Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Turp Yemegi

Es selamü aleyküm dostlar .
yine bir tezatla geldim karisiniza :) mutfaklarda cok fazla yer edinmeyen turp, aslinda cok güzel bir potasyum ve demir kaynagidir .eser miktarda yagda barindirir ve icersindeki bu yaglar gribal enfeksiyonlarda özellikle cok yararlidir. beyni temizleyen bir gidadir .cin yagi olarak bilinen ve genelde bas agrisi icin sakaklara sürülen yagin ham maddesidir turp.
 mümkün mertebe tüketilmesi gerek dostlar .tek kusuru guatiri biraz baskiladigi icin, tuz miktari arttirarak yenmeli .salata olarak tüketiliyor mutfaklarimizda .evelki gün neden olmasin deyip giristim .elhamdülillah utandirmadi ve sevildi esimde kizimda iki tabak yediler .
ilerleyen günlerde baskaca tarifleride bas rol oynayacak insAllah 
turmu ?? yemekmi ?? evet 
malzeme 
750 gr turp 
2 orta boy havuc 
2 orta boy kuru sogan 
200 gr kiyma 
2 tane domates 
1 yemek kasigi biber salcasi 
1,5 su bardagi su 
3 yemek kasigi kapari 
2 yemek kasigi sirke 
tuz karabiber 
bir tutam maydanoz 
yarim cay bardagi siviyag 

öncelikle turpu havucu yikayip soyalim turpu yarim parmak kalinliginda havucuda ayni ebatlarda dograyalim 

tencereye siviyagi ,kiymayi yarim ay seklinde dogradigimiz kuru sogani koyup. ocakda 
kiyma suyunu salip cekene kadar kavuralim sogan ile birlikte, fazla kurumasina firsat vermeden 
salcamizi ekleyelim bir kac kez karistirip 

dogradigimiz turpu ve havucu ilave edelim tuz  karabiber serpistirelim 

simdi bana kizmayin 
bu ne diye. kapari bitkisinin tuzundan faydalandim ve turpa essiz bir lezzet katti .bastada belirttigim gibi guatiri baskilayan turpu, kaparinin tuzu ile esitlemis oluyoruz. kapari ayni zamanda peygamber efendimizin (S.a.v ) tavsiye ettigi bir ottur .sirke icinde reonlarda cam kavonozlarda satilir tuza basilmis olanlarida mevcuttur .özellikle kadinlar ve cocuklar  icin cok faydalidir demir yüklüdür 
kaparimizden üc yemek kasigi tenceremize ekliyoruz 2 yemek kasigida sirkesinden 
tencerenin kapagini kapatip 2-3 dakika pisiriyoruz bu haliyle 

domatesin kabuklarini soyup cekirdeklerini ve suyunu cikarip iri parcalar halinde tenceremize dogruyoruz, üzerine suyu ekleyip kapagini kapatarak tenceremizi
 orta ateste yaklasik 20-30 dakika pisiriyoruz 
tuzu ve karabiberi kontrol etmeyi ,unutmuyoruz 

okadar demir aldik c vitamini olmadan emilimi oldukca zor. 
dogradigimiz maydanozu sicak tenceremize ekleyip, kapagini kapatiyoruz .dinlenme sürecinde maydonozlar ezilmeden rengini kaybetmeden servise sunulacak insAllah 

ben denemeye deger diyorum ;) tarif bana ait .afiyet sifa olsun dualara talibim dostlar 
Muhabbetle 

19 Kommentare:

  1. BİR YAŞIMA DAHA GİRDİM
    İLK DEFA DUYUYORUM TURBUN YEMEĞİ OLDUĞUNU
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sengül güldürdün beni :)
      rahman razi olsun dua ile canim

      Sil
  2. hepsine okey fakat kapariyi sevmiyorum
    turpun değişik yemeklerini duymuştum
    özellikle de sizin kullandığınız şekilde turplara buralarda sanırım çin turbu diyorlar
    hele de yararlarını öğrendikten sonra bir turp yemeği de ben denemeliyim dedim
    afiyetler olsun elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok kimseye hitap etmiyor kapari
      ama efendimiz dediyse mutlaka tüketmeliyim ben ;)
      deneyince fikrini yazarsan cok mutlu olurum canim
      muhabbetle

      Sil
  3. aleykümselam güzel yürekli abla,çok şaşırdım aba aba turpten yemek olur muymuş=) en çok çiğ olarak tüketiyoruz. salatalık ve maruldan sonra turp Allah Allah . daha neler var neler=)ellerinize sağlık çok güzel görünüyor MaşaAllah Barekallah. eski tariflrinizi okumaya devam ediyorum . bayramda komşu ve dostlara ne ikram etsek diye düşünenler var yardımcı olabilir misiniz? baklava yerine hafif tatlı yani severek yiyebileceği olsun hep su böreği veriyorlar. sade küçük poğaca olur mu aman çenem uzadı. işitme engelli olmama rağmen konuşmayı çok seviyorum. yooo yanlış anlama n'oluuur gevezeymiş diye düşünmeyin =( sizi Allah için seviyorum. ves-selam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin güzel yürekli
      aber aber oluyor neden olmasin ;)
      cok mutlu ediyorsun beni mahrum etme olurmu bende Allah icin seviyorum seni

      Sil
  4. Maharetlerine hayranım senin.
    Ne güzel pastalar yemekler yapıyorsun, keşke benim ablam teyzem gibi bir yakınım olsaydın :)
    Hiç çıkmazdım senden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sana sayki abla teyze
      Allah bu insaAllah deriz insa eder yaradan mesafeler kisalir soframa misafirim olursun
      muhabbetle yavrucum

      Sil
  5. 10.10.2013 sizin bilgilerinizinden çok istifade ediyorum. binlerce teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Yuvarlak turpla da olur mu ablacım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette olur
      baharat olayi daha yogun oldugundan dolayi cok daha lezzetli olacagini düsünüyorum
      muhabbetle canim

      Sil
  7. Bayılıyorum senin bu farklı tariflerine.
    Hiç aklıma gelmezdi turptan yemek yamak,ne güzel düşünmüşsün.
    Ellerine,emeğine sağlık ablacım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  8. canım,hiç yemedim ne kadar değişik bir tarif diğer tariflerin gibi çok güzel görünüyor,tadını merak ediyorum,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Turpla yemek yapmak hiç aklıma gelmezdi meleğim,aklına ,ellerine kollarına sağlık.İyi ki varsın.Hayırlı bayramlar diliyorum

    YanıtlaSil
  10. bloğunuzdan ayrılamıyorum sizin :)) annem çin turpu almış salata yaptım geri kalanından ne yapsam diye ararken kendimi yine bloğunuzda buldum.en kısa zamanda denicem teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle