Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Allah ne verdiyse Cilbiri

Es selamü aleyküm 
Hayirli bir pazar günü dileyerek hemen tarif diyorum dostlar 
Tariflerimi zaman asimina ugratmamak icin bu kararimda israrci olmam gerekiyor galiba. 
sayet eretlersem bendeki güncelligini yitirip dosyada kaliyor 
sonrada cokda önemli bir tarif degil diyorum kendi kendime .dua edin bu kararimda istikrarli olayim 
herzamanda teferruatli tarif gerekli degil degilmi kolay olan bazen lezzetlide olabiliyor 
buna bu tarifte garanti ediyorum rabbimin izniyle 

malzeme 
yumurta miktarini büyüklere iki tane kücüklere bir tane olarak hesaplayip pisirirseniz 6 kisilik 
resimlerde dört kisilik yumurta ile hazirlandigini göreceksiniz yaniltmasin sizi 
püresi icin 
4 iri patates
3 dis sarimsak 
1 yemek kasigi tereyag 
1 su bardagi süt  
&
600 gr yogurt (normal 
1 iri dis sarimsak ezilmis 
&
6 yumurta 
&
sos icin 
3 yemek kasigi siviyag 
1 yemek kasigi tereyag 

öncelikle patatesleri soyalim teflon tavaya kücük dograyalim yaklasik iki bardak su ekleyip dogradigimiz sarimsak tuz ve karabiber esliginde yaklasik 12 dakika suyunu cekinceye kadar kapagi kapali bir sekilde pisirelim .suyunu cekince üzerinden kapagi alip patates ezici yada catal yardimi ile iyice ezelim 
burada bir not birakmak istiyorum kahvaltiya kizimin arkadasi oldugu icin püreme kurutulmus dolmalik biber ekleyemedim ben, dolayisi ile resimde yok sayet cocuklar yemeyecekse yada tatli ise kulllanacaginiz biber iki tane kurutulmus biberi ufalayarak patates ile birlikte pisirin 
cok lezzet katiyor inanin 

tereyagini ilave edelim dibini saracak sekilde ara ara birakarak bir kac dakika kavuralim bu islemi yapin pürenize unsu yani hamursu tadi gidip hafiften közlenmis patates tadi veriyor pürenize 

sütü ekleyip hemen karistiralim karistirarak sütü cekmesini saglayalim bir kenarda sicak bekletelim kapagini kapatin ki kabuk baglamasin

oda isisindaki yogurdumuza sarimsagi ezelim biraz tuz serpistirelim sarimsak suyunu biraksin tadini yogurda versin karistirip onuda bekletelim 

yumurtalari pisirmeden üzerine görsel sölene döndürecek sosumuzu hazirlayalim 
bir kücük tavaya yaglari birakalim eriyp tereyagin kokusunu alinca ocaktan cekelim 
yapilanin aksine ben biberin yanmis halini sevmiyorum hafif iliyinca toz biberi icine birakalim o rengini aromasini birakicak ama yanmayacak 

yumurta isleminde kullanacaginiz yagi size birakiyorum ister tereyag ister siviyag yumurtlar yapismayacak sekilde yardimci olacak kadar olmali miktari . mutlaka yapismayan bir tava kullanmaliyiz yumurtalari icersine kirip beyazlari pisinceye kadar tutalim ocagin altini kapatalim .tavanin sicakligi ile kayisi kivanminda pismis yumurtalara sahip olacagiz sogumasina firsat vermiyoruz hemen tabaklara servise sunma asamasi gelmeli ardindan 

tabaga bir miktar patatesten koyalim kenarlara dogru yüksek canak halini almali koyus sekli 
ortasi cukur olacak sekilde yayalim 
ben dört kisilik hazirladim dedim ya tavada patatesi düzleyip dörde ayirdim her parcayi adil olarak dört tabaga bölüstürdüm alti kisilik olacaksa altiya bölecegiz ;)
yogurt ise ben üzerine dört kasik koydum 
hemen üzerine iki yumurtayi spatula ile alip yogurdun üzerine yerlestirelim kirmizi biberli sosumuzdan 
üzerine arziu ettiginiz miktar gezdirip dogru sofraya götürelim 
görüldügü üzere bu iki asamanin resimi yok zira servis ile ugrasiyordum cekmeye zaman kalmadi bende kendi tabagimi resimlemek zorunda kaldim :) 

yanina ekmek ,karsinizda sevdikleriniz .
dilde sükür hem sofraya hem bedene sihate bereket olsun insallah 
Tarif bana aittir dostlar daim dualara talip Allah ne verdiyse 
      Muhabbetle 

7 Kommentare:

  1. Ellerinize saglik yiyenlere afiyet sifalar olsun insaallah bende kahvalti icin hazirlarim tarifinizi not ettim selamlar backnang

    YanıtlaSil
  2. Kolay tarifler aslında daha cazip oluyor Melek. Ayrıca o kadarda kolay değil. Yumurtayı bu kıvamda pişirmek birde dağıtmadan yoğurdun üzerine almak ayrı bir maharet.. Ellerine sağlık.. Bence mantı lezzetinde nefis bir tarif..
    Ayrıca bu tarifi benim G plus daki takipçilerimde görmeli.. g+1

    YanıtlaSil
  3. çok ilginç olmuş tarifiniz.. Teşekkür ederim. . Bende deniyecegim. . Sevgi ile ;)

    YanıtlaSil
  4. CILBIR DEYİNCE ATLADIM HEMEN ÇOK SEVERİM DİYE AMA
    BU CILBIR BAŞKA CILBIRMIŞ MEĞER
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  5. mehaba... sizleri imrenerek takipteyim çok şeyler öğreniyorum ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Biz seninle komşu olsak ben sizden çıkmam valla:)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle