Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pastirmali Kuru Fasulye

Es selamü aleyküm dostlar hayirli pazarlar 
sizleri  seviyorum .yazdiginiz her mesaja, aradiginiz her telefona ,buraya biraktiginiz güzel yorumlara 
sonsuz sükranlarimi sunuyorum .Sagolun var olun .
susuyorum  ve elimden geldigince burda olmaya niyet ediyorum utandirmasin Rabbim .
Dostlar resimi görünce yaz gününde kuru fasulyemi demeyin ne olur .
kurufasulyenin bence yazi kisi olmaz her hafta tüketilmeli derim öyle saglikli ,öyle lezzetli ki 
ayrica kuru fasulye lifli bir gidadir Mide bagirsak rahatsizliklarinda yardimci olur günlük tükettigimiz 1000 kalori icin 14 gr lif tüketmeliyiz .lif tokluk hissi verir sekeri dengeler bagirsaktan kalsiyum alimina destek saglar 
ve bir tabak kuru fasulye yaklasik 10-15 gr lif icerir 
yazi kisi birakin kollari sivayin bence .kendimce yaptigim haliyle sunacagim size .Esim fotograf makinamin ayarlariyla  oynayinca ,cok kötü resim oldugunu gördüm lakin tarifi yaparken resimledim ve lezzetinden süphem olmadigi icin yayinlamaya karar verdim .af ola 

Malzeme 
2.su bardagi kuru fasulye (islatilmamis hali )
100 gr pastirma 
1 avuc dolusu kurutulmus domates 
1 kurusogan 
1 kurutulmus sivri biber 
1 cay bardagi siviyag 
1 yemek kasigi tereyag 
1 yemek kasigi biber salcasi 
1 yemek kasigi domates salcasi 
1 yemek kasigi seker 
250 ml haslanan fasulyenin suyu 
800 ml su 
yarim cay kasigi kimyon 
tuz karabiber 
Belirtmek istiyorum ben fasulyemi önceden islamamisitim siz isterseniz bir gün önceden kurufasulyeyi 
yikayip üzerine su ekleyip bir gece islatin .bir gün önceden islatacaksanaiz sayet o su ile pisirin 
ben yaptigim sekli ile yaziyorum  .
kurufasulyeyi yikayin üzerine su ekleyip yaklasik 30 dakika haslayin .
30 dakikanin sonunda tencereyi ocakdan cekip icersine iki bardak soguk su ekleyin kapagini kapatip 
bu haliyle 2 saat kadar dinlendirin .pastirmayi toplu halde iri seritler halinde dilimleyin 
kurutulmus domatesi  de dilimleyin biberi oldugu gibi kullanacagiz 

tenceremize yaglari koyup eritelim icersine dogradimiz sogani ve sekeri ekleyin bir kac dakika soganlar yanmayacak sekilde kavurun 

daha sonra pastirmayi ve kuru biberi ekelyin dikkat edin pastirmalar yanmasin bir iki dakika yeter 

hemen salcalarimizi ekleyelim bir iki kez cevirelim 

süzdügümüz kuru fasulyeyi tencereye ilave edip karistiralim bu arada kurufasulyenin süzdügümüz suyunun bir bardagini ayiriyoruz 

hemen süzülen fasulye suyunu ve suyu ekliyoruz. tuzunu karabiberini ve kimyonu ekleyip kaynamaya birakiyoruz. fasulyeler yumsayincaya kadar orta atesten biraz az, kapagi kapali sekilde pisiriyoruz .
ben düdüklü tencere kullandim süre daha kisa dilerseniz sizde düdüklü tencerede pisirebilirsiniz 
verdigim su miktari normal tencerede ilave isteyebilir dikkate alin 
pistikden sonra biraz dinlendirip servise sunabilirsiniz ama mutlaka pilav esliginde 
cek bir kuru pilav üstü olsun ;)) sesini duyacaksiniz elbet aile fertlerinden 
Afiyet olsun dualara talibim dostlar .
Muhabbetle 

12 Kommentare:

  1. Aleyküm selam
    Off offf off yine harikalar yaratmışsın Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Milli yiyeceğimiz..:)
    enfes gözüküyor elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor,birden acıktığımı hissettim :)
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. nefis bir görüntü ellerinize sağlık afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  5. Allah diyorum! Bu nasıl haika bir yemek olmuş..Ellerine kollarına sağlık ablacım..Selam ve duayla...

    YanıtlaSil
  6. görüntü muhteşem,tadıda eminim nefis olmuştur,görüntü hiçte sandığın gibi kötü değil emin ol,bende senin gibi yaz kış kuru fasülye seven hatta yapan biriyim,ellerine sağlık,afiyet bal şeker olsun...

    YanıtlaSil
  7. heeey bayılırım ben bunaa.
    :)
    yurdumuzun en güzel yemeği buuu.
    :)

    YanıtlaSil
  8. İyiki varsınız .Allah razı olsun sizden. Bende sizin gizli hayranlarinizdan biriyim .Sitenizde dolaşırken icim açılıyor .Yemek,kek,pasta yapmasını bende çok severim.Sizlerden çok şey öğreniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyiki siz varsiniz
      ecmain olsun .
      sizler var oldukca Allah ömür verdikce insAllah devam
      dua ile

      Sil
  9. yemegi dediniz gibi yaptim goruntusude tadida cok guzel Burda tarifinizi paylastiniz icin tesekur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tesekkür ederim canim .sifa olsun
      Rahman razi olsun yorumun ve güvenip tarifimi denedigin icin
      muhabbetle

      Sil
  10. tek kelimeyle süpersin :)
    Ben yeni evliyim ve hergün annemi arardim su nasil yapilir bu nasil yapilir diye. Annem herseyi göz karari yaptigi icin zor anlatirdi, haliyle pek annemin yaptigi lezzete ulasamazdi. Dün sizin sayfanizi buldum, esim pastirmali kuru fasülye istedigi icin. Ve aynen sizin yazdiginiz gibi yaptim. Harika oldu :) Herkes bayildi. Cok tesekkür ederim, Allah sizden razi olsun. Öptüm ellerinizden. Sevgilerle Derya

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle