Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cevizli ezme

selamün aleyküm canlarim .
resimlerle ugrasirken baktim ki arsivim de eklemedigim bir resim var.
yapmisim kalmis . ama ne hikmetse asamalarini silmisim .
zaten ölcmeden bicmeden yapilan bir lezzet
 kis günlerinizin koruyucusu olabilir bu lezzet .
soguktan gripten bakteriden .
savunma sistemini güclendiren sarimsak ve ceviz var icersinde
 aci metobolizmayi hizlandiran domates ve biber anti oksidan bir gida 
ayriyete ceviz bir omega kaynagi cocuklarimiz ve bizler icin cok önemli  
seneler öncesinde annanemin yaptigi haliyle yaziyorum buraya ..
müptelasi olan ihsan enistem de vefat edince yapmaz olmustum cok severdi 
kizim babasinin aci salca ezmesine saldirinca gecenlerde ben de yiyecegim diye
 ona tatlisindan yapmistim .sizde arzunuza göre tatli yada aci yapabilirsiniz .verecegim malzemeden fazla yapip koyabilirssiniz buzdolabina bozulma olmaz .

malzeme 
1 su bardagi cekilmemis haliyle ceviz 
3 büyük ! yemek kasigi salca (biber yada domates ben yari yariya yaptim )
3 dis ezilmis sarimsak 
1 cay bardagi zeytinyag 
1 kahve kasigi kimyon 
arzu ettiginiz kadar  pul biber 
tuz karabiber 
1 cay kasigi kisnis 
yapilisi 
cevizi birazcik iri olacak sekilde cekelim yada yagini cikarmadan dövelim 
üzerine salcayi ezilmis sarimsagi (burada sarimsagi tuz ile dövmenizi isteyecegim ama ) 
baharatlari istediginiz kadar pul biberi koyup saf zeytinyagini ekleyin iyice karistirin .
tuz ekleyin  karabiberi biraz fazlaca tutun ;) 
yarim saat dinlendikten sonra servise hazirdir .
bu sosu ekmeklerinize sürerek yahut yaptiginiz makarnanin üzerine yada salatalariniza ekleyerek kullanabilirsiniz 
beni dinlerseniz yapin bir litrelik kavonoz atin buzdolabina sonra unutun .
arzu ettiginiz zaman o nasilsa hatirlatacaktir size kendini tadi ile 
afiyet sifa olsun dualariniza talibim dostlar 

kagidi kalemi hazirlayin ;) 


12 Kommentare:

  1. Ellerine sağlık ablacım bayılırım ben eşim sevmediği için hepsini ben yiyorum:)) Harika görünüyor,sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Aleyküm selam bitanem.
    Hmm ellerine sağlık canım.
    sarıldım.

    YanıtlaSil
  3. Selamın Aleyküm ablam. Ellerine sağlık. Bizler çok severiz Ezmeyi :)) Hep annem yapıp yollardı bize. Bende deneyeceğim senin tarifini.
    Herşey gönlünce olması dileğiyle...
    Hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
  4. Ve aleyküm selam.
    ne güzel olmuş ezme.
    Ben tam bir ceviz kurduyum:)
    Çemene koyuyorum bolca,senin tarifin de benziyor benim çemenime.
    Ama el farkı, tecrübe farkı,yorum farkı var tabi:)
    Şahane gözüküyor arım,balım,meleğim..
    Sağlıklı,mutlu ,hayır dolu haftalar dilerim..

    YanıtlaSil
  5. ve aleyküm selam
    annemde yapar her sene muhakkak
    ama bana yasak çiğ sarımsak :)

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. HARİKA HARİKA
    BAYILIRIM BEN BU TARZ TATLARA
    ELLERİN DERT GÖRMESİN KISMETLE DOLSUN GÜLÜM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  7. Benim yemekten en keyif aldığım şeydir bu ezmeler. Annem de çok yapar. Ben küçükken arkadaşlarımı eve çağırır çay tabağında azıcık yapardım bundan ve ekmeklerimize sürer yerdik :)) Tabi durdukça, sarımsak ve baharatlar salçaya sindikçe lezzeti artıyor. Ellerine sağlık. Çok canım istedi yine :)

    YanıtlaSil
  8. Burda yayınlama bunları,yayınlamaaaaa.yeni bir ürün olarak süreceğiz piyasaya köşeyi döneceğiz..kaldır yayını hemen :p

    YanıtlaSil
  9. Tam bizim sevdiğimiz gibi...Bizim oğlanlara bu kase bir kahvaltıda biter :) Ellerine canına sağlık..gönülden kucakladım..

    YanıtlaSil
  10. yine tam benlik bir lezzet ve cevizzzzzzz :) anladın sen onu :)
    herşeyin ama herşeyin yanında yerim ben bunu ayıla bayıla ohh mis :)
    ellerine sağlık şeker ablam :)

    YanıtlaSil
  11. Cevizin girdiği her şey çok güzel oluyor ki. Hele arkadaşım yapınca:))

    YanıtlaSil
  12. kahvaltıda olsa sev seve yerim :))
    ekmeğimin üzerine sürerim ooh miis gibi :))
    ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle