Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pastane Pogacasi -2

Es selamü aleyküm Dostlar .
Hayirli huzurlu bir hafta diliyorum hepinize . 

pastahane pohacasi bu gün sizlere .Bu tarifle ile ikincisini eklmis olacagim bloguma 
seneler önce bir tarifi denemistim.
bu tarif kizkardesimden geldi.kendisi cok beyendigini siddetle denememi  istedi .
ve bizde cok beyenildi :) sizinde beyeneceginize eminim .
tarifin nereden oldugunu bilmiyorum kizkardesimde kendisi ,kermeste satin alip .hosuna gidince yapan bayani telefonla arayip tarifini almis ama degmis tesekkür ediyorum nurum bacim 
hadi buyrun lezzete dostlar 


malzeme 
1 cay bardagi süt (ilik )
1 cay bardagi su 
2 yumurta (bir tanesinin sarisini üzeri icin kullanacagiz )
1 küp (42 gr ) yas maya 
250 gr margarin yada tereyag (oda sicakliginda )
2 yemek kasigi seker 
2 kahve kasigi tuz 
aldigi kadar un (tarttim yaklasik 800 gr aliyor )

&

öncelikle yoguracagimiz k kabin icersinde yagimizi biraz yoguralim, üzerine suyu,sekeri ,yumurtayi 
sütü ,mayayi iyice karistiralim 
en son  unu  ve tuzu ekleyip yogurdugumuz kaptan hamurumuz tamamen ayrilincaya kadar yoguralim 
cok set olmayan pamuk gibi ele yapismayan bir hamur oluyor 
verdigim un miktarinda unun kalitesi  göre ya 50 gr eksik olur yada fazla 


üzerini örtüp 15-20 dakika mayalanmasi icin ilik bir yerde bekletelim .
firinimizi 180 dereceye ayarlayip isinmaya birakalim .tepsiye yagli kagit serip 
mayalanan hamurumuzdan yumurtadan biraz  büyük parcalar koparalim avcumuzda  yuvarlayalim 

tepsiye belli araliklarla dizelim cok yakin koymayin birbirine yapismasinlar cok kabariyorlar cünki üzerlerine  ayirmis oldugumuz yumurta sarisini firca ile sürelim .
daha sonra bir catal yardimi ile cizikler  atalim 
bu haliyle yaklasik 30 dakika daha mayanladiralim tepside .
kizkardesim hamuru tepside 1 saat beklet demisti ama ben 30 dakika sonra verdim firina hangimize uyacaginizi siz belirleyeceksiniz ,yada hamurunuz .
cünki  calisilan  yerin serinligi ,sicakligi kullanilan malzemenin isisi bunlar etkendir mayanlama sürecinde 
sekil olarak ben yuvarlak yaptim siz istediginiz sekil yapabilirsiniz .
ayrica hamurumun yarisini esimin istegi üzere peynirli yaptim 
elbette onlarda nefis oldu 
mayanan pohacalarimizi isinan firina verip kizarincaya kadar pisirelim 
pohacalarimiz ikrama hazir ama sogumasini bekleyin dostlar ;) 
afiyet sifa olsun dualara talibim 


Muhabbetle 



17 Kommentare:

  1. Doyuran veren Allaha şükür olsun ne kadar güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun .rabbim olmayan kullarina da versin
      sükrümüzü arttirsin
      dua ile

      Sil
  2. DÜN SİZİN ACMA TARIFINIZI YAPTIM ICINE MAHLEP KOYMADIM SADECE YAPTIGIM EN GUZEL POACAYDI BUGUNE KADAR KI COKK BEGENDIMM .BUNUDA DENICEM MISAFIRLERIMDE COK BEGENDI
    ALLAH RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim derya Rahman razi olsun
      mutlu ettin mutluluklara gark olasin insAllah
      dua ile

      Sil
  3. Ve aleyküm selam
    Ellerine saglik canim
    Nefis olmuş

    YanıtlaSil
  4. Aleyküm selam Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık güzel gözüküyor deneyeceğim :) fakat bir sorum olacak verdiğiniz tarif bir tepsilik dimi ne kadar çıkıyo merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim malzeme 2 tepisilik oluyor
      toplamda 26 tane cikiyor
      sevgilerimle

      Sil
  6. Elinize sağlık tam pastane poğaçası görünümünde olmuş eminim lezzeti de öyledir sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. pastahane poğaçalarını çok seviyorum ama sağlıklı değil çok yağlı diye dışarıdan pek yememeye çalışıyorum elinize sağlık çok güzel görünüyorlar herşeyin ev yapımı güzel :))

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor lezzetli olduğu kadar da kolay tarif ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Melek, poğaçalar nefis görünüyor.
    Hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş. Hayırlı kandillerimiz olsun inşallah. Sağlıkla afiyetle

    YanıtlaSil
  11. o kardes ben oluyorum ;)) hanimlar nutellalida nefis oluyor deneyin derim.tarif oktay ustadanmis.bacimm askim kokladimm

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle