Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Salatalik Yemegi

Es selamü aleyküm dostlar 
evet yanlis okumadiniz salatalik yemegi hayirli bereketli bir hafta dileklerimle hemen tarife geciyorum 
tarif bana ait .
Malzeme 
1,5 kg salatalik 
1 büyük kuru sogan 
5 dis sarimsak 
dogranmis haliyle bir avuc kuru domates 
yarim cay bardagi sivi yag 
1 yemekkasigi tereyag 
yarim su bardagi iri bulgur 
1 yemek kasigi tepeleme biber salcasi 
3 yemek kasigi limon sirkesi 
1 yemek kasigi toz seker 
2,5 su bardagi su 
1 cay kasigi kasi kuru dereotu 
yarim cay kasigi kuru nane 
tuz karabiber 
salataliklari yikayip ortadan boylamasina keselim .bir kahve kasigi yardimi ile cekirdeklerini 
asagi dogru siyirarak cikaralim 

biraz irice resimdeki gibi dilimleyelim 

tencereye yaglari koyup üzerine sogani ve sarimsaklari dograyalim 
üzerine sekeri ekleyip ocaga koyalim 

orta ateste soganlar hafif karamellesinceye kadar kavuralim 
üzerine salcayi ekleyip bir iki kez daha cevirelim 

dogradigimiz salataliklari kuru domatesi ekleyelim bir iki kezde bu haliyle cevirelim üzerine 
sirkeyi ,tuzu ,karabiberi, dereotunu ve naneyi ekleyelim 

suyunuda ekleyip bulguru serpistirelim kapagini kapatip orta ateste yaklasik 20-25 dakika pisirelim 
kapagini cok fazla acmayinki su kaybi olmasin bulgurun cinsine göre biraz daha su isteyebilir 
ocagi kapattikdan sonra bir kez karistirip kapagini yarim sekilde birakin 10 dakika dinlensin  

yaninda yogur ile servise sunun .
pistt kimseye söylemesseniz kabak niyetine tüketilir ;) 
afiyet olsun dualara talibim dostlar ..cokca cok ama 
muhabbetle 

11 Kommentare:

  1. Hayirli Geceler, demek ki sadece ben degilmisim bu saate ayakta olan :)
    Bu tarif cidden cok ilginc. Ilk defa duyuyorum ama lezzetli görünüyor. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Melek'cim ne güzelbir yemekolmuş..Maraşlı bir arkadaşımda kuru salatalık dolması yerim..nefis oluyor..acur dolması zannediyor bilmeyen...eline sağlık..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  3. iyi fikirmiş, yazın en bol tüketilen salatalıkla yemek yapmak.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Meleğim günaydınnn..Çok enteresan bir fikir.Mutfaklar da sınır yokkk:))Afiyetler olsun.Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  5. yine çok değişik bir tarif bulmuşsun.

    YanıtlaSil
  6. Melek'cim salatalığın dolması oluyor da neden yemeği olmasın..:)
    Ellerine aklına fikrine sağlık..:)

    YanıtlaSil
  7. değişik olmuş.
    dolmasını yapıyorum bunu neden yapmayım..:)
    elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  8. Melek hanımcım,bizim Türk milletine salatalıklı yemek tarifleri değişik gelebilir.Gerçi sizin orjinal tarifiniz ama ben de yurt dışında yaşıyorum.Bura da etli salatalık yemekleri var.Tadı harika ben severek yiyorum.İlk gördüğümde burun kıvırsam da tadı hoşuma gidince fikrim değişti.Özellikle soya soslu olanları nefis.Eminim sizinki de harika olmuştur.Ellerinize sağlık sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  9. ay bir yaşıma daha girdim
    40 yıl düşünsem aklıma gelmez
    ellerine sağllık
    ellerin dert görmesin bi tanem

    YanıtlaSil
  10. muhakkak deneyeceğim.Bir Egeli olarak nasıl yapmamışım hayret.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. ALLAH razı olsun abla ne güzel bulmuşsun elerin dert görmesin. salatalıktan yemek olmaz diyenler utansın!

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle