Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mayonezli Ekmekler yada Pogaca

Hayirli aksamlariniz ola dostlar 
Allah ne verdiyse artik instagram ailesine dahil takip etmek isterseniz allah_ne_verdiyse yazmaniz kafi.
bu sabah farkli birseyler yapayim istedim.birazda uykusuz gecen bir gecenin sabahina canlilik katsin diye yapildi pogacamiz yada ekmegimiz siz hangisini yugun görürseniz onu degin .
sua an uyumak ile uyanik kalma cabasi icersindeyim hatalarim eksiklerim olursa düzeltiniz..instigramda dostlara  söz verdim diye hemen tarifi birakip huzularinizdan ayriliyorum .pogacamiz bircok tezatlari icinde barindiran bir tad yine allah ne verdiyse tezatlari :) 
TARiF BANA AiT  umarim beyenile .Ben icersini bos biraktim .
bu haliyle bile oldukca besin degeri yerinde diye düsünüyorum 
buraya kabak cekirdeginin önemini belirtmek icin buraya link birakiyorum

Malzeme 
1 su bardagi mayonez 
1 su bardagi süt 
1 su bardagi yogurt 
yarim bardak siviyag 
1 pk kabartma tozu 
yarim tatli kasigi karbonat 
2 yemek kasigi susam 
yarim yemek kasigi iri dövülmüs karabiber yada iri cekilmis olmali 
1 yemek kasigi hardal 
yaklasik 1 cay bardagi dogranmis kabak cekirdegi 
yaklasik 750 -800 gr un 
üzeri icin mavi hashas

yogurma kabiniza sütü,mayonezi,hardali yogurdu,siviyagi karbonati koyup iyice karistiralim 

üzerine unu, kabartma tozunu, tuzu koyup yoguralim unun öncelikle 750 gr koyup geri kalanini katiligina göre ekleyelim unun kalitesi farklilik arz edebilir .kulak memesi yumsakliginda bir hamur olmali. tuzunu atarken dikkatli olun hem mayonez hem hardal icersinde tuz barindiriyor .yinede bir tatli kasigi kaldiriyor ;) ondan az olmasin 

 kavrulmamis kabak ici cekirdeklerimizi hafif iri sekilde dograyalim .türkiyede olan arkadaslarimiz bulabilirmi bu haliyle bilemiyorum .buralarda bulmak kolay  :( haklarini helal etsinler 
dogradigimiz kabak cekirdegini, susami, hafif iri dövdügümüz karabiberi hamura ekleyelim iyice karistiralim .firini 190 derece ayarina getirip isinmaya birakalim .firin tepsisine yagli kagit serelim hamurumuzdan avcunuz dolusu  kadar parca koparip elimizle yuvarlayalim 
tepsiye koymadan mavi hashasa batiralim tepsiye koyduktan sonra makasla üzerine carpi sekilde kesik atalim derince olsun kesik .hemen firina verelim yaklasik 20-25 dakika pisirelim 


biz ailecek cok sevdik dilerim sizlerde beyenirsiniz afiyet olsun daim dulara talibim dostlar 
elimi bos cevirmeyin olurmu 
Muhabbetle

6 Kommentare:

  1. ellerine sağlık güzel yürekli ablam, güzel ve şifalı görünüyor. Allah hayırlı şifanı versin. rahat uyuyabilmek için yoğurt yesen iyi gelebilir sana. Allah'a emanet ol. hayırlı cumalar ;) tly dnz

    YanıtlaSil
  2. değişik bir tarif , çok leziz görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir tarif ,ellerinize sağlık
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Herzaman özgün tariflerini takip etmek güzel oluyor Meleğim. Ellerine sağlık. Sevgilerimle..Canımsın..

    YanıtlaSil
  5. Melek'im çok önce ben de bir kez mayonezli poğaça yapmıştım ama mayalı :) okuyunca tarifini gülümseyerek onu hatırladım :)
    Ellerine sağlık..hem kabartma tozu, hem karbonat kullanma nedenini öğrenebilir miyim ?
    İyi ki varsın,,Allah eksikliğini vermesin..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle