Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mayali hamurlar püfler ;)

hayirli geceler dostlar .
söz verdigim üzere mayali hamurun püf noktalarini getirdim acizane .
ihtisasi yok yanlizca tecrübelerle  edindigim bilgileri paylasacagim .resimlerin bir kaci paylastigim tombis pohacadan alma ;) malumu üzere orada paylasacaktim püfleri kismet olmadi .belkide bu tarz ayirmam daha iyi olacak vardir bir hayir diyelim .
canlar biliyormusunuz italyanlar havanin durumuna göre hamur yogururlarmis sebeb, 
sicaklik ,nem ,yagmur hepsi etken mayali hamura. hatta bulundugunuz yerin rakimi bile .
benim asla terk etmedigim birkac püf noktasi varki onlari sizinde dikkate almanizi öneririm .
ilk dikkat edilmesi gereken tüm malzemelerin oda sicakliginda olmasidir .
mayalanmis hamurunuzun icersine koyacaginiz peyniri bile buzdolabindan almaniz etki
edecektir
mayali hamur yapacagimiz zaman öncelikle hava ceryanini önlemek icin 
camlarin ve kapilarin kapali olmasi gerek 
bunu unutmayin hava ceryani mayalanmayi etkiler! 

Maya ve seker ayrilmaz ikilidir. mayanin üremesi aktif hale gelmesi icin seker gereklidir.
 ekleyeceginiz  bir yemek kasigi seker lezzette fark edilmez lakin kabarma da cok etkendir .
sivilarin 37 derece olmasi idealdir .öncelikle karistirilmasi gereklidir .
mayaniza asla tuz gelmemelidir!! ilk asama da asit mayayi keser 
unu ekledikten sonra, un ile karismalidir mayaya tuz .
 elde yogrulacaksa sayet en az 10 dakika yogrulmalidir
 düz bir zeminde 50 defa bastirilmalidir ileriye dogru 
 makina kullanacaksaniz yasadiniz :) 
hamur tamamen kabindan ayrilip parlak bir görünüme sahip olmalidir 
 mayalanma beklenilmeyen tarifler de var, lakin bir süre beklenilmesi sonucu her daim etkileyecektir 
 mayalanma ya birakilirken hamurunuzun altina biraz sivi yag koyarsaniz mayalinirken kabiniza yapismaz
agzi kapali olarak mayalanmaya birakmak süreyi kisaltir. örtü altinda bu süre biraz daha uzundur .
cabuk mayalanmasi icin firin da bekletmek ,yada sicak bir yere birakilmasi mesela kalorifer üzeri  eksime ve mayanin aktifliginin kisa sürmesine sebeb oldugu icin mümkün mertebe kacinmanizi istiyorum.
bu benim tercihim .sayet vaktim yoksa mayali olmak zorunda degil .mayali olacaksa da 
 planinizi önceden ayarlamaniz gerekli  son anlara sigdirilmis isler genelde verimsiz olur .
firininiz orta sicaklikta olmali pisirirken, firinin icersine bir metal kapta koyacaginiz su  üzerini daha citir ayni zamanda  kabarik hamur isiniz olmasini saglar. bunlari daha aktif yapan  sudan olusan buhar .
hamur islerinizin güzel kizarmasi icin üzerine yumurta sürerken kabarmadan önce sürmeniz gerekli yumurta sarisina ekleyeceginiz birkac kahve kasigi süt ayni zamanda yumsak ve parlak olmasini saglar .

mayali tarifler bir gün öncesi yapilmaya pek müsait degillerdir bunu unutmayin.
 ayni gün tüketilmesi lezzet bakimindan daim iyidir 
bazi tarifler mesela pohaca ekmek börek buzlukta pistikten sonrada saklanabilir 
2-3 saat öncesi cikarip kisa bir isitma ile tüketilebilir 

simdilik aklima gelenler bunlar dostlar. aklima geldikce yada ögrendigim, fark ettigim, yenilikleri 
buraya eklemeye devam ederim .sizlerin de varsa sayet ,yorum olarak birakabilirsiniz .
en önemlisi nedir biliyormusunuz canlar?? 
besmele yani  Bismillâhirrahmânirrahîym o olmadan eksiktir. unutulmaya olurmu ;)
sevgi yoksa yani isteksizseniz yapmayin yaptiginizi yedirmeyin  hele ki öfkeli iseniz o gün baska birsey tüketsin sevdikleriniz o gida elinizden onlara gecer sifadan ziyade hasta eder .
en emine emanetsiniz dualariniza talibim dostlar hata var ise af ola 

7 Kommentare:

  1. Kulağıma küpe olsunlar ,
    yüreğine sağlık bitanem.

    YanıtlaSil
  2. canım besmelemi çektim ve bu güzel tüyolardan sonra mutfağa gidsiyorum.
    sonuçları bildiririm sana :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzelsin sen..
    Her paylaşımına da güzellik katıyorsun..
    Bu püfleri dikkate alıcam inşAllah..
    Hayırlı pazarlar Can'ım..

    YanıtlaSil
  4. Melekcim bende bir püf noktasi vermek istiyorum.
    Hamur islerinin güzel kizarmasi icin, üstüne sürülen yumurta sarisinin icine cok az seker ve cok az sivi yag konuncada, pogacamiz daha parlak oluyor.
    Ben öyle yapiyorum.
    sevgilerimle, firdevs

    YanıtlaSil
  5. Bu püf noktaları benim için çok faydalı oldu. Yaş maya kullanmıyordum tariflerimde hep kuru maya kullanıyordum. Daha kolay geliyordu bana. Ama bugün ilk defa senin tarifini deneyip yaş maya kullandım ve bu püf noktalarına dikkat ettim sonuç harika! Allah razı olsun ablacım. Çok güzel paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  6. güzellll dikkate alalim canemmm.....yiyemedikten sonra kabarmisss pismisss pufff pohhhh olmusss neyimeeeeee

    YanıtlaSil
  7. püf noktalari icin tesekkürler..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle