Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hindistan cevizli sam bali

es selamü aleyküm dostlar 
malesef bir iki gündür sayfamda bazi seyler yolunda degil .bu ruh halime yansimakta 
canim birsey yapmak istemiyor hayir olsun diyelim bakalim .
sizlere bu gün sambali tarifi verecegim tarif bana ait .
malzeme 
2,5 su bardagi irmik 
1,5 su bardagi yogurt 
1 su bardagi hindistancevizi rendesi
1 su bardagi seker 
1 pk kabartma tozu 
1 cay kasigi karbonat 
&
serbet 3 su bardagi seker 
3,5 su bardagi su 
1 kahve kasigi dolusu limon suyu 

tatlimiza baslamadan öncelikle sekeri ve suyu bir tencereye koyup karistiralim ocaga koyup kaynatalim 
kaynamaya baslayinca limonu ilave edip 12 dakika kaynatalim ve sogumaya alalim 
serbetimiz soguk olmali tatlimiza dökerken 
yogurt haric tüm kuru malzemeleri bir kapta karistiralim 

yogurdu ekleyip elimizle iyice karistiralim 
10 dakika dinlendirelim 

tereyag ile yaglanmis borcam tepsiye bosaltip elimizle düzleyelim 
elinizi hafif islatirsaniz yapismaz 
isitilmis 180 derece firinda kizarincaya kadar pisirelim 
kizaran tatlimizi firindan alip birkac dakika dinlendirip üzerine soguk serbetimizi gezdirelim 
dilerseniz serbeti verdikten hemen sonra dilimlerseniz ( serbetini cok daha iyi ceker) 
serbetini cekip soguyunca dilimleyerek servise sunalim 


Afiyet olsun dualariniza talibim 

15 Kommentare:

  1. ve alekümüsselam ablacımmmmm üzme sen tatlı canını makine bunlar laf etsen dinletemezsin ki düzelecek inşallah güven biraz :)
    Şambaliye gelince bayılırımmmmmmm iyi güzel ben bütün tariflerine bayılıyorum yayılıyorum ama yapamıyorum işte bildiğin sebeplerden dolayı sen beni böyle mutlu ediyorsun ya yapmış kadar oluyorum..fincanına tabağına da bitmiş halde ayrılıyorum saygılar sevgiler hürmetler :)

    YanıtlaSil
  2. Hic yemedim yapmasi biraz eziyetli sanirim. Ellerinize saglik afiyetle yiyin insallah.

    YanıtlaSil
  3. Az önce markette hazırını görünce evde yaparım, mis gibi olur demiştim. İşte tarifi de burada, birgün denersem haber veririm :)
    Ellerine sağlık, gerçekten nefis görünüyor. Tatlı isteğim doruk yapmışken iyi giderdi :)

    YanıtlaSil
  4. Aleykümeselam,
    Ne güzel bir tarif bu böyle illa gel beni ye diyor.Anlaşılan bazı durumlara canınız sıkılmış.Üzmeyin tatlı canınızı inşallah herşey yoluna girer.Zamana bırakmakta fayda var.Tarifin size ait olması ilgimi çekti ne güzel bir yetenektir bu yeni birşeyler üretebilmek.Tarifi not ediyorum Kısmet olursa denemek isterim.
    Sağlıcakla kalın:)

    YanıtlaSil
  5. nefis olmus ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil
  6. Hindistan cevizine bayılırım, Şam balında kullanmak harika bir fikir..:)Ellerine canına sağlık bir tanem..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ablacım yukarı doğru çıkınca herşey yoluna girecek die düşündüm ama yine aynı cümleleri kurmuşsun inaşallah isteğin en kısa sürede olur içindeki o skıntıda geçer :) seviliyorsun ya öenmli olan bu değil miiii :)hadi öptüm hayırlı akşamlar ve pazarlar :))

    YanıtlaSil
  8. DERHAL BİR DİLİM İSTİYORUM ACİL OLARAK
    BU GÜN CANIM ÇOK ÇEKMİŞTİ
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  9. harika bir anlatım,nefis görünüyor,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık ablam...
    süpeeer...

    YanıtlaSil
  11. hayir guzum o degil ama ona cok yakin .
    ben o aradigimizi kafamdan yapacagim hatirim da kaldigi kadar
    cok özledim biliyorsun degilmi

    YanıtlaSil
  12. Şuruplu tatlılardan en sevdiklerim arasındadır çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. evettt bende cok özledimm kamp icin günleri sayiyorum artik

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım.. Benim en çok sevdiğim tatlıdır şambali. Eşim ve oğlum nerede görseler 1 dilim alıp getirirler. çok lezzetli görünüyor.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle