Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yörük katigi

canlarim 
sene 1980 ler birazda onun önceleri.hatiralarim ne kadar taze olursa olsun,tarihler konusunda 
biraz zayifimdir.. Annanem büyügüm, canim ,ögretmenim,arkadasim ,kiymetlim yeri geldi sevgilim , herseyim annanem. güzelmi güzel osmanli kadini. özü dogru, sözü dogru dobra
fazlaca sert ,prensipleri agir ama bir okadar nese ,sevgi dolu iste ,benim annanem 
gencliginde nasipmis ona yanliz kalmak .can yoldasi olmak ise benim nasibimmis .
beraberce yasamak bir sokak ilerisinde yasasalarda  anneye babaya kardese hasret
 gurbeti yasamak o zamandan yazilmis alnima. 
cocukluk ruhu iste, özler anneyi babayi her gün görsede ama kiyamaz annaneye 
cünki cok sever onu bu Allahneverdiyse .
simdi o cok uzaklarda olsada, geri dönmesede ,cok özler onu allahneverdiyse.
 evimde, mutfagimda, sokakta, pazarda, bir halimde, bir davranisimda,  sözümde vs
  bana ne kadar cok sey ögrettigini  kazandirdigini görebiliyorumonu simdi cok daha iyi anliyorum  
onu anmadan gecirdigim bir günüm yoktur canlar cok sey ögretmis bana cok sey .
seni cok özledim annanem cook.bu gün yine  seni andim bak 
senin yaptigin gibi olmasa da animsatti bana ,yer sofrasinda bir zini üzerinde, beraberce ekmek bandirdigimiz kushane tabagindaki lezzeti 
 annanem canim  Allahim sana rahmetiyle muamele eylesin mekanin cennet olsun ..

evet dostlar sevgili annanemin yaptigi bir lezzeti getirdim size
beyeneceginizi umuyorum esasinda bu lezzet kücük taze dolmalik biber ile yapilir burda bulmak  zor tulum peyniri olmali doldurulan, üzerine birakilan ise sade yag olmali. görün ozaman su lezzeti doyumsuzdur. ekmegin düsmanidir.parmaklari yalatan bir daha birdaha banayim kenarina ,dedirten lezzettir yörük katigi  
malzeme  
10 adet carliston biber yada kücük dolmalik biber 
250 gr beyaz peynir yada tulum peyniri 
125 gr tereyag (bulabilirseniz sadeyag tavsiyemdir )
2 kasik icersine 2 kasik üzerine parmesan peyniri ( tulum peyniri tadini yakalamak icin kullandim )
yarim bag maydanoz 
karabiber 
biberleri yikayip kurlayalim aygaz üzerinde közleyelim cok olmamali ara ara ama her yani esit 

dibindekilerin tadina varmak icin teflon tavayi önerecegim cünki eski kushaneler yok artik 
biberleri dizelim bicakla karniyarik gibi bir cikiz atalim saplarini kesmedik yukaridan tutup isirabilmeniz icin  

peyniri ufalayalim ara ara biraz iri taneler kalmali cok ezilmemeli 
icersine tereyaginin 50 gr üzerine koymak icin ayirip parmesan peynirini ekleyip hepsini 
 bir güzel karistirilmali elinizle girme vaktidir yani 

maydanozu dograyip karabiber ekleyip arzu ederseniz biraz pul biber koyabilirsniz bir kez daha karistirip 

biberlere esit olarak dolduralim 


kalan tereyagini kücük parcalara bölerek kalan  parmesan peynirini serpistirelim 

harli atese koyalim kapagini kapatarak yaklasik 10 dakika 

kapagi aldiktan sonra tereyag kenarlar sizip citirdamaya baslasin bir kac dakika daha tutalim 

yaninda ekmek ile servise sunalim gecmisi yad ederek belkide gözden bir kac damla yas süzülerek 
dilimizde tüm ölmüslerimize rahmet dileyerek 
afiyet olsun dostlar dualariniza talibim 
seni seviyorum annanem 


14 Kommentare:

  1. görüntü muhteşem....
    ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
  2. inna lillah ve inna ileyhi raciun....

    Rabbim rahmetiyle muamele etsin
    amin...

    ne çok etkileri ve öğretileri var değil mi büyüklerimizin bizlere...
    Rabbim onlardan razı olsun...
    Cennetiyle mükafatlandırsın...

    tariflerin her biri o kadar güzel ki neredeyse çıkmayacağım burdan :) maşaAllah

    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. yazmayı unuttum
    bu tarifi kapya biberlede yapabilirmiyiz...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık

    Dondum kaldım nedense , çok söze ne hacet :(

    YanıtlaSil
  5. oooffffffff offfff nefis vallah bende beklerimm ama :))

    YanıtlaSil
  6. GÜLÜM SEN NE YAPTIN YAAAAAAA
    YENMEZMİ ŞİMDİ O
    LÜTFEN HEMEN GÖNDERİRMİSİN
    ELLERİNE SAĞLIK
    AFİYET ŞEKER OLSUN
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  7. sevgili muhabbet sofrasi .
    kapya biberle hic denemedim .
    biraz sert olur düsüncesi var ama denemen gerek belki bir tanesini yapabilirsin bakarsin sonuctan memnun kalirsan bir dahakine onunla yaparsin canim

    YanıtlaSil
  8. Ablam öncelikle bir Fatiha 11 ihlas gönderdim Mahmut Hocam hep öyle okuyun der.
    Mekanı mevlamın firdevs cenneti olsun inşallah anneanneciğim.

    Bu güzel tarifi bırakmış sana miras olarak altından kalktığına lezzetinden hiçbir şey eksik olmadığına eminim..

    Kızımın doğum günü bugün ama biz haftaya kutlayacağız hafif birşeyler istiyordum ama aynı zamanda da değişik olsun istiyordum tam benlik oldu çok yaşa sen emi...

    Cuman mübarek olsun..selamlar.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım, çok güzel, egede sabahları izmir tulumu ile yapılan bu lezzeti uzun zamandır görmemiştim bu sunumla gittim yine çocukluğuma.. Allahcc anneannene nur içinde yatma nasip eylesin. Ona ve tüm ölmüşlerimize...
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. öyle güzel yazmışsın ki bende nasıl özledim ananemi şuan keşke doya doya yaşayabilseydim onunla :( sen en azından ananen ile büyümüşsün ne kadar güzel :)
    Şimdi ise ondan kalanları çevrendekilere aktarabiliyorsun ama tabi ki onlara özlem hiç bitmez

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık her tarifin muhteşem..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Kayınvalidem tarafında da yörüklük var gerçekten neredeyse herşeyi ateşte közleyerek yerler soğandan tutunda mantara kadar..Ben normalde de biberle peyniri çok yakıştırırım yani bu lezzet tam benlik..

    selam ve dua ile ..

    YanıtlaSil
  13. anneler anneler hep kıymetli hep en değerlilerimizdir ablacım...
    ellerine sağlık yine müthişsin yahu yeni yemek yedim olsa yerim dedim bak inan :)

    YanıtlaSil
  14. gittim sayende o günlere aci tatli ne günler gecirdik o evde film seridi gibi gecti gözlerimin önünden ve dedimki kendi kendime özlemisim hemde cokkk eski topraklari canlari özlemisim o evi özlemisim mutfak balkonundan üsk kattaki kizlarla sohbet ederken kepezi izlemeyi özlemisim gec vakitte gidilen mutlu kahkalarla dolu dordurma yemege gidisi özlemisim ve en önde bir kadin hayata karsi dimdik yürüyen basindaki bembeyaz yazmasinin bir ucu önde bir ucu arkada ayagindaki maksinin cicekleri karanlikta belli belirsiz eli her zamanki gibi agriyan belinde yürüyen bir kadin gözlerimin önünde ve yaseminlerin kokusu burnumdaa evet benn o günleriii cok özledimm ben o safliklari tertemiz duygulari cikarsiz sevmeleri cokk özledim RABBIMMM ahiretinde bulustur bizleri efendimizin sancagi altinda.ve o günleri bize yasattigin icin sonsuzz sükürler sonsuz hamdu senalar sana..seni seviyorum kedicikk...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle