Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trüffel Lokma

gece gece olurmu demeyin oldu bile yataga gitmeden evvel yazayim istedim :) 
türffell tadinda cikolataya doymak iste bu diyeceginiz bir tarif size 
Tarifi bana ait 
&
keki icin malzeme 
4 yumurta 
1 su bardagi toz seker 
1 su bardagi siviyag 
1 su bardagi su 
2 su bardagi un 
3 yemek kasigi kakao tepeleme (sekersiz )
1 pk kabartma tozu 
&
frambuazli cikolata sosu icin malzeme 
500 gr dondurulmus frambuaz 
100 ml krema 
400 gr yogun kakaolu cikolata  
6 yemek kasigi pudra sekeri 
&
en üzerine eritilmis beyaz cikolata yaklasik 150-200 gr 
öncelikle dondurulmus frambuazlarin  buzunu cözdürelim. bir tencereye koyup catalla ezelim 

üzerine pudra sekerini ekleyip ocaga koyalim. bir kac tasim kaynayinca ocaktan alalim 
cok kaynamamali 

icersine önce kremayi koyup yedirelim 

daha sonra kücük parcalara böldügümüz cikolatamizi atalim icersine 

sicakligi ile karistirarak erimesini saglayalim. sakin ocaga koymuyoruz haricimizi 
bir kenarda dinlenmesi icin bekletelim biz bu arada kekimizi hazirlayalim 
firinimizi 180 dereceye ayarlayip isimasi icin birakalim firin tepsisine yagli kagit serelim 

yumurtayi ve sekeri beyazlayincaya kadar mikserin en yüksek devrinde cirpalim. mikseri kapatip
 cirpma teli ile isleme devam edelim. önce yagi, daha sonra suyu ekleyip karistiralim. en son un,
 kakao ve kabartma tozunu bir kapta karistirip, yumurtali malzemeye ekleyelim
 güzelce unlu karisimi yedirip 

yagli kagit serdigimiz firin tepsisine dökelim. bekletmeden hemen isittigimiz firina verelim 

yaklasik 20 dakika da pisiyor firina göre farklilik arzedebilir 
kürdan testi yapalim son dakikalarda .pisen kekimizi firindan alip, kagidindan tutarak hamur bezine ters cevirip, altindan kagidi cikaralim. tamamen soguyuncaya kadar dinlendirelim 


 soguyan tüm kekimizi, dinlendirdigimiz sosun icersine elimizle ufalayalim. 
yine elimizle iyice karistiralim malzeme bir birine girsin 

porsiyonlamak acisindan dondurma kasigini kullanmanizi önerecegim 
diger türlü sizi zorlayabilir. sonucta cikolata calisiyorsunuz.yok sabrim var derseniz 
elinizle pinpon topu büyüklügünde koparip avcunuzda yuvarlayip  tespiye dizin 

benmari usulu erittigimiz beyaz cikolatayi, silikon firca yada kasik yardimi ile üzerlerine sürelim 

4-5 saat  mümkünse agzi kapakli bir saklama kabi icersinde dinlendirelim 

servise hazirdir . cikolatanin ve frambuazin bu karisimi uzun zaman damaginizda kalacak 
Dilerim beyenirsiniz Rabbim utandirmasin 
Afiyet olsun dostlar dualara talib bu baciniz 
Muhabbetle 

20 Kommentare:

  1. Melegim sen hic bana acimiyormusun
    Bu nasil guzel bir seydir
    Bu nasil bir tarifdir aman allah im
    Ellerin e saglik canim benim
    Allaha emanet ol

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik melegim, tek kelime ile harika bir tarif olmus.
    truffelleri erimis cikolataya batiriyordum, senin yaptigin daha pratik olmus,
    bir dahaki sefere bu tarifteki yöntemi deniyecegim insaallah. sevgilerimle , firdevs

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık tariflerinize bayılıyorum hepsi çok lezzetli bu da öyle olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. mmm tatli ve eksi birarada bayilirim eksimsi tatlara,mutlaka deneyecegim,güzel olacagindan eminim.Pamuk pastanizi oglumun abiball inde yapmistim,cok güzel olmustu,ellerinize saglik,kolay gelsin. Mil den serpil

    YanıtlaSil
  5. Görüntüleri kadar tatları da güzel olmalı. Frambuazı severim tatlılarda. Kokusu çok hoşuma gider.
    Bu tarifi deneyeceğim. Ellerin dert görmesin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Esselamun aleykum.sitenizi yeni kesfettim.cok basarilisiniz.bende almanyada yasiyorum kölndeyim.insallah Rabbim nasip etdikce tariflerinizi denicem.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Meleğim çok özledim güzel tariflerini, dua edip güzel güzel anlatmanı, fotolamanı..Çok şık bir tarif. Mutlaka bir gün deneyeceğim. Ellerine sağlık. Bereketi bol olsun. Sevgilerimle hayırlı haftalar dilerim..

    YanıtlaSil
  8. Melek hanim merhaba tarifleriniz çok basarili tebrikler

    YanıtlaSil
  9. VAY VAY GÜZEL ABLAM VAY VAY BU NE GÜZELLİK MAŞAALLAH ÇOK GÜZEL OLMUŞ. FRAMBUAZI BULABİLİRSEM YAPACAĞIM İNŞAALLAH. GÜNÜMDE DE KAHVENİN YANINDA İKRAM ETMEK İSTİYORUM :) BU ARADA FAKİR PASTANI YAPTIM SEHR SCHÖN ÖĞLE TATİLİNDE YİYORUM. ALLAH RAZI OLSUN VESSELAM...

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize saglik harika bir tarif selamlar backnang

    YanıtlaSil
  11. Evdeki donmuş frambuazları ne yapayım diye düşünürken bayıldığım bir tarif çıktı karşıma. Harika görünüyorlar, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Frambuaz ve çikolata..Müthiş bir lezzet olmalı..:) Ellerine sağlık bir tanem..
    Hayırlı Cumalar...

    YanıtlaSil
  13. şişman oldum artıık :)
    böyle bunların çıktılarını alıyorum
    diyorum teyze yap şunu yaaap :)

    YanıtlaSil
  14. Uzun zaman oldu melek kardesim yazmiyosun bir sorun yoktur iyisindir inşallah tanımadan sevmek sevince merak etmemek olmaz demi allahin selami rahmeti ustune olsun.@ksa

    YanıtlaSil
  15. tüm dostlara selam olsun yorumlar icin ayri ayri tesekkür ederim .
    sevgili dost @ksa rahman razi olsun arayip soraniniz cok olsun .

    son zamanlarda zorlarim var dua buyurun .zamana yetemiyorum tariflerim birikti ama ben eklemeye mecalim kalmiyor .biliyorum ihmal ediyorum sizleri hakkinizi helal edin ama inanin zorlaniyorum
    kisada olsa aciklama getirince beni anlayacaginizi umuyorum .
    selam dua ve baki muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim kolaylaştırsın, imdadına yetişsin can..
      dualarımdasın...

      Sil
  16. selam aleikum siz hangi cikolata aldiniz bende amanyada yasiyorum ama pastadalardan pek birse anlamiyorum bana hangisini kulandiginizi yazarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam
      ben lind marka cikolata kullaniyorum
      selam ve dua ile

      Sil
  17. salamaleikum acaba bir gun onceden yapilip ertesi gun yenilirse bayatlarmi
    tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam .aksine daha güzel olur
      serin yerde muhafaza edin ama
      sevgilerimle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle