ancuezden toplu olarak alirim 20-30 tane falan
    cünki bir tatlilara koymadigim kaldi
    Jamie lezzet icin kullaniyordur ama ben bana sagladiklari icin kullanmaya calisiyorum canim
    her evde bulunmlai diyorum ancuez icin bir post girecegim insAllah
    selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  9. Bu makarnayi saglik ocaginda mi yaptin? ne zaman yaptin???
    Sahane gorunuyor ablacim sahane,sagligina duaci varligina sukurler etmekteyim,hayirli cumalar ablalarin eeeeen nazlisi eeeen tatlisi eeeeeen marifetli alimli ve calimlisi (tamam abarttim biraz nolmus :p)

    YanıtlaSil
  10. Sebzelerin, hele ki kerevizin payı büyük olsa gerek bu sosun lezzetinde. Muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık ablacığım.

    YanıtlaSil
  11. Hayirli cumalar melegim,
    ancuez nedir bacim,
    sen kullandigina göre vardir bunda bir hikmet.
    Ellerine saglik makarnan ve sosun nefis olmus.
    sevgilerimle, firdevs

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Melek...ellerine saglik. Bende hazir sos´lari hic tercih etmiyorum. Evde yapilan hem lezzet, hem de saglik acisindan daha iyi diye düsünenlerdenim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ablam Mükemmel gözüküyor ellerine sağlık bu arada ablacığım sevginin eli değmiş süper olmuş blog yine

    YanıtlaSil
  14. Bayılırım makarnaya özellikle mantarlı makarnaya. Sen işin içine bir de sarımsak katmışsın.
    Tam bana göre olmuş, ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Öf öf şahane görünüyor. Keşke oruçken uğramasaydım sana.. Neyse az kaldı akşama:)) Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  16. olsun olsun makarna bloğu olsun hiç şikayettim yok hatta memnuniyetim hat safhalarda :)))) bayılırım biterim ben bu görüntüye bu lezzete ortak olmadan gitmem birde :)))

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle