Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etli Nohutlu Kereviz Yemegi


Es selamü aleyküm dostlar .
cocukluga gidelim istedim dün . bu aralar kelimlerle aram fazlaca iyi degil,mazur görün beni cocuklugumda annemin yapmasini dört gözle bekledigim bir lezzet ile hasret giderdik dün .Baska cocuklarin aksine damak tadim tuhafdi diyecegim, ama diger kardeslerimde severek yediklerine göre gercekten lezzetli bir yemekdi bu kereviz yemegi .
rahmetli dedem hic sevmezdi kerevizi birkac kez kokusunu almis baska yerlede, öldürseniz yemem demisti .annemse hic birsey demeden bir gün pisirip sofraya getirdi .dedem haliyle anlamadi .yemek bittikden sonra annem dedeme; baba sen ne yedin biliyormusun ? diye sorunca dedem omuz cekti eline saglik kizim güzel birseydi dedi .annemde gülerek baba sen kereviz yedin .dedem cok sasrmisti 
güzelmis kizim dedi demekki pisirendeymis marifet demisti .
dilerim sizlerde bu haliyle dedemin düsüncesine katilirsiniz .
malzeme 
1 tane yesillikleri ile beraber kereviz orta boy 
400 gr kusbasi et 
450 gr haslanmis haliyle nohut 
2 orta boy kuru sogan 
1 cay bardagindan bir parmak eksik siviyag 
1 yemekkasigi tereyag
1 yemek kasigi biber salcasi 
1 yemek kasigi domates salcasi 
1 kahve kasigi toz kirmizi biber 
1,200 ml su 
tuz karabiber 
3 yemekkasigi limon sirkesi yemegin icine 
3 yemek kasigi limon sirkesi haslamak icin 
kerevizi kökünden ayiralim .kökünü soyup küp seklinde dograyalim .
yapraklarinin üst kisminda cok sert olan kisimlarini alalim
sap kimini  altan bir karis boyunda keselim 

alttan kestigimiz kisim ice dogru kivriktir. bu kisima elinizle üstünden bastirin düzlessin 

elinizle bastiginiz alt saplarinin sert bölümleri bu sekilde ortaya cikacaktir. 
bir bicak yardimi ile yukaridan tutup asagiya cekin .bu islem sayesinde ayni zamanda sert olmayacak 
annem bu islemi yapmiyordu ,ama pisme süresi daha uzun oluyordu tabii 

kerevizi temizledik. saplari yarim parmak uzunlugun da dogradik ,
 yapraklarini .kökünü yani beyaz kismini da küp seklinde dogradik .yikayip bir tencereye koyalim yarisina kadar su koyup üzerine 3 yemek kasigi sirkeyi ekledik elimizle karistirip ocaga koyalim 
kaynadiktan sonra orta ateste 10 dakika haslayalim 


hasladigimiz kerevizi hemen süzelim. sicak suda sakin bekletmiyoruz.
 rengi yesil, bu tabir tuhaf kacacak biliyorum ama  kereviz kokusu sinmemeli kerevizimize 

tencereye siviyagi ve tereyagini koyup isitin .
icersine önce eti koyalim et suyunu salip cekinceye kadar arada karistirmak sureti ile kavuralim kapagini kaptmiyoruz et kavrulurken .dibini hafiften sarmaya baslayinca icersine küp dogradigimiz kuru sogani ekleyelim .onlar da seffaf bir hal alincaya kadar kavurmaya devam edelim .

isiyi biraz düsürüp, icersine salcalari ekleyelim .bir iki dakika onlari da kavuralim 

üzerine kerevizi, haslanmis nohutu ,toz kirmizi biberi ekleyelim 
karistiralim isiyi tekrar yükseltelim 

suyumuzu ilave edelim .kerevizin büyüklügüne göre su miktari belki biraz az, belki biraz fazla olabilir harcimizla suyu ayni yükseklikte olmali .tuzunu karabiberini ve limon sirkesini ekleyelim 
ben düdüklü tencere kullandim bu sebeple süre hem kisa hem su miktari kaybim olmadi .siz normal tencerede pisirecekseniz orta ateste etler ve sebzeler yumsayincaya kadar pisirin 
pismis haliyle su miktari yine esit olmali. duruma göre eklemeyi siz yapacaksaniz 
düdüklü kullanacak arkadaslar icin, herkez bilir kendi düdüklü tenceresinde  sebze yemegi ne kadar sürede  pisiyor ayarlam öyle olacak bende buhar kapandiktan sonra 15 dakikadir en fazla .
 ama pisime sonunda, mutlaka kapak hemen acilmali, zira buhardan su miktari corbaya
 cevirir yemegimizi, hemde eritir malzememizi ..aman dikkat diyeyim emekler zayi olmasin 



afiyet sifa ola dostlar .her zaman ki gibi daim dualara talibim 
kisa bir not düseyim yemegimizin miktari büyük aileler icin uygundur 
ama cabuk bozulma olmaz buzdolabinda saklanabilir  limon sirkesini annem kullanmiyordu o limondan yan kullaniyordu tercihini ,ama ben sirkenin verdigi parlakligi seviyorum hazmi kolaylastiriyor ve kararan kereviz kökü sirkede kararma yapmiyor .et daha yumsak nohut daha diri kaliyor .bunlar benceleri yemegimizin siz isterseniz annem gibi limon kullanabilirsiniz 
2 orta boy limon yeterli olacaktir.1 tanesi haslamaya bir tanesi icersine ama eksi olmali yemeginiz  sulu limondur kastim  
kücük ailelere yarim ölcü tavsiye ederim bizde cok sevilip ikinci tabak istendigi icin bu miktar piser 
ekmek ve pul biber olmassa olmazidir 
muhabbetle efendim 

15 Kommentare:

  1. Antalya usulü yapmissin mmmmm nefis .

    YanıtlaSil
  2. CANIM ESSELAMÜALEYKÜM
    BU BENİM İÇİN GERÇEKTENDE DEĞİŞİK BİR TARİF OLDU
    ETLİ DUYDUM AMA PİŞİRMEMİŞTİM
    NOHUTLUSUNU NE DUYDUM NE GÖRDÜM
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
  3. Böyle tüm bitkileri kullanana insanlara bayılıyorum. Verilen nimeti değerlendirmek ne güzel. İnşaallah sınavlarım bitince bunu deneyeceğim. Evimizde kereviz, brokoli, lahana, pırasa v.b hiç tüketilmediği için tatlarını çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sen bir harikasın biliyor musun ? :)) Kerevizin değişik bir pişirme şeklini öğrendim sayende..Zaten sonradan tanıştığım-sevdiğim bir sebzedir kendileri.
    Ellerine canına sağlık..Yalnız kerevizin haşlanıp suyunun dökülmesine kıyamadım desem ? :))

    YanıtlaSil
  5. hmmmmmmmmmmm nefis olmus ablam bayilirim kereviz yemeklerine burnuma kokusu geldi inan :)
    bende rahmetli dedene katilarak bu yemegide deniyecegim :)
    ve dedeye benden bir fatiha hediye gitsin ins.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım,kereviz en sevdiğim sebzelerden biridir,etlisini hiç yapmadım,nohutlusunu ve pırasalısını çok yaparım ama evde benden başka seven yok malesef:(

    YanıtlaSil
  7. Kücükken bende sevmem derdim kereviz yemegini,
    Birgün amacamin kizi, kereviz yemegi yaptim gel beraber yiyelim demisti.
    Ona, yok ben kereviz sevmiyorum demistim.
    O da gel bir tadina bak, sevmezsen gene yemezsin demisti.
    Bir tadina baktim, kendi kendime de sordum, niye bu lezzetten mahrum kaldigimi.
    Ve melegim, o günden sonra kereviz asigi oldum,
    cok severek yiyorum.
    Kereviz yemegin harika görünüyor, ellerine saglik canim. firdevs

    YanıtlaSil
  8. Dedeye Allahtan rahmet diliyorum.Hiç etli ve nohutlu yemediğim kerevizi deniyeceğim ellerine sağlık ablacığım sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım benim,bir gün o yemekleri yemekte kısmet olur inşAllah.
    baktım gördüm ben gelemiyorum sen geldiğinda sana yaptıracağım yemekleri:)
    Not: Azra'nın gözlüğü Azra'yı çok özlemiş:)

    YanıtlaSil
  10. Yaa ben bu nimetin kokusuna bilem hastayım ve aynen bend esnein gibi çocukluğumdna beri çok severim.
    Şu anda bile inanılmaz canım çekti..
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  11. kereviz. en sevdiğim sebze.
    nohut deneyim bakıyim.
    ama sebzede et sevmem ben.
    hatta et hiç sevmem.
    :)
    yeni tarifimi oku barii.
    yine enfes bir yemek ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. antalyalı olarak dogru tarif ellerine saglık görüntü süper kerevizi başka pişirme yöntemlerine girmeyin en güzel tariffi budurr

      Sil
  12. Bu aksam tarifinizi uyguladim... Sonuc: esim bayildi, inanamadim oglum da yedi :) ( Bu durumu yemek secen cocuklari olanlar anlar )Tesekkurler

    YanıtlaSil
  13. Bu aksam yemek tarifinizi basariyla uyguladim. Sonuc;esim bayildi, inanamadim ama oglum yedi :) Cocuklari yemek secenler ne demek istedigimi anlarlar, ozellikle de kereviz ! Tesekkurler

    YanıtlaSil
  14. nefisss gözüküyor.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle