Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penguen Dilimi

Es selamü aleyküm dostlar .
baliklama daliyorum lafa ,uzun uzadiya duygulari anlatmak zor .
kisir bir döngü icinde yasamak hayata birseyleri katamamak insana müthic aci veriyor .
coksey yapmayi istemek ama yetememek .ya hep ya hic denilen düsünce ,kisiligimde bende var olan önüne gecemedigim bir duygu .gel gitlerdeyim dostlar.
 blog yasantisina son vermek düsüncesi son zamanlarda aklimdan cikmayan bir olgu .nedeni kafamda olan hic birseyi hayata geciremem.ruh halimdeki firtina  aklimin bir kösesinde kendi kendime verdigim sözün arkasinda durma direnisi ..Bir karara varmaliyim dostlar .
gerekli bir karar. Ne ,nasil olur bilmiyorum ,sonu nereye varir bilmiyorum .
gecer diye beklemekteyim gececekmi ? bunuda bilmiyorum ...
Bu sözülerin sonu nasil tamamlanir onuda bilmiyorum suan . zira sonunu bilmiyorum 
diyeceksiniz madem bilmiyorsun neden yaziyorsun ??sorusuna cevabim ise 
dostlarimi ,bana inanan insanlari yari yolda koymak ,bu cok zor bir karar 
burada bazi seyler bilinmesede görünmesede 
gerek dilden gerek telefondan gerekse maillerimden tek tek cevap vermeye calistigim 
bana inanan insanlar var.
 onlari yüz üstü koymak agirima gidiyor .cok önemlimi ki atom parcalamiyorum ki degilmi  burada?
evet dogru parcalamiyorum, alti üstü bir tarif .
 an gelir insanin karsisinda bilmedigi birsey ,atomu parcalamaktan zor gelebilir . o anlarda bir maille bir telefonla sorunana care bulan insan nasil ferahlar ve siz buna vesile olursunuz 
 bu careyi sizde bulmussa ,size inanmissa , sizi tercih etmisse dostlar nasil hissedersiniz kendinizi ??
dua buyrun gececek diye beklemekteyim Rabbimin bana kolaylastirdigi birseyleri sizlere devretme cabamda bana dualarinizla destek olun dostlar herseyin hayirlisini versin yaradan 
cok basinizi sisirdim hakkinizi helal edin .Belki okunup gececek yazdiklarim,size bir seyler  hissettirmeyecek yada hisssettirecek bilemem .lakin burdan ayrilmadan tek talebim duadir.. 
tarifimize geceyim ben .tarifi yine bana ait acizane
 kizim tarafindan ,esim tarafindan t,adan dostlarim tarafindan cok beyenildi .isi biraz vakit alsada sonundaki miktar ve lezzeti bunu telafi edecektir inanin .benim yaptigim ölcü kücük aileler icin fazla olabilir .normal firin tepsisi kullandim .siz dikdortgen borcam tepsi kullanarak yarim ölcü yapabilirsiniz hatta ilk etapda yarim ölcü yapin derim 
Malzeme 
4 yumurta 
1 su bardagi seker 
1 su bardagi siviyag 
1 su bardagi süt 
2 su bardagi tepeleme un 
yarim su bardagi kakao (sekersiz )
1 kabartma tozu 
yarim cay kasigi tuz 
&
muhallebisi icin 
125 gr tereyag 
1 su bardagi un 
1 su bardagi seker 
1 litre süt 
&
en üzerini kaplamak icin eritilmis cikolata yaklasik 600 gr 
&
yapilisi 
ilk etapda dostlar muhallebiyi hazirlamaliyiz. burayi resimleyemedim islem cok basit 
tereyagini ve unu ocaga koyup hafif sararincaya kadar kavurun üzerine sütü ekleyip karistirarak birkac dakika pisirin .ocaktan cekip icersine sekeri ilave edin ..biraz iliyinca el blendirindan iyice cekin 
hem kaymaksi kivam hemde toplaklanma derdini ortadan kaldiran bir yöntemdir bu .
üzerinin kabuk baglamamasi icin arada karistirmalisiniz .ve pasta ile ayni saat icersinde yani öncesinde hazirlanmali bir gün önceden yada birkac saat öncesinden yaparsaniz sertlesecektir 
simdi kekimizi hazirlayabiliriz 
ilk önce firinimizi 180 dereceye ayarladik isinmaya biraktik 
büyük firin tepsisini aliminyum folyo ile kaplayalim heryerini 
keki icin cirpma kabimiza yumurtalari kiralim. icersine sekeri ilave edip, beyazlayincaya kadar cirpalim. 
mikseri kapatip cirptigimiz yumurtalarin icersine, sütü ve siviyagi ekleyelim .birkez karistirip 
ayri bir kapta karistirdigimiz,un kakao kabartma tozunu ve tuzu 
cirptigimiz yumurtalara ekleyip biraz daha cirpalim .bundan sonra cok karistirmayin 
bu ancak kekinizin sert olmasini saglar 

malzemeyi hemen tepsiye döküp firina verin .yaklasik 25-30 dakikaya kalmadan kekiniz pisecektir kürdan kontrolü yaptiktan sonra tepsinizi cikarabilirsiniz .biraz sogumasi icin bekletin 

soguyan kekinizi ortadan ikiye bölün .bu islem daha sonra kekimizi ortadan  ayirmak icin kolaylik bakimindan yapiyoruz tüm tepsideki keki ortadan ikiye bölmek zor olacagindan ortadan bir kez keserek 2 parca yaparak tüm tepsideki keki parcayi kücültüyoruz 
bu sekide daha kolay olacak ortadan ikiye ayirmak 
kekin tepsideki yarisini kesme tahtasina alip keskin bir bicak yardimi ile ortadan kekimizi ikiye ayiralim 


ortadan ayirdigimiz keklerimizi tekrar tepsiye koyalim .arasina hazirladigimiz muhallebiyi döküp spatula yardimi ile heryerine gelecek sekilde sürelim diger keklerimizi dikkatlice üzerine kapatalim 

hazirladigimiz kekimizi yaklasik 2-3 saat bekletelim donsun .
daha sonra istediginiz ebatta kesin diyecegim 
ister büyük, ister kücük arzunuza kalmis. ben bir catal üzerine koyacak ebatta kestim .kücük dikdörtgenler oldu .ebat olarak servis olarak cok sIk durduguna inaniyorum .
siz nasil isterseniz öyle kesin .daha sonra keklerimizi kaplamak icin cikolatanizi benmari usulu eritin .kekinizi catal üzerine koyup cikolatayi kasik yardimi ile üzerine dökün .fazlasi cataldan akacaktir .
her yerinin güzelce kaplanmasina özen gösterin 

yag kagit serilmis tepsiye koyup hemen buzdolabina koyun .donma islemi kisa sürecektir buzluga koyabilme imkaniniz varsa cok daha kisa sürer 
böylelikle tüm islemi bitirin hazirlanan kekciklerimiz serin yerde mümkünse buzdolabinda saklanmali disarida bozulma süresi daha cabuk olur cünki icersinde muhallebimiz var .
afiyet olsun dostlar dualariniza talibim 
Muhabbetle 



ismini burada satilan cocuklarin severek tükettigi bir ürüne cok benzedigi icin tercih ettik zira hic farki yolmadi yanlizca katki maddesi eksik ;) 


27 Kommentare:

  1. Aleküm selam,Neden böyle yoğun hislere daldın ablacım?
    Birkere şöyle bir tarif paylaşarak beni ve pek çok kimseyi nasıl memnun ettiğini biliyorsun umarım:)
    Ba-yıl-dım....İlk fırsatta yapacağım ellerine emeğine sağlık mini mini pastacıklar olmuşlar:)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Neden böyle düşünüyorsunuz anlamadım.İnsanlara faydalı olmak kadar mutluluk verici bir şey var mı?Siz bence yapmak istediklerinizi zamanında yapamıyor olabilirsiniz ama bu yapmıcağınız anlamına gelmez diimii.Çünkü aynı hisleri bazen ben de yaşıyorum ama umursamıyorum.Nasıl olsa onu yapacak zaman da gelir diyorum.Onu düşünerek yaşarsam mutsuz olurum zaten.Bloğumun dışında bir çok yapacak işim var benim.Eminim sizinde vardır.Arada sırada kendimi mutlu etmek için hobi olarak yapmaya çalışıyorum.Tabiki de bir ev hanımı olarak profesyonelliğe yakın yapmaya çalışıyorum.Ama bunu yaparken beklenti içine girmeden yapıyorum.Nasıl olsa ben sunmuşum,alan alır,almayan almaz.Hatta sizi daha başarılı buluyorum.Bence kendinize haksızlık etmeyin.Ve her zaman yapmak istediklerinizin peşinden gidin.Biraz uzattım,kusura bakmayın.Sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  3. merhaba, sitenizi yeni takip etmeye başladım çok güzel şeyler yapıyorsunuz. ben kek ile ilgili bir şey sormak istiyorum. keki hem ortadan hemde eninemi ikiye böleceğiz yani dördemi bölmüş olacağız şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ediyorum
      evet tepside ortadan bir kez kesip daha sonra parcayi iki pad olacak sekilde ortadan kesiyoruz
      sevgilerimle

      Sil
  4. süpersiniz :))))) bende çok seviyorum bu pengueni

    YanıtlaSil
  5. 15 kisi online..nereye gidiyorsun?

    Deger veren biz merak eden biz onemseyen seven bizleri de al gidecegin yere..yoksa sen de gitme.

    YanıtlaSil
  6. Yemek yapmanın çok zoruna gittiği biri olarak beni bile heveslendiriyorsunuz. Tariflerinizi denemeye yeni başladım. Hem ruhumu hem gözümü doyuruyorsunuz. Umarım hiçbiyerlere gitmezseniz. Sizi seviyorum. Allah dertlerinize derman versin.Amin.

    YanıtlaSil
  7. Blogu kapatmak mı?
    Lütfen böyle birşey yapmayın çok güzel bir bloğunuz var paylaşımlarınız tarifleriniz. Hem siz burası olmadan yapamazsınız:)
    Rabbim tüm sıkıntılarınıza ferahlık kolaylık versin.
    Bu harika bir tatlı baya uğraştırıcı ellerinize sağlık
    Sevgi ve dua ile:)

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar zahmetli ama çok güzel...

    YanıtlaSil
  9. Aleyküm Selam. Bu kadar güzel bir tarifi bizlerle paylaştığın için teşekkürederim öncelikle. Ve blog bırakma işine gelince bencw sorun her ne olursa olsun bunu yapmamalısın. burada bizlerle paylaşımda bulunman bile seni çok rahatlatacaktır. Umarım aklında soru işaretleri olmadan yoluna hayırlısıyla devam edersin. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor.. ikramlar için de son derece uygun...

    YanıtlaSil
  11. Beni blog öksüzü-yetimi mi bırakacaksın Melek'cim, aşkolsun :(( nereye gidiyon? :((Lütfen öyle deme..
    Bu kadar güzel bir tarif eklemeseydin, önceki yazdıklarını kaldıramazdım..

    nefis bir şey bu, kızım çok sever penguen dilimini.evde yapınca doya doya yer böylece..Allah razı olsun, her zaman dualarımdasın canım..

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri

    Bu arada enfes gorunuyor!

    YanıtlaSil
  13. heey tarifi not aldım da, böle şeler demeeeee.
    kendini kötü hissettiğinde bizi düşün.
    yani üzme bizi, bencil olmaaaaa.
    :)))))

    YanıtlaSil
  14. Hep böyle kal...
    hep burda kal,
    olur mu melek ablam,
    ellerine sağlık olsun,
    tadanlara şifa olsun,mutlaka deneyecek şerin...

    YanıtlaSil
  15. dostlar .
    ne diyebilirim iyiki varsiniz.
    güzel dualariniz, güzel sözleriniz icin hepinize ayri ayri tesekkür ediyorum .
    Allah c.c. razi olsun her birinizden

    zaman ve dualarla bu hali asmayi diliyorum
    düsündügüm durum olursa da hakkinizi helal etmenizdir dilegim

    YanıtlaSil
  16. Yazmak istemiyorsaniz bile blog acik dursun.
    Yeturla Lezzet Kareleri. Diye sahane bir blog vardi.Yemek kültürü cok genis bir hanimefendi yaziyor,bilgilerini
    Paylasiyordu.Maalesef blogunu sevimsiz yorumlar ,insanlar yüzünden kapatti.Bütün o bilgi birikimi yok oldu.Cok yazik etti.
    .Bu blog acik durursa sonsuza kadar bir cok insan faydalanacaktir ve sizde hayir sahibi olacaksinizdir.
    Hayirli evlat yetistirenler,cesme yaptiranlar ve hayirli kitap yazanlarin sevabi sürekli yazilirmis diye biliyorum,yaniliyormuyum?
    Ruhunuzdaki celiskilerin,huzursuzlugun yakin zamanda yok olmasini dilerim.

    YanıtlaSil
  17. Yine döktürmüşsünüz.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Ablacığım nasıl bir durum içindesin ki bunları yazıyorsun uzaktan yaşamadan yapma etme demek çok kolay yaşamayan için seni tanımadan sevdim ben:)Şimdi söyleyek tek bir cümlem var buhramın için rabbim yar ve yardımcın olsun inşallah.Tarif kusursuz olmuş bu arada ellerine sağlık mübarek günlerin yüzu suyu hürmetine gönlündekini versin güzel Allahım sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. canım kapatma ara ver sonra üzülürsün eline sağlık:))))

    YanıtlaSil
  20. Harika görünüyor, ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  21. Bence sizin kadar yetenekli bir kardeşimizin blogu kapatması hata olur zannımca.
    Allah sıkıntılarını gidersin kardeşim.Allaha emanet ol...

    YanıtlaSil
  22. sakınnn !!!!! nolur kapatma canım, ben uzun zamandır bu kadar ferah bir bloga rastlamamıştım, sakın kapatayım deme, ben bugün keşfettim blogunu ve kendime çok yakın buldum seni Allah razı olsun..
    Gerek değişik, çeşit çeşit tariflerinle gerek hanımefendi uslübunla günüme aydınlık kattın..
    Bu huzur vericı ferah blogundan ihtiyacı olanları mahrum etme..
    Rabbim yar ve yardımcın olsun.. Sıkıntılı günler geçer çok zorlanıyorsan eğer biraz ara ver ama kapatma...
    uzun oldu ilk yoruum hakkın helal et gülüm hayırlı günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalpleri isindiran Allaha hamdolsun .hosgeldin
      isminide bagisla bu garibe arkadasim
      beni su günde mutlu ettin gözlerimin dolmasina sebeb oldun.
      rahmanda seni mutlu etsin. dert tasa görmeyesin insAllah ..
      muhabbetle

      Sil
  23. Selamun aleykum melek ablacim, ben yeni gördüm bu tarifi denedim fakat cikolataya bulamayi beceremedim. ben "kuvertüre" kullandim, sen hangi cikolatayi kullandin? simdiden Rabbim razi olsun. hayirli günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna aleyküm selam
      küvertürde olur ablam sorun teskil etmez kaplama yapiyoruz cünki
      selam ve dua ile

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle