Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pirasali makarna

es selamü aleyküm dostlarim .
yine makarna sizlere :) ben yaptigim sekli ile paylasiyorum sizlere .
dilerseniz siz hazir makana yapip  siz yanlizca sosu yapabilirsiniz 
önce makarna sonra sos tarifi geliyor 
&
verecegim linkte makarna yapimi mevcut burada 
ha ne var bu tarifimizde ,ben salcali yaptim makarnami ..
kirmizi kirmizi cok hos oldu makarna tarifine malzemeye ek olarak yarim yemek kasigindan biraz fazla salca koyup yoguruyorsunuz oradaki islemleri sirasi ile takip ediyorsunuz 
yada makarna posetinin agizi aciyorsunuz arzunuza kalmis 

sira geldi sosumuza 
sosumuzun malzemesi cok yalin .
2 adet pirasa 2 adet ortaboy kurusogan , 2 dis sarimsak yarim bag maydanoz ve 130 ml sivi yag 
üzerine dökmek icin 100 gr parmesan yada tulum peyniri 

pirasalari soganlari sarimsaklari temizleyip dograyalim maydanozu da dograyip 

tavada sivi yagimizi istalim. yag miktarinda sakin azaltma yapmayin!
 bol yagda kavrulmasi gerekiyor 

dogradigimiz malzemenin yarisini tavaya kizgin yaga katalim yavas yavas kavurmaya birakalim 
taki karemellesinceye kadar 

tavadaki kavurdugumuz haricimizin icersine ocagin altini kapatip !

 kalan malzemeyi ekleyip karistiralim 


tuz karabiber pul biber ise  arzunuza kalmis tatlandirin artik 




makarnanizi haslayip süzün .hemen sicak sicaka sosunuzla harmanlayip üzerine 100 gr parmesan peynirini serpistirin karistirin .
parmesan yoksa ne yapilmali diye soranlara malesef yine tulum peyniri diyecegim 

servis tabagina giderken peynir yine eslik etsin kendisine olurmu.
 ne kadar bol peynir o kadar lezzet katli 
afiyet olsun dualariniza talibim canlar 
tarif bana ait canlar 


18 Kommentare:

  1. ve aleyküm selam....
    maalesef bu makarna yasak bana, içindeki çiğ pırasadan sebep, ama ev halkı bayıla bayıla yer bunu :)

    helede ev yapımı makarna olursa
    elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Harika. Makarna pirasa degisik bir lezzet. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. Ayy çatalı kapıp geliyorum,sanki uzansam makarnaya dalıcakmışım gibi..
    Nasıl güzel,nasıl iştah açıcı bir görüntüdür böyle..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok ama çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Pırasayla hiç denemedim ama çok güzel görünüyor. Makarnayı her türlü severim :)

    YanıtlaSil
  5. Değişik makarna sosları görmek çok hoş. Pırasayı yemeği dışında pek bilmem ama öyle çok kullanım alanları var ki. Çok lezzetli olsa gerek. Birgün denemeyi isterim evlendiğimde inşallah :) ablam pek açık değildir farklı tatlara.
    Sevgiler ablacığım. Teşekkürler bu güzel tarifini bizlerle paylaştığın için.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor tadıda öyledir eminim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Gezdiğim ve arkadaş olduğum blogların içinde inanki en güzel tarif ve fotoğraflar sizde. Fotoğraflar o kadar netki çatalı uzatsam makarnadan bir çatal alabilecek kadar. Hangi Photoshop programını kullanıyorsunuz desem çok mu ileri gitmiş olurum acaba :(((
    Sevgiler ve afiyetler olsun .....

    YanıtlaSil
  8. Yerim ben bu makarnayı :) Ellerinize sağlık, makarnanın her türlü gideri vardır bende..

    YanıtlaSil
  9. sevgili hande .
    photoshop programindan ziyade kullandigim makina ile igili bir durum
    fotograf makineniz iyi olmassa photoshop ise yaramiyor

    birazda resim gözü diyelim
    fotograf makinam ve diyorumki arti arti objektif ;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. makarnaya yeni bir yenilik katmışsın ablam...
    senin yaptığın herşey yenir :))
    ellerine sağlık ablam...

    güzel haftasonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  11. oyy caann, ellerine, canına sağlık..Pırasayı yedirmek için iyi bir yol :) Denemeliyim ama hepsini pişirsem mi diyorum, çünkü benim çocuklar çiğ pırasayı farkederler hemen ve yemezler.:(

    O güzel ellerinden yapılmış makarnayla da şahane olmuş..

    YanıtlaSil
  12. Ellerini öptüğüm..
    Maşallah..

    YanıtlaSil
  13. MaşaAllah,barekAllah.Hem ilkdefa duyduğum pırasalı makarna yap, hemde makarnayı kendin yap ve süper leziz bir görünüm.Ellerine sağlık, emeğine sağlık, canım benim.Sağlıkla kal...

    YanıtlaSil
  14. Canım benim çok güzel nbir tarif yayınlamışsın. Evet özgün bir tarif ve bencede pırasa çok yakışmıştır makarnaya. Ellerine sağlık. Afiyetle yiyelim sayende..:))

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık ne güzel görünüyor. Pırasa girdiği her şeyi güzelleştiriyor zaten :)

    YanıtlaSil
  16. cok severim ama evde ben baska kimse yemedigi icin makarnamiz herzaman sade oluyor:(
    ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil
  17. tok mokta olsam ne çare böle güzel yemekler yapan olursa durum nafile :)
    kilitlen ekrana baka kal :) ellerin dert görmesin sağlığın sıhatin hep yerinde olsun inşallah ablacım :)

    YanıtlaSil
  18. PES DİYORUM PES
    BİR GÜN İÇİNDE BU KADAR GÜZEL ŞEYLERİ ARKA ARKAYA GÖRÜNCE KENDİMDEN UTANDIM
    NE KADAR BECERİKSİZİM BÖYLE BEN
    CANIM YA NE GÜZEL ŞEYLER YAPIP PAYLAŞIYORSUN BİZİMLE
    ALLAH RAZI OLSUN

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle