Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kavurmali,Havuclu ,Pilav

Es selamü aleyküm 
hayirli hafta sonu diliyorum herkeze .gecen gün yaptigim pilavin tarifi var bu gün 
ayrica hepinize tesekkür borcluyum :) 
malzeme 
2 su bardagi pirinc 
3 orta boy havuc 
6  yemek kasigi siviyag 
1 cay kasigi tereyag 
2 tatli kasigi seker 
1 yemek kasigi limon sirkesi 
tuz karabiber 
&
kavurma et icin
700 gr kusbasi et 
1 kücük sogan 
1 yemek kasigi limon sirkesi 
1 yemek kasigi tereyag 
 1 cay kasigi karabiber 
tuz

öncelikle pirincimizi yikayip sicak su ile islamaya birakalim 15 dakika yeter .
Havuclari soyup uzunlamasina dilimleyelim ne kadar ince o kadar iyi 

havuclari dilimledikten sonra jülyen olacak sekilde dograyalim 

diger tarafta etimizi tencereye koyalim icersine bir kuru sogani yikayip ortadan biraz dilerek tencereye birakalim tuz ve ilk etap da biraz  karabiber serpistirelim sirkeyi ekleyelim 
kapagini kapatip, kendi saldigi suyunu cekinceye kadar pismeye birakalim 

piricimizi yikayip iyice süzdürelim tencereye siviyag ve havucu koyup yaklasik bir dakika kavuralim 
yagina renginin cikmasina firsat vermeden tereyagini birakalim icersine tuzunu sekeri ilave edelim 

tereyagin kokusunu alinca yikadigimiz pirinci ilave edelim bir iki kez cevirelim 
daha sonra suyunu (yaklasik 3 bardak) ekleyelim sirkeyi ilave edip tuzunu kontrol edip kapagini kapatip orta ateste suyunu cekinceye kadar pisirelim 

pilavimiz piserken diger tarafta etimiz suyunu cekti ise sayet,
 icinden sogani alip hemen tereyagini ilave edelim tuzunu ve bir cay kasigi karabiberi  

etimize ceyrek cay bardagi su ekleyip hemen düdüklünün kapagini kapatalim 
düdüklü tencerenin türüne göre degisebilir (15-20 )dakika diyeyim ben pisirelim 

pisen etimizi düdüklüde bekletmeden kapagini acalim sulanmasin 

pilavimiz suyunu cekince kapagina mutfak kagit havlu koyup 15 dakika demlendirelim 
etimizde bu sürede daha lezzetine ulasir .
servise sunarken bir kase icersine önce etimizden, daha sonra pilavimizdan koyarak tabaga ters cevirelim yanina ister cacik, ister hosaf ,dilerseniz salata arzunuza kalmis 
afiyet olsun dualara talibim dostlar 
Muhabbetle  

11 Kommentare:

  1. yok böyle bir lezzet.gerçekten harika görünüyor.ellerine kollarına sağlık ablacım.yiyenlere şifa olsun inşallah.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun mervecim
      amin insallah .
      dua ile canim

      Sil
  2. sizi tesadüf eseri biray önce buldum.Ogünden beri takip ediyorum.Tariflerinizi çok beğeniyorum.Sadece yemek değil yaşam tarzı olarak da çok kuğulsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz gönül yuvama
      güzellik bakilanda degil, güzel bakan yürektedir rahman razi olsun
      hamdolsun alemlerin rabbine
      muhabbetle

      Sil
  3. Selamın aleyküm ilk defa yazıyorum vedua istiyorum sizden niye bilmiyorum ama cok yakin ve can hissettim uzun zamandır takip ediyorum site nizi harikasiniz.dua edin bana ve çocuklarıma allaha emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam hosgeldiniz .
      Allah razi olsun kalpleri isindiran Allaha hamdolsun .dualar müsterek .sizde bana dua edin olurmu
      hadisi serifte buyruluyor ki
      “Bir müslümanın, bir din kardeşine gıyabında yaptığı DUA kabul olunur. Başında vazifeli bir melek vardır. Kardeşine hayır DUA’da bulunduğu vakit, bu melek: ‘AMİN’ der. Ve: ‘Senin için de bir misli olsun’ der.” Müslim-..

      Muhabbetle

      Sil
  4. Kardesime dilemeden kendime istemedimki hic tum buyuklerin duasi uzerinize olsun.mevla sevdiklerin eylesin insallah hepimizi

    YanıtlaSil
  5. Ooooo ellerine sağlık. muhteşem bir pilav. şölen yemeği gibi...

    YanıtlaSil
  6. melek hanım yorumlarda benim gibi sizi tevafuken bulan arkadaşlar var ve gerçekten sizi tanımadan benim gibi seven bi çoki insan.. mevla sevdiğini tüm insanlara sevdirirmiş inşallah sizde onlardansınız.duanıza amin dememek elde değil kalpleri ısındıran rabbime hamd olsun .....amiiiin. ellerinize sağlık pilav şahane.

    YanıtlaSil
  7. canım sayfan cok güzel ben cennetül meva meva pastalrını yemeklerini beyenemedim paylaşamadım nasıl oalcagını bana anlatırsan sayfamda paylaşmak istiyorum bitanem
    selam ve dua ile kal kızm

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle