Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kapuska ,burun kivirma gel ;)

Es selamü aleyküm dostlar dilerim iyisiniz hepiniz .
bakiyorum yüzünüzü burusturdunuz. belki de tiklamadiniz bile kapuska ismini görünce .
belki meraktan bir bakiyorsunuz öylesine .dilerim yanilirim .
mutfak kanunlarim da mevsimin de cikan sebze yada meyva o mevsimde cikiyorsa o mevsimde  tüketilmelidir
yüce yaradan elbet bir hikmet üzere yaratimis bu mevsimde ki sebze yada meyvayi .
süphesiz Allah yarattigi kulunun ihtiyacini daha iyi bilir .
cok kimsenin agzina sürmedigi kokusundan hoslanmadigi agzima sürmem yada benim agiz tadim degil diyenlere derde muzdar oluncami yenilmeli ? diye soracagim. bakin beyenilmeyen lahana nelere sifa 
düsünüp akletmemiz lazim lahana lütfen tikla ama
elhamdülillah lahana asigi bir esim var illaki kapuska diyen hemde 
kizim ilk zamanlar direndi ama direncini bir operasyonla kirdim sevmese bile bir tabak yemek zorunda oldugunu bilir .bu inat bir günlük caba sonucunda kirildiyüregim acidi üzüldüm ama onun icindi tüm yaptiklarim ilerde beni anlayacagini düsünüyorum ve iyiki
yapmissin annecim diyecek .
gelelim tarifimize canlar 
malzeme dilerseniz yarim ölcü yapabilirsiniz 
1,300 gr iri dogranmis lahana 
2 orta boy sogan 
5 tane yarim adet kurutulmus domates 
4 tane ancuez 
(mutlaka kullanin derim ama yoksa elden gelen birsey yok )
1 cay bardagi sivi yag 
2 adet defne yapragi 
2 yemekkasigi üzümsirkesi 
yarim kutu konserve dogranmis domates
1 ,5 yemek kasigi salca 
1 kahve kasigi toz kirmizi biber 
tuz karabiber 
lahanamizi yikayip iri dograyalim 


sogani ve kurutulmus domatesi piyazlik seklinde dograyalim 

tencerenizi mümkünse büyük kullanin 
karistirirken oraya buraya dökümesin ve iyi karisssin 
sivi yagi koyup isitalim icersine ancuezi ilave edelim merak etmeyin 
ne kokusu ne tadi asla his etmiyeceksiniz 

eriyince ancuez icersine sogani ve kurutulmus domatesi defne yapragini koyup kavuralim 
daha sonra salcayi ilave edip bir iki kez cevirelim hemen üzerine konserve dogranmis domatesin yarisini koyalim yaklasik 4 yemek kasigi dolu dolu 

hemen üzerine dogradigimiz lahananin yarisini koyalim.
 bir iki kez cevirelim üzerine yemeklik kirmizi toz biberimizi serpistirelim .
daha sonra kalan lahanayi ilave edip ,yaklasik 5-7 dakika kavuralim karistirarak 
sakin dibi sarmasin birakmak yok ocakta 
üzerine hemen sirkeyi tuzu karabiberi 
1 su bardagindan bir parmak eksik sicak suyu ekleyip düdüklünün kapagini kapatalim
 normal tencerede pisme süresi 45 dakikayi bulur canlar 
düdüklü tavsiyemdir 20 dakika yeterlidir düdüklüde.

pisince yemegimiz ocaktan alip kapagini acmak icin hangi yöntemi kullaniyorsaniz hemen acin 
icerde kalan buhar yemeginizi corbaya cevirmemeli 

üzerine bol aci biber serpip servise sunmali 
Allaha sükrederek sifasina talip olarak 
hersey siz annelerin elinde ;) 
afiyet olsun dualara talibim 

not 
lahana yag yönünden fakir bir sebzedir hazminin kolay olmasi icin yagli tüketilmelidir.
ben yukariya bir cay bardagi yazdim ama ben 1,5 cay bardagi kullandim bilginize 
Tarif bana ait canlar 

28 Kommentare:

  1. Ve Aleyküm SELAM..
    Hiçte bile Meleğim,ben yüzümü buruşturmadım bir kere:)
    Ben çok severim kabuskayı,üzerine bolca limonla kaşıklamaya bayılırım:)
    Hele ki senin elinden olanı,yemelere doyamam..
    Şifa olsun inşAllah..
    Öpüldün gönülden..

    YanıtlaSil
  2. Ben lahana yeneyi sevmem ama kızım bütün sebzeleri ayırt etmeden yesin istediğim için onunla birlikte oturup bütün sebzeleri ben de yiyorum. Bu tarifi içine acı biber eklemeden kızım için yapacağım. Not ettim bir yere. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben cok severim ve acili yaparim. Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. burun kıvırmadım geldim :)))

    aslında eskinde anneme aynen burun kıvıırırdım bu yemeği yaptığında :)))
    ama artık büyüdüm bende yapıyorum...
    burun kıvarmanın hem günah hemde saçma olduğunu büyüyünce anladım :))

    ellerine sağlık canım benim...
    herkes yapsın..........

    YanıtlaSil
  5. İlahi, sen çok yaşa emi :) Başlığın beni benden aldı, yüzüme kocaman bir gülücük kondurdu. Nasıl da biliyosun burun kıvıracağımızı :)
    Ama ben yerdim. Annem sağolsun çok yapardı ben küçükken. Şimdi ise pek yapılmıyor, malum bizim evde pişmiyor yemekler. Öyle de güzel görünüyor ki canım istedi. Afiyet, şifa olsun. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bende bir çok insanın aksine kapuskayı çok severim,beyazlahanayla yapılan herşeyi yerim sarması,salatası.
    Ellerinize sağlık harika görünüyor.
    Bloğumada beklerim,Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Kabuskayı çokkk severim. Hiçde burun kıvırmıcam . sizde çok güzel yapmışsınız. Birde acılı olursa hımmm miss.

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık. ben kapuskayı çok severim. ama ançuezli yememiştim. merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
  9. AFİYET OLSUN ÇOK SEVERİM SEVDİRMİŞİMDİRDE BÜTÜN AİLEYE....ARANIZA YENİ KATILDIM BANADA BUYRUN.

    YanıtlaSil
  10. Canımın içi o burun kıvıranlardan biride benim ama yinede kış boyu sık sık yaparım ve sevmesemde yerim..
    Benimde eşim çok sever,benim 3 ufaklıklardan sadece birine sevdirebildim kapuskayı ama diğerleri inşaAllah alışacaklar..
    Ellerine,yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Can evimden vurulur mu???
    Bu olur mu???

    Aaaaah ben cok severim amaaaaaa bizde yasak bu yemek :)

    Ellerine saglik..lahananin resitali diyeyim buna..yok yok resitali baska bir tarifte kullanacagim eminim cunku bir golun gelecegine..eminim :)

    Operim de!

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. kabuskayi cok severim ama evdekiler yemedikleri icin yilda bir piser evimde :(
    ellerine saglik nefissssssssssss olmus

    YanıtlaSil
  14. Çok severim kapuskayı, lahana dolması yaptığımda mutlaka kapuska için ayırırım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Burun kıvıranlardandım ne yazık ki ablacım ama ta ki çok aç olduğum bir gün yemek zorunda kalana kadar. O günden sonra çok sevdim kendisini.
    Ellerine yüreğine sağlık.
    Baki muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık bu güzel kapuskaya burun kıvrılır mı hiç ?
    Çok severim pişiriken içine biraz pirinç eklerim.Tarifinizi not ettim.
    Sevgiler dua ile:))

    YanıtlaSil
  17. masAllah ne cok lahana seven varmis
    mutluluktan ucuyorum
    yorum yazan ellerinize saglik iyiki varsiniz canlar
    kocaman sevgiler hepinize

    YanıtlaSil
  18. GÜLÜM KAPUSKAYA HİÇ BURUN KIVIRILIRMI
    YANINA BİDE TURŞU OFKİ OF
    ELLERİNE SAĞLIK
    KOKUSU BURNUMA GELDİ VALLA
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
  19. Canım hayırlı ve bereketli günler dileyerek başlamak isterim.
    Akşam bende eşime kapuska pişirsem olurmu diye sordum ses çıkmayınca bende seslenmedim gülüm.
    ellerine sağlık yemeğe hiç bahane bulunurmu :)))
    kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. vealeyküm selam

    burun kıvırma gel dedin geldim :)

    lahanayı severim ama kapuska halini değil
    ama evde kapuska sever bir anne-baba olunca pişiyor haliyle
    bende nimete saygıdan yiyorum bir tabak...
    insanlar bulamazken burun kıvırmak olmaz elbette...
    bizim evde pirinçlisi ve de kurufasulyelisi yapılır azckta iç yağ ilavesiyle...

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  21. Ben de bayılırım kapuskaya.
    Ellerine sağlık, böyle resimlenince harika görünmüş.

    YanıtlaSil
  22. eLLERİNİZE SAĞLIK ACAİP SEVERİM BOL ACILI...

    YanıtlaSil
  23. ayy bukadar oluur resmen lahanalari yikadim bi bakim dedim ve lahana yemegi baska bir sey isteseymisim olurmus :) NEYSE BIDAKINE UMARIM . ayse..

    YanıtlaSil
  24. Gülüm nasılsın? haber bekliyorum da?

    YanıtlaSil
  25. burun kıvıranların tabağını ben yerim ona göre :)))
    severim ben çok sarması falan ohh süper olur :) defne yaprağını kırmızı et kavurmalarında kullanırım ama kapuskada hiç denemedim ama sen dersinde denemem mi hiççç :) ellerine sağlık güzel ablam:)

    YanıtlaSil
  26. Çok severim kışın en güzel yemeklerinden bence :)

    YanıtlaSil
  27. Kapuskayı annemde böyle pişirir , k. valdemler pilav gibi yaparlar bol tereyağlı karabiberli lahanalı bir pilav düşünün..:) Ben ikisinide severim. Ellerin dert görmesin ablacım..

    selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  28. Kapuskayı kimse yemez bizim evde :( sarmasını bile zorla yediriyorum :( hatta son bir yıl neden lahana sarıyorsun diye şikayet ediyor oğullarım..Ama eşim ve ben sarmasını çok severiz.Özellikle de Elazığ usulü olanına..:)
    Ellerine sağlık bir tanem.ama bir şeyi merak ettim neden ançuez katıyorsun? hiç bilmiyorum tadını ama kokusu çok belirginmiş sanırım..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle