Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

portakal sekerlemeli üzümlü kek

es selamü aleyküm canlar hayirli cumalar hepimize 
hemen tarif geliyor 
belirtmeliyim benim kalibim cok büyük sizler kücük kalip kullanacaksaniz yarim ölcü yapin derim 
yukaridaki kek 15 cm yüksekliginde 30 cm capinda 
malzeme 
500 gr margarin oda isisinda 
500 gr seker 
2 su bardagi kuru üzüm 
2 poset siyah cay 
1 tane karanfil 
6 yumurta 
1 su bardagi süt 
600 gr un 
aci badem araomasi bir kac damla 
200 gr portakal sekerlemesi 
1 pk kabartma tozu 
ceyrek kasik karbonat 
&
üzümü kaplamak icin bir bardak un 
kalibi yaglamak icin oda isisinda tereyag 
üzerine serpmek icin pudra sekeri 
kuru üzümleri bir tane karanfil ve cay posetlerini icine atarak sicak su ile islayin 
yaklasik 20 dakika bekletip cayi karanfili icinden alip süzün

oda isisindaki margarini ve sekeri cirpma kabiniza koyup yaklasik 8-10  dakika cirpini yice beyazlayip homojen bir kivam almali 

sürenin  sonunda. yumurtalari tek tek kirarak, her yumurtayi en az bir dakika cirpin. sonra diger yumurtayi ekleyin .daha sonra unu kabartma tozunu karbonati ayri bir kapta karistirip cirptigimiz malzemeye biraz süt , biraz un ekleyerek ilave edip bitirin .
bu asamadan sonra daha fazla cirpmayin 

süzdügünüz kuru üzümleri portakal sekerlemelerini bir tepsiye bosaltin üzerine unu serpistirin tepsiyi sallayarak üzümlerin un ile kaplanmasini saglayin daha sonra bir süzgece koyup fazla unu silkelenmesini saglayin 
tepside görüldügü üzere esim cevizi cok seviyor ama ben koymanizi istemiyorum zira biraz karartiyor keki 


kalibinizi firca yardimi ile her yerini iyice yaglayin un ile kaplayin fazlasini silkeleyein 

üzümlü karisimi hazirladiginiz malzemeye ekleyip spatula ile karistirin 

yagladigimiz kalibiniza doldurup düzleyin isitilmis 190 derece firinda yaklasik 70 dakika pisirin .süre sonunda kürdan ile kontrol etmeyi ihmal etmeyin. eger yapisiyorsa kürdana hamur ,bir on dakika daha pisirmeye devam edin .
firininiz yakiyorsa sayet üzerini bir alu folye ile kapatin sonlara dogru 

pisen kekinizi firindan alip kalibinda biraz bekletin bes dakika yeterli olur 
daha fazla bekletmeyin kekinizin alti islanmasin buhardan 

dikkatlice kalibindan cikarip sogumasini saglayin 

servis öncesi bol pudra sekeri serpin 

dilimleyerek servise sunabilirsiniz 
afiyet olsun dualara talibim canlar 
tarif bana ait 
pastanin icinde ne var tahmin edin  hediyeme aday olun. unutmayin olurmu canlar icindekini bilen
bir üyeme hediyem var ona özel olacak o pasta  burada  


30 Kommentare:

  1. Mis gibi misss.
    Ellerine sağlık Meleğim..

    YanıtlaSil
  2. harikaaa ellerinize sağlık çok canım çekti bak şimdi :)

    YanıtlaSil
  3. ve aleyküm selam..
    hayırlı cumalar...
    eline sağlık
    miss gibi kokmuştur ev, kek piştiğinde...
    kek kokusu bana evdeki huzuru çağırıştırır nedense...

    YanıtlaSil
  4. Ablacığım hayatımda gördüğüm en büyük kalıp, en büyük kek:)
    gel beni ye diyor, oda ayrı...
    ellerine sağlık melek ablam.
    İnşallah her daim iyi olasın.

    YanıtlaSil
  5. sizin tarif fotoğraflarınıza hayranım gerçekten ..fotoğraf karelerinde takılıp kalıyorum inanıyorum ki lezetlerinde görünüşleri kadar harikadır ama ben burdan fotoğraflarla nasibimi alıyorum.sevgiyle ve afiyetle kalın....

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar
    ellerinize sağlık
    çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  7. maşaAllah yaptığınız bütün yemekler sizin elinizden ayrı bir lezzetde çıkıyor..Görüntü nefis.Size komşu olmak vardı şimdi:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. çay demledim gel içelim :))
    evdekileri sepetledim :))


    ellerine sağlık ablam...
    mis gibi kokmuştur şimdi...

    YanıtlaSil
  9. sagolun canlarim iyiki varsiniz
    yoksa kiymeti kalmaz yaptiklarimin sizinle güzel hersey yorumlariniz icin hepinize ayri ayri tesekkür ediyorum

    sirinem cok güldüm Allah da seni güldürsün :)

    YanıtlaSil
  10. hımmmmmmmmmmmmmm kokusuuu taa buralara kadar geldi ablam.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Kek ye beni diyor...Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Kendi güzel keki güzel ne denir yiyenlere şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  13. süper kabarmış çok da güzel görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Bayıldımmmm kim bilir nasıl missler gibi kokuyordur ,ellerine sağlık bitanem.
    Sarıldım özledimmmmmmm

    YanıtlaSil
  15. Tarifi en ince ayrıntısına kadar okudum ve bayıldım. İnşallah yapacağım.Emeklerinize,ellerinize sağlık. Cevi,zde yakışmış bence.:)

    YanıtlaSil
  16. yorumunu okudum da gelmeye fırsat bulamadım.
    çekiliş hangi yazıda bulamadım.
    değmesin yağlı boya gelmicek mi artık.

    YanıtlaSil
  17. Yorumunu görür görmez senin için açtım bilgisayarı ablacığım..
    İnan bende özledim gerçekten. Ve sana ayrı bir mahcubiyetim var, 2 güne kadar gelirim inşaALLAH dedim ama duygularım ne yazıkki rahatlama moduma geçiş yapamadığı için, bilgisayarı bile açasım gelmiyordu.
    Çok şükür dünden beri iyiyim lakin bu seferde inanılmaz bir yoğunluk içindeyiz 2 gündür, hatta hafta sonu da öyle olacak ne yazık ki.
    Bir kaç güne kadar kaldığım yerden devam edeceğim inşaALLAH.
    Müsaden olursa eğer, en görünen kekinden 1 dilim alıp kaçıyorum şimdilik.
    Öpüyorum tatlı yanaklarından Melek ablam...

    YanıtlaSil
  18. Melek ablacağım bu nasıl kek! Baktım kaldım. Kim bilir ne lezzetlidir, ne güzel kokuyordur. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  19. of ablacim bu negüzel sey böyle tam benlik bayilirim üzümlü keklere. ellerine saglik bende isterim bundan bir gün ha :)

    YanıtlaSil
  20. Bu kek nasıl kabarmış,nasıl harika görünüyor.Kek sevmeyen benim bile canım nasıl çekti bu kekten.Ellerinize sağlık harika görünüyorrrr.

    YanıtlaSil
  21. of of ellerine sağlık ablacım sana gelipte müthiş bişiyle karşılaşmasam olmaz dimi illa yapıyorsun muhteşem şeyler süpersin ya maşallah sana :) içecekte hazır sen gibi tatlı birinin sohbeti oh daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
  22. Kis geldi artik,kekler eksik olmaz artik evlerde.Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun.
    ben de beklerim,sevgiyle ve dostca kalin

    YanıtlaSil
  23. Nefis her zaman ki gibi ..
    Ellerine sağlık bereketi ile.
    Sevgiler.
    SeViL :...

    YanıtlaSil
  24. Tüm açıklamalarıyla, adım adım öyle güzel anlatmışsınız ki tarifi. Benim gibi iyi bilmeyenler için, çok aydınlatıcı olmuş.
    Fotoğraflar ayrı güzel, kek nefis görünüyor, ellerinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Ablacım nasıl bir tarif nasıl güzel bir kek maşallah..Ellerin dert görmesin.

    selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  26. çekilişini duyurcaktım bugün çok aradım ama bulamadım ki.
    :)

    YanıtlaSil
  27. görüntü iştah açıcı ellerinize sağlık bir sorum olucak 500gr margarin bana fazla geldi acaba yazarken yanlişmı diye düşündüm ?sevgiler

    YanıtlaSil
  28. hilal hanim sorunuz icin tesekkür ederim
    500 gr margarin bu kek miktarina denk geliyor
    yag haricinde geri malzemeyi hesaplarsak fark edersiniz ki fazla degil
    yapacaksaniz sayet ilk etapda yarim ölcü yapmanizi tavsiye ederim
    zaten benim kalibim cok büyük bir kalipti yazida da bellirtim
    sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  29. deep tarif burada
    http://allah-ne-verdiyse.blogspot.de/2012/12/destani-mercani.html
    sende tahmin et cekilise dahil edeyim seni linke yorum birak
    yani ne var pastanin icersinde? bileceksin neyle yapilmis

    YanıtlaSil
  30. hayal ediyorum ,senin mutfak ne kadar güzel kokmuştur keki pişirirken ,ellerine sağılık ve bu hafta başlangıcında mutlu,neşeli geçsin dileklerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle