Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ancuez nedir


es selamü aleyküm dostlarim hayirli günler hepinize
uzunca bir süredir tanitmayi istedigim bir gida ancuez
nedir ancuez ???
ancuez bizim bildigimiz hamsi baliginin en kücük hali ..fazlaca bir bilgiye ulasmadim malasef nette
bir iki sayfada buldugum bilgileri paylasayim dedim

ancuez hic bir isleme tabi tutulmadan temizlenip tuza sonra yaga yatirma islemiyle bize ulasan bir gida
verdigim linkdeki vitamin degerlerine bakinca vay hamsi vay diyesi geliyor insanin


BESİN KALİTESİ
AĞIR METAL BİRİKİMİ
Ton balığı yüksek et verimi ve besleyici değerinin yanısıra ağır metal ve özellikle civa miktarı en yüksek balık türlerinden. Uzun yaşam süreci (ortalama 10 yıl) ve etcil ( diğer balıkları yiyerek beslenen) bir derin su balığı olması nedeniyle ağır metal birikim riski yüksek bir balık.
Sardalya ve hamsi (ançuez) deniz ve okyanuslarda plankton yiyerek beslendikleri ve yakalanmadan önceki ömürlerinin en fazla 2-3 yıl olması nedeni ile çevre kirliliği sonucu sulara karışan ağır metalleri bünyelerinde taşıma riski daha düşük.
BESİN DEĞERİ
Sardalya ve hamsi eti besin değeri açısından en az ton balığı kadar zengin ve kimi besin öğelerinde ton balığından daha üstün.
Her iki ufak balık türü de omega 3 yağ asitleri ve vitamin D içeriği yüksek balıklardan.
Sardalya ve hamsi antioksidan enzim Co Q10 ce çok zengin iki balık. Co Q10 kardiovaskular sağlık ve enerji metabolizması için gerekli bir madde.
Sardalya ve hamsi seretonin, melotonin gibi sinir sistemi salgılarının yapı taşı triptofan amino asitince zengin balıklar.
Aynı miktarlarda süt ile karşılaştırıldığında daha yüksek fosfor ve kalsiyum, muzdan daha fazla potasyum sağlıyor. Ayrıca demir-çinko-magnezyum-bakır minerallarininde zengin kaynağı. Tüm bu mineraller konserve yapımı sırasındaki ısıl içlemlerde vitaminler gibi yıkıma uğramadığı için tazeye yakın oranlarda konservelerde de varlığını koruyor.
daha kapsamli okumak icin buraya
vitamin olarak tam bire bir olmasada belli bir kismi mevcut ancuezde vitamin degerleri icin buraya

ben hemen hergün mutlaka bir ögüne sIkIstiriyorum ancuezi .
sizlerede tavsiye ederim mümkünse yagda saklananlardan kullanin ve yaginida kullanmaya özen gösterin

resim kaynagi burasi

selam ve dua ile 

25 Kommentare:

  1. ve aleyküm selam
    aaaa bizim bildiğimiz hamsi tuzlusu yada turşusu deriz biz :)
    meğer ançuezmiş :)

    teşekkürler bilgiler için...

    YanıtlaSil
  2. İnanın bu kadar faydası olduğunu bilmiyordum, şimdi farkettimde yediğimiz bir çok şeyin nasıl olduğu ve faydaları nelerdir bilmiyoruz.
    Ançuez çok severim, aslında kardeşim delisidir her gün yer diyebilirim.

    YanıtlaSil
  3. ançuezin ne olduğuyla ilgilenmedim, kendisi üniversite yıllarımdaki bi su ürünleri sınavını hatırlatıyo; sonra hocasını, sonra hocasının bana karşı içinde bulunduğu iğrenç tutumu; sırf başımdaki örtüden dolayı. neyse ki biyoloji okudum da insan dışındaki bu türleri de bi güzel ezberledim(:

    sormak istediğim başka bişey var, nasılsın ablam? :*

    YanıtlaSil
  4. semmmam
    hamd olsun diyelim varmi baskaca cözüm
    yanlizca biraz bunaldim :(
    sünger cekesim var ablam herseyin üzerine blog dahil
    dua buyur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacığım yaaaa, hayırdır?
      inan kalbim titredi...
      hayırdır?

      Sil
  5. by guzel bılgı ıcın cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  6. benbir
    yok birsey bitanem yanlizca tuhaf bir yorgunluk diyelim
    dua buyur
    seviyorum seni

    YanıtlaSil
  7. sakın sakın bırakayım demeeeeee..sen çok önemlisin bunu biliyorsun..Hava kapalı olduğunda benim de içime bir sıkıntı düşer..Umarım yorgunluğun hemen geçer..sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı cumalar canım nasılsın Antalyadan bol sevgiler.
    Çok hoş bilgiler ben pişmişini yesem daha iyi olur çünki canım onu bile zor yiyorum evdekiler duymasın kızıma iyi örnek olmalıyım.
    Sayfama bıraktığın Güzel dileklerinede sonsuz teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
  9. Melek abla Allah razi olsun senin senelerinin birikimi olan püf noktalarina biz hazircacik ulasiveriyoruz okadar cok istifade ediyorumki sayfandan.Ama benim sana asil sormak istedigim senelerinin tecrübelerine dayanarak evliliginin ancüezi yani olmazsa olmazi nedir mutlu evliligin sirlari nedir kadin alttan alinca sence ezilirmi yükselirmi bi ara sohbette hoca esine karsi her anlamda iyi bir es ve hürmette kusursuz olarak seni örnek göstermisti lütfen mailime cevap seklinde degilde bi baslik ailtinda tecrübelerini bir yaziyla bizimle paylasirmisin benim gibi acemi evlilere cok faydasi olucagini düsünüyorum simdiden Allah razi olsun.RABIA

    YanıtlaSil
  10. vanilins @
    dua buyur ablam zira gel gitlerdeyim

    aysem .ye gülüm ye her nimet bizler icin yaratimis vardi bir hikmeti zorda olsa ;)

    rabiam .ecmain olsun yavrum
    ama diyorum ki sen neyaptin sen :)
    bakakaldim öylece .kac senedir sanal alemdeyim bilmiyorum
    lakin hic böyle bir soru ile karsilasmadim elim ayagima dolandi
    estafurullah diyecegim ablam .bu nasil tarif edilir bilmem ki ne yazarim :(
    bir gün kahve iceriz beraber ;)
    hayirli cumalar diliyorum ve duana talibim rabiam

    YanıtlaSil
  11. ve aleykümselam..güzel kadın bloğuma beklerim..açılışı yaptım :)

    YanıtlaSil
  12. Hakikaten "Vay hamsi vay..:))
    Nasıl faydalı bir nimet bu..:))
    Canım ya yorumları okudumda,inşAllah iyisindir ve öylesine bir sıkıntıdır,gelip geçer ve inşAllah geçmiştir bile..:))
    Seni çok seviyorum.
    Allah'a emanet ol.:)

    YanıtlaSil
  13. İyi geceler!Yazınız ve bilgileriniz için teşekkür ederim, gerçekten bende bloğunuzun sıkı takipçilerinden oldum çünkü her yönden dolu dolu ve lütfen sakın bizleri bırakayım falan demeyin, buraları sizsiz olmaz:))

    YanıtlaSil
  14. hayirli geceler kalbe giden yol .
    Allah c.c. razi olsun
    asil ben tesekkür borcluyum
    dua buyrun
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  15. Bilgilendirme için teşekkürler ablacım.

    YanıtlaSil
  16. Ne diyeceğimi bilemedim. Konuyu okuyacaktım, yorumlarıda bitirmişim. Sıkıntılar geçer sabır ne güzel nimettir. :) Hoşçakal.

    YanıtlaSil
  17. Canımsın bilmiyordum öğrenmiş oldum hiç yemedim doğrusu.
    Seviliyorsun ruhu kadar güzel kadın!

    YanıtlaSil
  18. Ançuezi hiç yemedim, hamsiyi severiz ama..)
    Bırakmak olmaz, nereye gitcen, biz nolcaz? :(
    Rabbim inşirah versin İnşallah..

    YanıtlaSil
  19. Selam Melekçim,
    Sormadan edemeyeceğim yemek tarifleri konusunda kitap çıkarmayı düşünüyormusun?
    yada çıkardında benmi bilmiyorum!?..o kadar güzellerki tariflerini önce yazayım dedim olmadı kopi yapıp diske attım print ettim kırtasiyede ki adam kovacak beni yakında haberin olsun:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  20. sevgili yüregimdeki yagmurlar .Allah c.c. razi olsun beyenmen ve bunu belirtmen beni öyle mutlu ettiki anlatamam canim kitap cikarmadim tüm paylasimlarim burada tek idealim bir kitap cikarmak ama ne zamana kismet olur yada ömrüm yetermi bilmiyorum .
    sevgilerimi gönderiyorum dualara talibim

    YanıtlaSil
  21. amerikan filmlerinde sıkça duyuyoruz :) ama denemedim hiç...

    YanıtlaSil
  22. merak ediyorum :) hiç tatmadığım bişey :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle