Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mantarli pide

canlariiiiiiiim selamün aleyküm hepimizin cumasi mubarek olsun .
Rabbim dün bizlere pide nasip eyledi. arzu ederseniz sizlere nasip eder insAllah 
aksama yetisir düsüncesi ile ekleyeyim dedim .
yaninda ayran ile nefis bi olay.. hamdolsun alemlerin Rabbine .
etli degil pidemiz ve tarif bana ait .
vejeteryan takildim bu kez. her zaman et istenmiyor saglikli da degil .cocuklara sebze yedirmenin yollarindan bir kaci diye düsündüm 
umarim beyenirsiniz ;) 
kagit kalem hazirdir umarim  malzememiz söyle 
hamuru icin 
5 su bardagi un 
1 küp maya 
2 corba kasigi kadar sivi yag 
2 kahve kasigi seker 
2 su bardagi su (yaklasik )
tuz 
&
ic malzeme
500 gr mantar 
8 tane taze sogan 
1 büyük patates 
yarim ama  büyük sari yada kirmizi biber 
yarim bag maydanoz 
1 kahve kasigi kekik 
100 gr beyaz peynir 
tuz, karabiber arzu ederseniz pul biber 
üzerine serpmek icin 1,5 su bardagi kasar peyniri (rendelenmis )
kenarlarina sürmek icin de bir yumurtanin sarisi 

sebzelerimizi hazirlamadan ilk önce hamurumuzu hazirlayalim .
hamur icin olan malzemeleri bir kaba koyalim .suyun bir bardagi haric nedenmi? 
hamur aldikca kalan suyu ilave edelim. güzelce yoguralim kulak memesi  tabiri yine gecerli  burada 
o yumsaklikta olmali yani .üzerini örtüp mayalanmasi icin bekletelim sicak bir ortamda .
o mayalanirken biz sebzeli karisimi hazirlayalim 
mantarlari yikaminizi istemiyorum ! 
mantar alirken mümkünse büyüklerinden almaya özen gösterin ..
 topraklarini bir firca ile temizleyin daha sonra  islak mutfak kagidi ile silin.
yikarsaniz sorumluluk  kabul etmiyorum cünki lastik misali bir mantar yemek zorunda kalacaksiniz 
hamurunuzun altida kitir olmayacak mantarin suyundan islanacak cünki 

mantarlari bu sekil dograyalim 

patateslerde ayni sekil dograyalim 

sogani, biberi maydanozu  dogadik .peyniri ufaladik icersine 
baharatlari ile tatlandirdik tuzuna dikkat etmenizi istiyorum zira mantar fazla tuz kaldirmaz karistiralim hamurumuzda kabardi yani iki kati oldu .yumurtadan biraz büyük beze aldik avcumuzun dolusu yani 

hafif unlanmis tezgah üzerinde uzun oval seklinde actik 

icersine yaklasik 2,5 yemek kasigi harcimizdan koyduk resimde görüldügü sekil kenarlarini üste kivirdik 

yaglanmis tepsiye koyduk firinimizi önceden 200 derece isiya ayarladik isindi 
pidelerimizin üzerine yumurta sarisina bir kac damla su ekleyip (kolay sürülmesi icin )
pidelermize firca yardimi ile sürdük kenarlarina 
ortasina kasar peynirinden serpistirdik bir miktar 
dogruca firina biraktik besmele ile 
 kabarip kizardiklari zaman firinimizdan aldik yaklasik 20-25 dakika bir yandan ayranimizi hazirlayalimmi ;) 
dumani üzerinde keserken citirtisina kulak verip
 sofradakileri cok bekletmeden dogru sofraya
 dilimizde sükür olmayanlara da nasip eylemesini dileyerek yaradandan 

afiyet sifa olsun insAllah .dualara talibim dostlar tüm yüreklere selam olsun 
yorumlariniz icin simdiden sonsuz sükran hepinize 

24 Kommentare:

  1. OF OOF! bu ne Melekcim mantarlı herşeyi severim görüntü al ye beni diyor,eline sağlık nurcan

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı bereketli cumalar canımmm.
    Ellerine sağlık,yine mest ettin:)
    Rabbim tez zamanda şu mantarlı pidelerden bana da nasip etsin:)

    YanıtlaSil
  3. böyle güzel anlatıma yorum olmaz mı ellerine sağlık çok güzel olmuş anlatımında harika maşallah Rabbim şükrümüzü artırsın evlerimizi bereketlendirsin hayırlı cumalar canım :)

    YanıtlaSil
  4. Herzaman Etli olmasi gerekmiyor.
    Eminim böylesi dahada lezzetlidir!
    Cocuklarda yediyse ne mutlu size.
    Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor...
    çay davetlerinde çok güzel olr...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı cumalar, ne kadar güzel olmuş. Leziz ve iştah kabartan bir görüntüsü var. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  7. yüreğinde ki tüm güzelliklerin sayfasına ve satırlarına dökülmüş,kıymetlimm beniimm..
    bu ne hoşş bir sunumdur..
    emeklerine gönlüne sağlıkk ablacımm..
    sarıldım ki sana sıkıca..
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık. Sofralarınız hep bereketli olur inşallah. Tarifinizi aldım ben de hafta sonu etlisini yapacağım benim eşim sebze sevmez de o yüzden.

    YanıtlaSil
  9. Ablacım öncelikle çok özür diliyorum senden düzenli bir şekilde takip edemiyorum her yemeğinin hakkını verip yorum yazamıyorum. Ama bir görsen halimi 10 parçayım şu sıralar. bende çeşit çeşit yaparım evde pidemizi. mantarlı yapmadım hiç birdahakine kısmetse mantarlı yaparım. Ablacım ben elde açmıyorum makarna makinesine bezeyi atıyorum tam pide şeklinde çıkarıyor 5 ayarında. varsa makinen mutlaka onunla yap çok buyuk kolaylık.
    Öpüyorum ablacım sanada hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  10. Çok karnım acıktı ,yakın olsaydın ya hemen kapına gelirdim:(
    ellerin dert görmesin bitanem,
    size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  11. her birerinize ayri ayri cevap yazmak istiyorum canlar .
    ayri ayri sohbet edesim var
    nasil olaki :(
    sonsuz sevgiler tesekkürler canlarim

    ecem benim kitchenaid in var ;) ama ben dostlarimin yapabilecekleri sekilde resimleyeyim diye böyle sekilde de yapiyorum

    YanıtlaSil
  12. Ay biz bunun kapalı olanını birde sadece mantarlı olanını hazır yaptırıp yerdik.
    Bu şekilde olması hemde evde yapılabiliyor olması süper..

    Kitchenaid..dediğin lahmacun fırını mı acaba.
    Almanya dan gelen arkadaşlarda var lahmacun fırını kesin biliyorsundur tost makinesinin daha büyüğü gibi onunla bir kermeste lahmacun yapmıştım ve sıcak sıcak dağıtmıştım fakat lezzetine bayıldım tek kelimeyle.Keşke mümkün olsa da evimde olsa ..Bu yaptığın pide de onda harika olur dimi ablam:)

    YanıtlaSil
  13. siyah kugum kiyamam sana dizme bogazima asil kadinim

    YanıtlaSil
  14. zeynebim kitchenaid mutfak mikseri canim
    sanirim onun ahkkinda bir post hazirlamak gerekiyor belki bu gece insAllah .
    senin dedigin tost makinasini biliyorum benim var ondan. onuda tanitayim insAllah. cok kullanislidir bu yaptigimiz pide ondan biraz kuru düser mecbur firinda yapmak gerek gülüm
    dilerim Allah her kadina nasip eylesin bu söylediklerimi insAllah

    YanıtlaSil
  15. Elhamdülillah az önce yemekten kalktım lakin pidelerini görünce kendimden geçtim inan ki.
    Ellerin kolların dert görmesin ablacım (abla dememde bir mahsur yoktur İnşaAllah).
    Hem anlatım, hem fotoğraflar mest ediyor MaşaAllah insanı.
    Sevgi ve Muhabbetle.

    YanıtlaSil
  16. gisi sagol can
    elbette diyebilirsin memnun olurum ablam

    ne mutlu bana Rahman razi olsun

    YanıtlaSil
  17. nasıl bi insansın ablacım sen ya yazdıklarını her seferınde keyıfle okuyorum ne samımı ve tertemız yureğin var rabbım senın gıbı bır ahlaka sahıp olabılmeyı nasıp etsın sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Caaann yine yaptın yapacağınııı... ben mantara bayılırım ama çocuklarım mantarı pizzaya bile koydurtmuyor :( Artık en kısa zamanda sende yemeyi umarak yutkunayım şimdilik :))Elelrine, canına sağlık...Maşallah canıma..

    YanıtlaSil
  19. CANIM MİS GİBİ KOKUSU TAAAAAA BURALARA KADAR GELDİ
    ELLERİNE SAĞLIK ELLERİN DERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil
  20. Hay maşallah çok güzeller, ama ben bu pidelerin en çok kıymalısını seviyorum :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Elleriniz dert görmesin. Muhteşem olmuş .Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin yaptıklarınızı. Kocaman sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. yeme de yanında yat
    ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor

    YanıtlaSil
  23. canım yeşıl soğan yerıne ne konabılır baska

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalin yapraklarindan temizlenmis
      ve ince dogranmis pirasa kullanilabilir
      selam ve dua ile

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle