Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fellah Köftesi ve Corbasi Benceli


Es selamü aleyküm dostlar 
mutlu saglikli bir pazar günü diliyorum sizlere .
bana ne oldu ise kelimeler düsünceler kisirlasti hic birsey yazmak istemiyorum :(  
tariflerim icerde birikti ama, sizlere öylesine bir tarif birakip cikmak istemiyorum buradan.
Benim her zaman ki düsüncem hem ruh doysun ,hem göz ,hemde mide istiyorum .
kendimden anlatarak Herseyi ortaya döksem bilirim ki destanlar yazilir,
 ama hersey heryerde söylenmiyor .anlatilmiyor anlatilamiyor 
kol kirilir yel icinde kalir öylede olmali diye düsünüyorum .
Ben buraya geldiginiz zaman birseyler ile geri gitmenizi istiyorum .
sizin zaman hirsiziniz olmayi istemiyorum 
gününüze kar, hayir duanizda yer almak istiyorum.
idealim yaptigimin daha iyisini yapmak.Bu gün verecegim fellah köftesini birkac kez daha denedikten sonra sizlere sunmayi istedim bu haliyle hersey cuk yerine oturdu derleya öyle .kizim tutkunu dün arkadasi icin yapmami istedi resmen .ister ana yemek ,isterseniz davet masasina ortaya dilerseniz piknige yada arkadasa ziyarete götürülecek kadar lezzetli oldugunu düsünüyorum .bu haliyle tarifi bana aittir 


Malzeme yaklasik olarak sekiz kisilik oluyor arzu ederseniz ilk etapda yarim ölcü yapin beyenirseniz bir dahakine normal ölcü yaparsiniz .
3 su bardagi ince bulgur 
1,5 su bardagi tarhana 
3 su bardagi kaynamis su 
2 ortaboy kurusogan 
3 yumurta 
2 yemek kasigi kurutulmus maydanoz 
tuz karabiber 
&
yogurt sosu icin 
300 gr süzem yogurt 
iki dis ezilmis sarimsak 
&
salcali sosu icin 
yarim cay bardagi siviyag 
yarim yemek kasigi tereyag 
2 yemek kasigi biber salcasi 
 kuru nane 
öncelikle bulgurumuzu islamak icin su kaynatalim 
yoguracagimiz kaba bulguru ,tarhanayi biraz tuz biraz karabiber esliginde üc bardak sicak suyuda ilave edip bir iki kez catal ile karistrip kapagini kapatalim .yaklasik 10 dakika beklesin kapagini alip sogutalim 
cok cabuk cokd a fazla sogumuyor aslinda ilik olabilir ama 
dikkat edin üzerine kiracagimiz yumurtayi pisirmesin 
daha sonra kurusogani rendeleyelim üzerine ,yumurtalari kirip maydanozu tuzu karabiberi serpistirelim .
kuru maydanoz yoksa sayet, taze maydanozu oldukca ama oldukca ince dograyarak ilave edelim malzemeye sorun olmaktantan ciksin size. miktarimi ??
oda dogranmis haliyle iki yemek kasigi olsun tepeleme 

yogurdugumuz harcimizdan findik kadar büyüklükde olacak sekilde elimizi hafif yaga batirarak yaparsaniz yapismaz elinize. avcunuzda yuvarlayin un serpilmis bir tepsiye birakin bu sekilde tüm harcinizi tamamlayin .

ocaga genis bir tencereye suyu (bu verdigim harca uygun su miktari  12 su bardagidir) 
tencereye koyup kaynatin tuz atmayi unutmayin kaynayinca hazirladigimiz köfteleri kevgir yardimi ile suya birakin. orta ateste yaklasik 15 -18 dakika pisirin .pisince isterseniz kevgirle icersinden alin köftelerinizi isterseniz suyunu kepce ile baska bir tencereye alin suyunu sakin atmayin derim. harika bir corba suyu oluyor 
bakarsiniz tarifin sonuna dogru corba tarifi verebilirim ;) 
ben köftemizi biraz sulu birakiyorum manti tadinda seviyoruz üstelik sicaga yakin tüketiyoruz 
sizler isterseniz tam süzün, isterseniz sulu birakin 
 isterseniz sicaga yakin manti niyetine, isterseniz ara sicak olarak ilik tüketin.
 simdi serviste kullancagimiz yogurdu ve salcayi hazirlayalim 
yogurdumuza sarimsagi ezelim biraz su ile azicik inceltelim yogurdumuzu ,tuz atalim icersine sarimsak özünü biraksin yogurda karistiralim yogurdumuz o kenarda beklesin 
baska bir tavada sos icin olan malzemeleri tavaya koyup kavuralim yarim cay bardagi su ile salcayi sulandiralim oda hazir simdi servis islemine gecelim 
servis tabagina önce köftemizden birkac kevgir koyalim üzerine birkac kasik yogurdumuzdan gezdirelim daha sonra hazirladigimiz salcamizdan bir bir yemek kasigi kadar gezdirelim .
üzerine kuru nane serpistirip hemen servise sunalim 

kalabalik davetlerinizde kupa bardaklara hazirlayabilirsiniz dostlar kisi basi .
yada büyük borcam tepsiye ortaya sunulabilir arzunuza kalmis .
simdi o kalan suyu vardiya o suyu degerlendirelim ;)
ayirdigimiz suyu ocaga koyalim icersine tepeleme bir yemek kasigi tereyag, bir cay bardagi pirinc ekleyelim .pirincler yumsamaya baslayinca ,icersine iki avuc dolusu yikinmis iri dogranmis ispanak yapragi ekleyelim, beraberinde iri iki dis sarimsak olsun .yaklasik 5-8  dakika daha pisirelim koyuluguna göre su ekleyebilirsiniz corbaniza  ocaktan almadan evvel el blendiri ile icersine dalalim cok fazla cekmeden yani ispanaklar ve pirincler hafif hissedilir durumda olsun  
ocaktan alalim. hemen baska bir kapta 1 yumurta 3 -4 yemek kasigi sirke ile cirpalim .corbadan bir iki kepce yumurtaya ilave edip sonra hemen geri corbaya ilave edelim karistiralim .yumurtayi tüm kullancagiz corbamiza hafiften kesilmis gibi olacak corbanizda korkmayin :) 
sirkenin görevi bu ama corbaya kattigi lezzet harika 
corbamizin adini fellah corbasi koydum bu lezzeti yakalamaniz fellah köftesi yapmaniza bagli :)


Afiyet olsun dostlar daim dualara talibim 
Muhabbetle 


10 Kommentare:

  1. YA MAŞALLAH INIZ VAR ABLAM BU NE HAMARATLIK SUYUNU DAHİ DEĞERLENDİMİŞ VE DEĞERLENDİRMEKLE KALMAYIP ONU DAHİ PAYLAŞMIŞSINIZ BİZLERLE..ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN SİZDEN ....BİZİM ZAMAN HIRSIZIMIZ OLMAKTAN BAHSETMİŞSİNİZ HERKES SİZİN GİBİ HAK VE HUKUKA RİAYETİ BİLSE KEŞKE ABLAM ALLAHA EMANET OLUNUZ TARİF ŞAHANE HELEDE TARHANALI OLMASI SÜPER FİKİR....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun ablam faydam oluyor ise ne mutlu bana .
      daim dua bekler abla
      baki muhabbetle adasim .

      Sil
  2. Melek hanımcığım merhaba ben Sevim,uzun zamandır yorum yazmıyorum ama
    Bloğunuzu takip ediyorum.fellah köftesi benimde severek yaptığım bir yemek ,
    Benim tarifinde tarhana yerine irmik var içinde soğan yok sizin tarifinizi denemek
    İstiyorum ama soğan konusunda çekincem var soğan ertesi güne kaldığında
    Tadını değiştiriyormu?çünkü soğuk haliyle'de seviyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevimcim .rahman razi olsun .
      sogan hissedilmiyor sevimcim .soguk haliylede yiyoruz haslandigi icin sanirim kalmiyor
      kokusu yada tadi daha dogrusu ben hissetmiyorum dilersen yarim ölcü olarak bir dene beyenirsen bir dahakine normal ölcüde yaparsin bacim
      selam ve dua ile

      Sil
  3. Oww beni kalbimden vurdun :) Sirkeli çorbalara bayılırım. İşkembe ve paça çorbası yiyemem ama bizimkiler yerken kokusu çok canımı çektirir, o yüzden sirkeli tüm çorbalar iştahımı kabartır :)) Fellah köftesini de çok severim, tam bana göre bir menü çıkmış bugün :)
    Her yörenin tarhanası aynı olmuyor, nerenin tarhanasıdır bu kullandığın, bir de sulandırılmış hali mi bu miktar yoksa tarhanayı direkt o kadar mı kullanacağız? Bizim oralarda hamur veya kuru olarak yapılır tarhana. Seninki kuru tarhanadır diye tahmin ettim. Tarhanayı bu kadar çok soruyorum çünkü hem suyuna hem köfteye ayrı bir lezzet katmıştır. Çok yazdım, çok soru sordum ablacım hakkını helal et :) Ellerin dert görmesin. Öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kokuyu bende severim denizim ;)
      ablasi ben kuru olarak bulguru islatirken koydum icersine tarhanayi .
      yani kuru olarak verdigim ölcü
      tarhana afyon yöresine ait ama bildigimiz un tarhanasi cok bariz ayri bir tadi yok yavrum
      gercekten farkli bir tad oldu ablasi üstelik doyurucu ve besleyici
      denersen mutlaka sonucu yorumunu bildir bana olurmu
      sevgilerimi gönderiyorum denizim

      had daim helaldir ablasi cok mutlu ettin beni

      Sil
  4. şimdi pişmekte az sonra ezan ile tadına bakacağız insallah :) yayınladığınız günden beri aklımdaydı bugüne nasipmiş inşallah hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkinizi helal edin cevaplanmmis bir sekilde kalmis yorumunuz :(
      tekrar özür dilerim
      selam ve dua ile

      Sil
  5. tek kelime ile nefis görünüyor....
    sizinki kadar güzel olmasada bu da benim fellah köfte tarifim
    incelerseniz memnun olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim
      estafurullah her kadinin elinin lezzeti farklidir
      sayfanizi ziyaret ettim ellerinize saglik ama ne hikmetse yorum birakamadim
      selam ve dua ile sevgiler

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle