Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tavuklu patates tava tarti

es selamü aleyküm dostlarim .
yemek yapmaya mecali olmayisim bu kez ise yaradi..dün aksam kizimin malum makarnasinin yanina 
öyle yada böyle birseyler yapmam gerekiyor diye düsünürken, kizartilmis yarim tavugum imdadima yetisti. sahsen sonradan isitilmis kizarmis tavugun tadini pek icime sindiremiyorum .bu sebepten isitip makarnanin yanina koyup gecivermeye  icim elvermedi .öyleya birde yarim tavuk yetermi üc kisiye ?diye düsünürken
 bu cikti ortaya buyrun izninizle sohbeti kisa kesiyorum 
malzeme 
yarim kizartilmis tavuk 
2 .tane iri patates 
1 adet mozzerela peyniri ( yuvarlak olan haliyle ) illa gereklimi yooo kasarda kullanabilirsiniz 1 su bardagi dolusu olsa yeterli olur 
tuz karabiber 
bir miktar sivi yag 

belirteyim affiniza siginarak yapim asamalarini resimleyemedim :(   
önce patateslerimizi soyup rendenin ince bicagiyla rendeleyelim 

siz ne diyorsunuz o rendeye bilmiyorum ,hatirladim sanirim mandolin  
 cips kadar ince dograyan rende varya onunla rendeleyin 
patatesleri yikamayin,cünki nisastasina ihtiyacimiz var . resimde gördügünüz sekil yapacaksiniz alt tabani 
önce tavayi cok hafif yaglayip resimde ki sekil gibi tabana döseyin .patatesin üzerine tavuklari derilerini ile beraber atmadan ! didikleyin 
araya döseyin. daha sonra  mozzerela peynirini dilimleyerek tavuklari kapatin .mozzerelanin üzerine
biraz tuz ve karabiber serpisirin .daha sonra diger patatesi rendeleyip ayni sekil üzerine döseyin .
üzerine agir bir kapak koyup, harli ateste mümkünse büyük capta yanan ocaginizi kullanarak 
 5-7 dakika patateslerin kizarmalarini saglayin tavayi iyi yaglamis olun ve mümkünse teflon tava kullanip isi garantiye alin 
bir tarafin pisirme süresi sonunda düz bir kapak ile altini üstüne bu isi lavobonun yaninda yapin ve yaginina dikat edin sakin yanmayin dikkatlice cevirin .
üst tarafini alta getirip ayni süre zarfinda kizarmasini saglayin patateslerin pismesi icin kapaginin kapali olmasi gerek ilk dakikalarda!olmali bu unutmayin 
sonra acin kizarmasini saglamis olursunuz peynirler cok erimeden 

patetesimiz kizardi ,yanmadan tavuk  yagini atmadan isindi 
peynir ve patatesin nisastasi tutundu birbirine sizde cok bekletmeden 
sicak olarak ücgen dörde kesip hemen  servise sunun 


ancak bu cikabildi bu halden derken dostlar 
yaninda makarna ve salata ile davet menüsü bile olur diyecegim o kadar lezzetli oldu inanin 
Afiyet olsun dualara talibim 
tarif bana aitdir dostlar 

23 Kommentare:

  1. hayal gücün seveyim senin!

    beni evlat edin noolur(:

    YanıtlaSil
  2. ve aleyküm selam

    bu ne güzel bir görüntü böyle yaa
    acıktım resmen :)

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. çok çok güzel görünüyor...
    tarifi aldım....
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik bir yemek olmuş. Ben de hoşlanmam yeniden ısıtılmış tavuğun kokusundan ama güzel bir değerlendirme yapmışsın. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ay tamda rejime yeni başlamışken bunları görmeye dayanamıyorum acıktım.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlııkkk muhteşemmmmm... Eminim afiyet olmuşturrr... Yalnız senin mecâlin olmayan halin bu ise, mecalli hâlini merak etmeden duramıyor insan.. :)

    YanıtlaSil
  7. güzel görünüyor değişik olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. By ne güzellik,ne hoş ziyafettir Meleğim,gözlerim şenlendi resmen:)
    Yine ve yeniden:)
    Emeğine fikrine sağlık.
    Şifa olsun.
    Dua eder,dua beklerim..
    MUHABBETLE..

    YanıtlaSil
  9. Aman yarabbim ne güzel bir nimet ve ne güzel bir sunum bu. Ellerinize kollarınıza sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı akşamlar, çok farklı bir tarif, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor.
    Çok güzel ve özgün bir tarif olmuş,
    denemek istediklerimin arasına girdi bile : )

    YanıtlaSil
  13. Ayyy ne güzel bir tarif bu böyle. Bayıldım.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Ama bu tarif tam bizlik olmuş... Benimde kalmış dana etlerim var onlarla yapsam olmazmı acaba :) Ellerine sağlık deniyeceğim inşAllah en kısa zamanda benim yavrular bayılır

    YanıtlaSil
  15. kızartılmış tavuk ve patates.
    bayılırım ikisine de.
    hergün tavuk yiyorum ben.
    ve yumurtalı patates ise en sevdiğim yemek.
    yani bunu yaparım ben.
    :)
    iyi uydurmuşsun.
    :)

    YanıtlaSil
  16. Hani bana dusen paaaaaaaaaaaaayyy???
    Acaiiiiiip guzel bi fikir acaip!..
    Dun ev yikiliyordu kalabaliktan saat 10'da diktim nallari :)
    Insallah bugun konusuruz ablacim hakkini helal et nolur :(

    YanıtlaSil
  17. bekletmeden servise sunmak mı ben bunu tavanın içinden başlarım yemeye ne bekletmesi ablacım ya ellerine fikrine sağlık :) yine şahane bişi :)

    YanıtlaSil
  18. Aleyküm Selam, nekadar hoş ve değişik bir tarif bu, bence denenmeli ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Ama bu harikaaa
    semmayı değil beni evlat edin nooooolurrr:)))

    YanıtlaSil
  20. merhabalar
    bizde patates tavası denilir.
    aynı şekilde patatesler doğranır,1 yumurta ile karıştırılıp biraz mısır unu ile iyice harmanlanır arkalı önlü kızartılır

    YanıtlaSil
  21. Ben bu yayına yorum yazdığımdan eminim oysa :(
    Sırf aklımda kaldı diye şimdi yapmaya gidiyorum kızarmış tavuğum yok zaten evde de et hiç kalmaz süpürmüşlerdir yemek canavarlarım:) bonfileyi önceden pişireceğim birde özellikle bonfile seçtim nedense yağsız istiyorum:)
    Bakalım seninkisi kadar becerebilecek miyim.
    Kalbinin sahibine emanet olasın..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle