Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Salata kitiri

hayirli aksamlar dostlar .
hayir salata degil tarifim dün bayat ekmekleri degerlendirmek adina yaptigim salata kitirlari .
paylasayim dedim belki ilginizi ceker .cekmelide cünki ekmek israfi had safhada .
ac onca insan varken ekmeklerin cöpe gitmesi ne acidir .
yapin degerlendirin canlarim özellikle cocuklar cok seviyor 
malzeme 
12 dilim ekmek tarttim yaklasik 
500 gr geldi ben yari cavdarli ekmek tüketiyorum ince dilimlenmis olmali 

yarim cay bardagi zeytinyag 
1 kahve kasigi tuz 
1 kahve kasigi toz yemeklik kirmizi biber 
1 kahve kasigi kekik 
1 cay kasigi ! kisnis 
1 cay kasigi kimyon 
2 cay kasigi dolu dolu sarimsak tozu 
1 cay kasigi karabiber 
ekmeklerimizi resimde görüldügü üzere karelere keselim cok büyük olmamali
firinimizi alt üst ayarinda 230 dereceye isinmaya birakalim 

hepsini büyük bir kaseye koyalim 

en üstüne tüm baharatlari serpistirelim tuz karabiber dahil 

yagimizi üzerine yavas yavas gezdirelim ve kabimizi sallayarak alt üst edelim 
10-15 defa sallayin elinizle karistirmayin,ki ekmekler ufalanmasin 

yagli kagit serilmis firin tepsisine dökelim ve üst kata sürelim 
yaklasik 20-25 dakika kizartalim 

kizaran ekmeklerimiz hazir salatalara corbalara serpistirmek üzere sizleri bekliyor 
agzi kapali kaplarda saklayabilirsiniz uzun süre tazeligini muhafaza edecektir .
yeri gelir cocuklariniza verin yada kendiniz atistirin 
 cips yerine ;) midenin suyunu alir acligi bastirir 

ben normal salataya kullandim yaptigim gün haliyle resim o oluyor .
hadi birde salata sosu vereyim lezzet ikiye katlansin .
yesil salatalariniza cok yakisacaktir 
4 yemek kasigi mayonez 
2 yemek kasigi sirke 
4 ymek kasigi su 
1 kahve kasigi hardal 
2 adet kücük kornison tursu 
hangi kurutulmus yesilligi seviyorsaniz mesela 
 nane dereotu maydanoz ama kuru olmali ben hepsinden birer tutam attim 
tuz karabiber 

yapilisi ise 
tüm malzemeyi kisa bir süreligine el blendirindan cekin hepsi bu 
salataniza döküp servise sunun 
tarifler bana ait afiyet olsun dostlar dualara talibim 

11 Kommentare:

  1. Bayılırım bu kıtırlara ablacım.
    Bizde özellikle çorbalarda bu yöntemle yapıp tüketiriz.
    Ellerine emeğine sağlık.
    Halis muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  2. Yüreğinize sağlık.
    Çok güzel bir tarif olmuş bayat ekmekler için.Gerçekten de okadar çok ekmek israf ediyoruz ki..Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  3. Abla bisey diycem..
    Ben bunlari corbama koyam mi?..
    Olur demi?..
    ZEBRAMI GORDUN MUUUUUUUUUUUUUUUUU???????????????

    Kiskanma ama aaaaaaaa olmaz oyle hased etmek abla kardes arasinda :pPp

    SEVIYORUM ULEEEYYYNNNN :)))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  4. elelrinize saglik harika gorunuyor :))
    bizim turk kadinlarin ne kadar emektar

    olduklarini boyle blog geze geze

    goruyorum :)) ellerinize saglik afiyet olsun

    çok tatli bir blogunuz var

    bu arada bana da beklerim efendim

    hayirli aksamlar size

    YanıtlaSil
  5. dondurucuda biriktirir sonra keser kese fırına atarım bende. yağlı baharatlı bekleyince güzel olmaz diyip yapmadım hiç sade fırınladım. Ellerine sağlık ablam öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Bu tarifi deneyeceğim. Ben de artan ekmekleri fırına atarım çorbalara koymak için. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. kurutulmuş ekmekleri çok severim...
    hem çorbada hem salatada.......
    mükemmel bir lezzet...
    elleirne sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. Uff biri bana böyle salata yapsın her gün yerim.
    Salatayı çok seviyorum ama yapımına çok üşeniyorum.
    harika görünüyor, ellerine sağlık ve afiyetle yiyin :)

    YanıtlaSil
  9. Bu kıtırları çorbada çok seviyorum ama en kısa zamanda salatayada karışacaklar inşaAllah..
    Ellerine sağlık tatlı dillim..

    YanıtlaSil
  10. offffff ooooffff ooofffff ne kadar

    guzel gorunuyor off aksam aksam

    istahim kabardi ellerinize saglik

    afiyet bal seker olsun bende sizi

    seve seve bloguma beklerim iyi aksamlar

    YanıtlaSil
  11. bu tam benlik ama yaaaa :) şu saatte hiç olmadı ablacım ya :(
    ellerine sağlık olsun,afiyet bal şeker olsun bitanesiiii :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle