Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Elmali citir muska

es selamü aleyküm dostlar .
müslüman aleminin hicri yilbasisi mubarek olsun .yürekler buruk acilar tarifsiz  gazze perisan . 
uzaktan seyretmekle yetiniyoruz .yeyip icip yapip temizleyip giyip gezip tozup uyuyup kalkip yasiyoruz 
cünki biz yasamiyoruz o acilari  aciyi bagrinda hisseden din kardeslerimiz .
elden ne gelir bilmiyorum ama yürekten dua gelebilir dualarimiz din kardeslerimiz icin olsun 
yarin mizan da bari dua ettik sizlere diyebilelim .
yukaridaki kareye hic uymadi bu yazdiklarim biliyorum bu ne perhiz bu ne lahana tursusu denilir 
gaye yanlizca eli bos göndermemek buradan sizi .
acilar yanlizca yasayana mahsustur dostlar .

tarife geciyorum ben 
okudugum kitabimin arasinda buldum tarifi ne zaman yazdigim mechul 

malzeme 
12 tane baklava yufkasi 
1 cay bardagi siviyag 
8 yemek kasigi galeta unu 
8 kasigi pudra sekeri 
&
ic malzemesi 
4 büyük elma 
6 yemek kasigi seker 
yarim su bardagi kuru üzüm 
1 cay kasigi tarcin 
1 kahve kasigi nisasta 
4 yemek kasigi su 
üzerine serpmek icin pudra sekeri 
ve yaprak badem 
elmalari soyup dilimleyeleim ne ince nede kalin olmali üzerine sekeri tarcini üzümü koyalim acakta seker eriyinceye kadar karistirarak pisirelim dibini sarmaya baslayinca elmalar pismis oluyor zaten
 üzerine nisasta ve suyu bir kapta ezip elmalara ilave edelim karistiralim bir iki kez cevirelim ocaktan alip ilimaya birakalim 
yufkanin  bir tanesini tegaha serelim üzerine firca ile bir miktar sivi yag sürelim 
üzerine bir yemek kasigi galeta unu serpistirelim bir yemekkasigi pudra sekerini de eleyelim galeta ununun üzerine
sonra bir yufka daha serip onuda yaglayalim tekrar bir yemek kasigi galeta unu ve pudra sekeri serpelim ücüncü yufkayi üzerine serelim onu tek yaglayalim galeta unu serpmeyelim 

enine üce bölelim 
harcimizdan bir bucuk yemek kasigi koyalim her bir seride 


resimde görüldügü üzere ücgen bir kez kapatalim 

ayni sekilde kivirmaya devam edelim muska sekli oluyor 

katlamaya devam ederek seridi tamamlayalim 


yagli kagit serilmis tepsiye koyalim .
geri kalan yufkalara ayni sekilde yaparak yufkalarimizi  tamamlayalim 
üzerine sivi yag sürüp yaprak badem serpistirelim 
isitilmis 180 derece firinda kizarincaya kadar pisirelim firindan alip üzerlerine pudra sekeri serpelim 
soguduktan sonra servise sunabilirsniz 


afiyet olsun .dualariniza talibim dostlar hayirli cumalar 

15 Kommentare:

  1. haklısın sölediklerinde.
    elmalı turta ve kurabiye severim.
    eh herhalde bunu da severim.
    muska böreği biliyom börekçilerde yediğim oldu.
    ama elmalı yine senin buluşun olsa gerek.
    :)

    YanıtlaSil
  2. sa. Sizin de Hicri yilbasiniz kutlu olsun ins. Cok lezzetli bir tarife benziyor. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. Ne denir bilemiyorum.
    Boğazım düğüm düğüm...
    Bende blogumda sırf oradaki kardeşlerimiz için birşeyler yazmak istedim lakin susmak bazen daha büyük bir tepki oluyor diye yazmadım bu seferlik...
    Rabbim cümlesinin Yar ve Yardımcısı olsun.
    Kafirlerin her türlü zulmunü, başlarına geçirsin İnşaAllah!
    Sıkıntıda olan tüm müslüman kardeşlerimize sabır güç kuvvet versin, feraha erdirsin cümlesini...

    Tarif gerçekten mükemmel ablacım.
    Ellerine yüreğine sağlık.

    Rabbim, yüreklerimizi son nefesine kadar yolunda daim kılsın İnşaAllah...

    YanıtlaSil
  4. Nefis nefis nefis.
    Ne yazılabilir başka
    Ellerinme sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor! Elmalı tatlılara bayılırım. Ama şu muska şeklini hiç beceremiyorum ben. Bir yerden sonra karıştırıyorum hep :)
    Çok çok lezzetli olmalı. Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  6. Gazze, Suriye,Mianmar...:((( YaRabbi medett...

    Ellerine canına sağlık, muskalar da pek güzel..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar, Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Hayırlı cumalar diliyor lezzet dolu bir hafta sonu temenni ediyorum.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  8. Kuzum sanada :)
    ellerine sağlık baklava hamuruna çok yakışır ben rulo yapıyorum buda çok hoş.
    Aldım bir tane yeşil çayımın yanına:)

    YanıtlaSil
  9. Canımmmmmmmm Ellerine kurban olduğum, Nede güzel yaratmış yaradan, hem huyu hem yüzü hem hüneri şükür şükür böyle dosta can kurbannn.

    YanıtlaSil
  10. kahvaltı yapmadan bunu denemeye koşuyorum.
    sabah sabah insan börek çörek görür, benim gördüğüm şeye bak(:

    YanıtlaSil
  11. yüreği güzelim biz biliyoruz ne perhiz ne lahana turşusu dermiyiz hiç ya, keşke hepimiz böyle duyarlı olabilsek ...
    ellerine sağlık nefis olmuş şeker ablam yine :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık güzel görünüyor .... :)

    YanıtlaSil
  13. merhaba melek hanım,
    sitenizi yeni keşfettim, çok güzel tarifleriniz var, ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. cok guzel tarifler elinize saglik ,,elmali citir muska yi deniycem goruntu cok guzel sonucunu yazarim yine.. :-)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle