Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ispanakli mantarli krep

hayirli pazarlar dostlar 
gri bir günden sizlere merhaba .gri giri gri degismedin degismessin yalancisin almanya :) 
kelam kisa ruhum grilerde bu sebeple hemen tarif dostlar 
tarif bana ait.sürec uzun gibi görünsede, sonuc degiyor dostlar .
yemegimiz 12 kisilikmi diyelim kisi  basi bir tane hesap ederseniz 12 kisilik derizde, bir kisi iki tane yiyiyor, ücüncüsüne göz dikiyor .benden söylemesi .
malzeme 
krep icin 
250 gr un 
500 ml süt 
1/2 cay bardagi maden suyu 
3 yumurta 
tuz az karabiber 
&
dolgu malzemesi 
500 gr ispanak yapragi 
500 gr taze mantar 
1 büyük kuru sogan 
yarim cay bardagi sivi yag 
yarim yemekkasigi tereyag 
tuz karabiber 
1 kahve kasigi toz kirmizi biber 
&
sos malzemesi 
1 kuru dogranmis domates 
yarim cay bardagi sivi yag 
yarim yemek kasigi biber salcasi 
2 dis rendelenmis sarimsak 
tuz karabiber 
&
üzerine
150 gr  rendelenmis kasar peyniri 
öncelikle krebimizi hazirlayacagiz 
bir cirpma kabina tüm krep malzemelerini koyup el blendiri ile cekin arada karistirmak suretiyle 
15 -20 dakika dinlendirin 


26 cm capinda ki krep tavamizi firca yardimi ile cok az tereyagiyla yaglayalim 
burada püf noktasi birakiyorum sizler her krepte uygulamaniz gereken 
hamuru mutlaka dinlenmeli 26 cm tava ideal boydur kisi basi .
her krepte cok ama cok az yaglamalisiniz tavanizi ve mutlaka teflon tava kullanmalisiniz 
krep yapmak icin tavayi isitin sonra tavayi ocaktan cekin 26 cm tavaya sos kepcesi ile 1,5  kepce yeterlidir. tavaniz sicak olursa harcinizi  siz sallamaya baslamadan yani yayilmadan piser 
o sebeple azicik sogumali tava ;) her krepte 


her bir tarafi 30 saniye sürmez pismesi unutmayin bu harcimizdan 12 adet krep cikacak sorumluluk kabul etmiyorum ona göre kalin olmamali ince olmali yerken tikamamali insani 

bir tarafi kizarinca kenarlarini bicakla kurtarin krebinizi bir kenarindan tutup hemen cevirin
 15-20 saniyede o tarafi icin yeterlidir 
kevgirle catalla spatula ile ugrasip isi zorlamayin zora sokmayin bir kenarindan tutunca yanmazzsiniz 
bizde derlerki eli atese dayanikli olan kaynanaya dayaniklidir 
;) 

krepleri böylece tamamlayin .arada yerlerini degistirin hamur olmasin sakin 
alttakiler üste üsttekiler alta degistirin yani arada 
simdi harcimizi hazirliyoruz 
bunun icin toplu bir resim hazirladim  
 mantarlari islak bir bez yardimi ile silin yikarsaniz sulanacaktir beden demesi 
ispanaklari yikayip iyice süzdürün dah sonra  dograyin 
sapli olursa ispanaginiz ,saplarini kullanmayin  ayni ebatta dogradiginiz 
sogani ve mantari siviyagi tavaya koyup kavurun .suyunu cekip citirdamaya baslyincaya kadar .
üzerine ispanagi ilave edip ,kisa süre birlikte kavurun ölmesin ispanaklar ,üzerine tuz karabiber ekleyip kirmizi biberide ekleyip ocaktan alin 
bu arada bir kenarda sosumuz hazirlayalim oda hazir olunca hersey su gibi akacaktir ;) 
bir tencereye tüm sos malzemelerini koyup kaynamaya birakin  hepsi bu sos adina yapacagimiz 
konserve domates kullanmak istemesseniz 4-5  büyük rendelenmis domates yeterli olur lakin 
ozaman salca miktarini bir kasiga cikarmalisiniz .
yagina ininceye kadar kaynatin kaynama sonunda tencerenin  kenarinda yagini görmelisiniz sosun 
öyle sulu sulu kalmamali hamura dönmemeli kreplerimiz sosu dökünce  

islemlere gecelim herseyi tezgahta yaniniza alin 

krepten bir tanesini tezgaha alalim üzerine iki yemekkasigi harcimizdan alip elimizle yayalim kenarlarini resimdeki gibi hafif ice kapatin( size burda arada yaptigim haliyle bir fikirde birakayim pastirmaniz varsa bir tane alta pastirma üzerine ispanaklari koyarak deneyin bu tarifi ;) 

sigara böregi seklinde irice saralim 

borcam tepsiye dizelim tüm kreplere ayni islemi uygulayarak 
tepsiyi yaglamaniza gerek yok 

önce üzerine hazirladigmiz sosu dökelim. kasar peynirini serpistirelim üzerine önceden isittigimiz 220 derece firina verelim üzeri kizarincaya kadar tutalim. ic harcimiz krebimiz sosumuz zaten pismis durumda istedigimiz yanlizca peynirin eriyip kizarmasi
 biz bu arada sofrayi hazirlayalim yanina yogurtlu bir salata olmali ;) cacik olmazmi acaba ??
resimler icin özür diliyorum esim fotoraf makinamin ayarlari ile oynayinca 
kareler böyle oldu af ola ama kiyamette koptu onun yerinde olmak istemezdiniz eminim 
Neyse düzelir insAllah makinam 
afiyet olsun. dualara talibim dostlar hepinize simdiden hayirli saglikli bereketli bir hafta diliyorum 

22 Kommentare:

  1. olsada yesem diyemicem of of nedimki :(
    ellerine saglik ablacim. Nefis nefis olmuslar

    YanıtlaSil
  2. Sayfanizi yeni kesfettim, cok guzel, sicacik emeginize elinize saglik....

    YanıtlaSil
  3. Hep denemek i sterim bu tarifi daha yapamadim! Bence pastirmalida güzel olur,fotograflar kötü degil üzülme,ellerine kollarina saglik senin!

    YanıtlaSil
  4. Tariflerinizi en kısa zamanda deneyeceğim.Hepsi birbirinden nefis gözüküyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. çok harika görünüyor can çektiriyor ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. krep çok severim.
    bu sabah yapmıştım kendime sadesini.
    denerim ki bunu oh oh.
    :)

    YanıtlaSil
  7. 1 kuru domatesi okudum, bi on dakka düşündüm olm kuru domates nası bu kadar sos hazırlayabilir ki diye. neyse ki sonra yazının devamını okumayı akıl edebildim, bazen böyle zekiliklerim vardır. yarın denerim ki ben bunu(:

    YanıtlaSil
  8. canım nasılsın uzun süredir görüşemiyoruz..Bir yoğunluk bir telaşe dünya işleri bitmiyor..Benim bugün kamera ayarım düzeldi ne olduğunu bulduk nasıl sevindim anlatamam..Senin resimler de çok güzel görünüyor sıkıntıyı bilmiyorum ama en kısa sürede düzelir umarım..Bizim için resim hayati önem taşıyor:)))Tarif süper krep zaten çok lezzetli bir de üstüne diğer malzemeler eklendiğinde şahane oluyor..Ellerine kollarına sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Ah Mlek'im ya, elim yanmadığı için mi kaynana o kadar eziyet etti bana, sadece o da değil..
    kayınpeder, kayın, elti görümce hepsi :(( nasılsa dayanır diye herhalde...:(
    Krep de nefis olmuş, tatmayı çok isterdim elinden..Belki bir gün...:)
    Fotoğraflar hiç de kötü değil ama..
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. masallah bayadir yoktum dökturmussunuz yine nerden baslayacagimi bilemedim bu hafta tarifleri okumakla gecer ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  11. Melegim esin iyiki makinenin ayarlariyla oynamis,nedenmi?
    baksana, bence bugünkü resimler daha net ve aydinlik cikmis.
    Yani cok net ve güzel.Istersen diger postlarindaki ile karsilastir,farki göreceksin.
    Eger makineni eski haliyle cekmek istiyorsan, fabrika ayarina getir.
    Bizimki bazen ïstedigimiz gibi cekmeyince, esim fabrika ayarina getiriyor.
    Krepler nefis olmus ellerin dert görmesin canim.firdevs


    YanıtlaSil
  12. @semmma

    semma ne olur af ola ablam
    cahil ablan yazip gecmis iste
    dikkat etmemisim düzeltirim insAllah hemen

    YanıtlaSil
  13. Fotoğraflar çok güzel çıkmış. Buna benzer bir yemek yeme şansım oldu dışarıda bir lokantada. O gün bu gündür aklımdaydı, denemek istiyordum. Artık senin bu güzel tarifinle yapar herkeslere yediririm bol bol :)
    Görüntüsü harika, iştah kabartıyor. Ellerin dert görmesin ablacığım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Krepler nefis görünüyor Melek, ellerine sağlık.
    Ispanak sezonu kapanmadan yapmak lazım.
    Bu arada;
    Yemek bloguma bir virüs yüzünden giremediğini yazmışsın, geçen haftalarda başkasından da böyle bir uyarı aldım.
    Arkadaş olarak eklediğim için link verdiğim bir blogda virüs varmış, uyarılar üzerine o blogu takip etmeyi bıraktım, sorun düzeldi.
    Senin bilgisayarında düzelip, düzelmediğini bilmiyorum, İnşallah sorun kalmamıştır.
    Ben bloguma fazla eklenti kurmam, dışarıdan uygulama hiç eklemem ama bloglarla olan link değişimleri bazen sorun olabiliyor.

    YanıtlaSil
  15. CANIM ELLERİNE SAĞLIK
    MUHTEŞEM GÖZÜKÜYOR
    EMİNİM LEZZETİDE ÖYLEDİR
    ALLAHA EMANET OL Bİ TANEM

    YanıtlaSil
  16. Off senin sayfana gece girmemk gerekiyor aslında ama çocuklardan anca vakit bulup bu saatlerde gezebiliyorum blogları..
    Her yaptığın gibi bu lezzetle can çektiriyor.
    Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  17. Oooo, yenmez mi ? Çok güzel olmuş. Börek gibi :)

    YanıtlaSil
  18. ıspanaklı mantarlı krepe bayıldım.güzel gözüküyor.en kısa zamanda denicem.ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  19. merhabalar.. ben denedim ve çok güzel oldu.. iç malzemesi damak zevkine göre değiştirilebilir.. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili rümeysa .
      Rabbim gani gani razi olsun .
      sevgilerimle

      Sil
  20. Merabalar tarifinizi ikinci defadir yapiyorum cok guzel oluyor.Resiminide cekdim sizinle paylasmak istiyorum amma nasil gondereceyimi bilemedim.)))bu guzel tarifler icin tesekkue ederim.Husniye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili hüsniye cok tesekkür ederim. facebook adresin var ise oradan iletebilirsin .facebookda allahneverdiyse yemek olarak kayitliyim .yoksa emailime gönderebilirsin ;) yukarida iletisim bölümüne tikla orada yazili emailim .tekrar tesekkür ediyorum
      selam ve dua ile

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle