Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Günebakan Pilavi

Hayirli geceler dostlar 
vakit buldukca yaptim lezzetler arsivde birikti ama ben eklemekten aciz bir durumdayim su aralar 
kücük bir yanlis hareket beni kisitladi dostlar ensemden giren agri ile migren birlesince .
sopa yutmus misali dolasmaktayim ortalik yerde cok zaman agrili ama agri kesicilerle yaptiklarim ancak 
bu kadar oldu affiniza siginiyorum.özellikle  resimler istedigim gibi olmasa da 
tarifi beyeneceginizi umuyorum yine tezat bir tad ve elbet tarif bana ait 
Malzeme 
2 su bardagi pirinc 
yarim cay bardagi ay cekirdegi 
yarim cay bardagi siviyag 
3 bardak et suyu 
1 yemek kasigi sirke 
yarim bag maydanoz 
yarim limon kabugu rendesi 
tuz iri cekilmis karabiber 

pirincimizi yikayip sicak su ile 10 dakika islayalim daha sonra iyice yikayip süzdürelim bir kenarda bekletelim .tenceremize aycekirdegimizi koyalim 

sivi yagi ekleyip tencereye ,kavuralim bir süre ay cekirdekleri hafiften renk degistirince 

pirincimizi ekleyelim. üzerine tuzu ve iri cekilmis karabiberi ve et suyunu ekleyip sirkeyi de koyduktan sonra kapagini kapatip, orta atesten biraz az ateste pismeye birakalim. her zaman ki gibi kuralimiz bir kez kapagini acip karistirmaya hakkiniz var oda kasigin sapi ile yada tahda bir cubuk ile ocaginizin huyunu sizler biliyorsunuz suyunu cekince pilavimiz bu süre belki 15 dakika diyelim karistirirken anlarsiniz zaten dibini sarmamali ocaktan alalim 

tenceremizin kapagina kagit mutfak havlusu koyup, yaklasik 15 dakika demlendirelim pilavimizi .
biz o arada maydanozu incecik kiyalim üzerine yikadigimiz limonun kabugunu rendeleyelim üzerine biraz suyundan sIkalim cok olmamali kokusunu hissedecek kadar yani belki bir tatli kasigi 
 elimizle maydanozu birazcik ovusturalim 
kokular sinsin bir birine 

pilavimiz demlenince hazirladigimiz maydanozu üzerine ilave edelim. tahta cubuk ile harmanlayalim 
biraz daha üzerine taze karabiber cekelim 

daha sonra sicak sicak servise sunalim 
yanina siz ne arzu ederseniz tavuk  tavsiyemdir yada balik 
biz buralarda bulabiliyoruz ay cekirdeginin temizlenmis halini ,ama türkiyede varmi bilmiyorum 
sifasi icin gerekirse oturup temizlenmeli derim. bünyesinde D vitamini iceren bir gida bir cokda vitamin tab.i tüketilmeli tükettirilmeli  
afiyet olsun dostlar dualara talibim .yorumlariniza bana ayirdiginiz zamana, sonsuz sükran her birinize. 
 hayirli hafta sonlari 
Muhabbetle 

14 Kommentare:

  1. çok geçmiş olsun Allah tez vakitte sağlığınıza kavuşmayı nasip etsin
    mis gibi bir pilav kokusu geldi))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin
      Allah razi olsun daim dualara talibim
      cok tesekkür ederim
      sevgilerimle

      Sil
  2. Kıyamam sana canım ya.. Allah şifa ihsan eylesin..
    Pilav bir harika olmuş, ellerine sağlık..Maşallah sana..
    Çekirdek burada da bulunuyor, ben poğaçalarda kullanıyorum ama, pilava koymak aklıma gelmemişti :)
    Allah'a emanet ol bir tanem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol gülüm .cok sevindim türkiyede bulunduguna cekirdegin
      dene bak cok seveceksin aynurum
      seni seviyorum duacinim, duana talibim
      en emine emanet ettim seni

      Sil
  3. ellerinize sağlık hayırlı şifalar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim sevgili melek
      varligin icin hamdü senalar olsun rabbime
      selam ve dua ile bacim

      Sil
    2. allah razı olsun ablam

      Sil
  4. Çok çok güzell.. bu ne kadar güzel fotoğraflar.. ne kadar güzel çekimler ve pirinç görüntüsü eminim tadıda nefis.. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok naziksin sevgili nursevin
      cok tesekkür ediyorum .
      istedigim gibi olmadi diye düsünürken böyle yazman mutlu etti beni
      sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
  5. Canim benim, gecmis olsun, Allah sifalar versin.
    Pilav nefis görünüyor, ellerine saglik melegim.firdevs

    YanıtlaSil
  6. Aman dikkat et kendine ablacığım. Allah yardımcın olsun, çabucak iyileşirsin umarım.
    Pilavın görüntüsü harika. Yine çok hoş bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ediyorum denizim özledim seni
      rabbime emanet olasin yavrucum

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle