Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etli Nohut Yemegi

Es selamü aleyküm Dostlar 
Gecenin bir yarisi geldim size .üc güne sigdirdigim müthis migrenim sagolsun gözümü actirmadi 
nasil bir azaptir yarabbi ,tarifi mümkün degil dostlar .hamdolsun bu gün biraz olsun gözümü acabildim .
en azindan görebiliyorum. Kendimi fazla yormamak kaydi ile hemen tarifi birakacagim sizlere .
uzun zamandir arsivimde bekleyen bir tarif aslinda 
koca bir kIsI gecirdik bahar geldi ama ben yeni ekliyorum. aralarda kalmis garibim ,,
arkadasim kücük nurgülüm :) kücük diyorum cünki daha kücük bir anne o 
telefonda konusmustuk bir zaman .
abla bakliyatta bazi sorunlar yasiyorum sen nasil yapiyorsun diye sormustu bana .
cok fazlaca farki yok aslinda sizlerin yaptiklarinizdan 
özümüzde olan bir yemek kurufasulye nohut ,her ev hanimi bilir haliyle.ben buraya benceli haliyle birakayim istedim .belki olurda hosunuza gider hem arsivimde bulunmus olur 

 yalniz belirteyim 10 kisilik olur yemegimiz 
bizde cok sevilir kalsa bile ertesi gün yeniden yanina pilav pisirilir .suyunu lezzetini icine cekmis olan nohut süzülerek,pilavin üzerine konulup tüketilir :) nohutu bolca islayip buzlugumda saklamayi seviyorum önceden ölcmeden  isladigim icin size nohutu islatilmis haliyle ölcü verecegim .
nohutu islatmak islemini yaptigim sekiliy de yazmak istiyorum .nohutu ayiklayip bol su ile yikadiktan sonra oldukca ilik hafif sicaga yakin bol su ile islayacagimiz kaba koyup hava almayacak sekilde kapatalim kapagini  12 saat islansin ertesi günü süzüp kullanalim ben isladigim suyu kullanmiyorum cünki haslama yapmiyorum öncesinde islamak yetiyor benim pisirdigim haliyle
hem zamandan tasarruf, hem isidan tasarruf icin düdüklü tencerede yapiyorum 
sizler normal tencerede yapacaksaniz sayet su miktari eksik gelebilir su
 ekleme yaparken daima kaynamis su kullanmalisiniz 
ama düdüklüde yaparsaniz bire bir suyu ve lezzeti garanti insallah 
&
5 su bardagi nohut 
300 gr kusbasi et 
1 iri kurusogan 
1 dis sarimsak 
1 carliston biber 
2 ortaboy domates 
2 yemek kasigi biber salcasi
1 caybardagi  siviyag 
yarim yemek kasigi tereyag 
1 tatli kasigi tepeleme toz kirmizi biber 
yarim yemek kasigi seker 
tuz karabiber 
6 su bardagi su 

tenceremize öncelikle yaglarimizi koyalim .üzerine etimizi 
(et cok büyük kusbasi sekilinde dogranmis olmasin mümkünse nohuttan birazcik iri olmali 
üzerine kurusogani sarimsa biberi dograyalim .domatesin kabuklarini soyalim cekirdeklerini ve suyunu cikarip kücük dograyalim salcasini da ilave edip ocagimiza koyalim 

arada karistirmak sureti ile iyice kavuralim yagi yüzeye cikinca 
üzerine nohutumuzu ekleyelim .toz kirmizi biberi, tuz, karabiberi ekleyip, bir kac kez cevirip 
 suyunu verelim sicak su olsun. hemen düdüklünün kapagini kapatip ocaga koyalim 
ilk pisme asamasini gösteren cizgiden sonra, yaklasik 20 dakika pisirelim.
 bu süre kaynayip kapagi kilitlendikten sonraki süredir belirteyim .
nohutun cinsi, düdüklü tencerenizin huyu ektendir ama 
elhamdülillah simdiye kadar hic sasmadi bu zaman dilimi .
tek sartim var sizlere..
 pisme gerceklesince ocaktan alip herzaman actiginiz sekilde güvenligi saglayarak 
hemen kapagini acacaksiniz kapali kalmayacak
 havasi insin acarim sonra yok bu yalnizca nohutun kararmasini kabuklarini atmasini saglar 
cünki kapali olan sürede pisme devam edecektir .kapagini tamamen actiginizda bir iki kez karistimalisiniz 
alt üst olmali ve bu asamada yarim cay bardagi soguk su eklenmeli icersine nedenmi ?
isiyi kirmaliyiz pisme durmali ,yagina parlaklik katmali 
ve servise kadar kapagini yarim kapali olarak bekletin yemeginizi 

yanin apilavi coktan pismistir .sogan arzunuza kalmistir ama aci biberi olmadan olurmu ??
olmaz dostlar .afiyet sifa olsun .acizane bencelisi böyle dilerim beyenile sevile 
daim dualara talibim 
Muhabbetle 

12 Kommentare:

  1. insanın iştahını açıyor,herkes bilse de herkesin yemeği aynı lezzette olmuyor.görüntüye bayıldım,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim .
      aynen .her kadin kelebektir ve hepsinin deseni farklidir tipki elinin lezzeti gibi
      sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
  2. ellerine sağlık nasıl canım çekti gidiyimbi nohut ıslatayım sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım ablacığım şu en son resim var yaaaa♥♡♥♡♥
    Maşallah diyeyim★☆★
    Harikasın:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asil bakan göze masallah bebegiiiiim
      dua ile ablam seni seviyorum

      Sil
  4. Meleğim ellerine sağlık..Etli nohut yanında pilav mmmm ..Kışın en güzel yemeklerinden,sunumun da süper..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. endami sahanem benim
      cok tesekkür ederim can dualasalim gülüm

      Sil
  5. eline sağlık,çok severim nohutu
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde seviyoruz cok tesekkür ederim
      sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
  6. Selâmün aleyküm migreniniz için size hacamati özellikle tavsiye ederim Allaha Şükür ben 4 5 senedir ataklari gecirmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam .
      sizin adiniza cok sevindim zira dayanilmiyor o agriya
      insAllah diyorum
      selam ve dua ile ..

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle