Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Patates corbasi

hayirli sabahlar hayirli bir hafta dileklerimle canlar 
sabah serifleriniz hayir olsun 
günlük nasibimi acinca kitaptan paylasayim istedim sizlerle 
kutsi hadiste buyuruluyor,ki 

"Mümin kullarimdan birine bir bela ve hastalik verdigimde,bana hamd eder,verdigim bela ve hastaliga sabir gösterirse,yatagindan kalktiginda annesinden dogdugu günkü gibi günahlarindan temizlenmis olarak kalkar,.

(müsned)
sabir,Allah,in insanlara verdigi iyi kötü bütün rahmetlerin özüdür .
o öze ulasabilmek Allah,in rizasini kazanmaktir.zaten kulun da en büyük hedefi bu degilmidir ? 
dolayisi ile insanin hak katindaki degeri sabri kadardir.
Arif akpinar 
&&&&
tarifimize gelince canlar yine bana ait bir tarif 
biliyorum  cok tezat oldugumu ,lakin cevremde tariflerimi deneyen cok kisiden aldigim geri dönüsler 
beni daha da cesaretlendiriyor bu konuda . kis günlerine degisiklik olsun diye ciktim yola 
patates corbasini severim, lakin icine konulan kremanin yogun tadini damagimda his etmem bana kremayi istip onu iciyormusum hissini veriyor  
o sebepten böyle denedim dilerim beyenirsiniz .geri dönün olurmu bana ya dur ,yada devam deyin ;) 
malzeme 
850 gr patates 
1 kuru sogan 
1 cay bardagi siviyag 
1 kahve kasigi nisasta 
yarim su bardagi süzme yogurt 
1 kahve kasigi mercan kösk ( majoran ) 
7-8 su bardagi et suyu patatesin cinsine göre 
yarim yemek kasigi tereyag
tuz karabiber muskat
patateslerimizi soyup dograyalim .soganimizi temizleyip yemeklik dograyalim 

tencereye yagi koyup isitin .icersine sogani ekleyip kavurun 
kavrulan soganlara nisatayi serpistirin 

yogurdu ekleyip tencereye bir iki dakika karistirarak kavurun 

üzerine suyunu ekleyin kaynamaya birakin 
ilk asamada 7 bardak dolusu ekleyin koyuluguna göre kalan bir bardagi ekleyin 

kaynayinca su ,icersine patatesleri ekleyin tuzunu karabiberini 

mercan köskü ve az miktarda muskat ekleyip kaynamaya birakin 

arada karistirin dibini sarmasin .ve kapagina dikkat edin tam kapatirsaniz tasabilir 
yaklasik 20-25 dakika orta ateste kaynasin 

pisen corbamizi el blendirindan cekelim koyulugu ayarlayalim
 blendirdan cektikten sonra üzerine yarim yemek kasigi tereyag birakalim krema lezzetini ondan alalim 
sicak sicak servise sunalim 

afiyet olsun dualara talibim canlar 

15 Kommentare:

  1. SABIR..Zulme, zulme seyirci kalanlara, yaşananlara...
    Sabretmekten başka çare de yok ki..
    Bugün sınavım da var,dualarını eksik eyleme olur mu Meleğim..
    Çorbandan içsem şifa bulacak gibiyim..
    Emeğine,yüreğine sağlık..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım, hayırlı günler. Meleğim!!!

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık çok severek yaptığım bir çorbadır
    ayrıca akşama ne pişirsem diye düşünürken ilham oldu bana
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Hah işte ben de kremadan hep korkuyorum ya, kalori davası :) Böyle süper fikir cann..
    Neden duracakmışsın, ne güzel şeyler üretiyorsun..Allah razı olsun, biz de faydalanıyoruz ..Öptüm..

    YanıtlaSil
  5. Müthiş lezzetli görünüyor. Kaseye de bayıldım.
    Bu ara çorba ve yemek merakındayım. Çok iyi oldu bu tarif de.

    YanıtlaSil
  6. kış aylarında en çok sevinlen şey....
    ÇORBA :))
    sımsıkı çorbalara sarılıyoruz :))
    ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
  7. Çorbasız bir gün düşünemiyorum:) ellerinize sağlık:)sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize saglik kisin corba olmali afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  9. Selam Melekciğim:)
    Patates çorbası bizim evde de çok sevilir sen yoğurt kullanmışsın ben süt kullanıyorum gerçekten özellikle ramazan ayında iftar sofralarında çok pişiririm herkes de beğenir bazen mantarlıda yaparım denemeni tavsiye ederim cannn...
    Ellerine sağlık kasede duruşu bile lezzetli:)
    sevgilerle kal
    www.papatyasef.com

    YanıtlaSil
  10. Hımm ilk defa patates çorbası görüyorum :)
    Eminim çok lezzetlidir zira öyle görünüyor.
    Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
  11. melekcim, corban coook istah acici görünüyor.
    Ellerine saglik.Firdevs

    YanıtlaSil
  12. Her zamanki gibi guzel temiz net anlatim ve kareler ellerine saglik ablacim,hayirli sabahlar sevgiler gonderiyorum bolca ve dualar da tabii ki guzel ablam :)

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar güzel anlatmışsın ablacım,ellerine sağlık şifa olsun.
    Alakana ayrıca teşekkür ederim çok şükür sadece biraz yoğunum yeni postlar giremiyorum ama takipteyim:)
    Kalbinin sahibine emanet ediyorum seni..

    YanıtlaSil
  14. önce gönlümüz doydu o güzelim sözlerle,şimdide gözümüz harika görünüyor ablacım ellerin dert görmesin ben çorbadan asla vazgeçemeyenlerdenim :) hatta çorbayla karnını doyurabilenlerden desek olabilir yani :))

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle