Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lazanya Benceliiiii

Es selamü aleyküm dostlar 
Hayirli nurlu cumalar olsun insallah rabbim hakkimizda hayirli ve kolay olani nasip eylesin 
 affiniza siginarak hemen tarif diyorum zaman kisir bugün :(
lazanya tarifimiz var bu gün kismette yine benceleri ve birazcikta püfleri ile 
görüntüye bakinca hem zaman isteyen, hemde ugrastiran bir tarif gibi görünsede öyle degil.
islemleri siraya koydugunuz zaman hemen hazirlanip, tadina varilasi bir lezzet cikiyor ortaya.
bana sorsaniz hamurunu kendim hazirlayip acip haslayarak hazirlamak isterim .bu islem elbette oldukca zahmetli ama o zaman lazanya lazanya oluyor iste . 
kismette varsa ben zaman harcamak  isterim diyenler icin bir günde onu eklerim insallah .
ben kolaylik olsun diye herkez gibi pisirilmeye gerek kalmayan lazanya yapraklari kullandim 
malzeme cok yogun onu basta belirteyim.
 lazanyayi yaptiginiz gün baska birsey yapmaniza gerek kalmiyor 
yaninda bol salata ile enfes bir ögün cikiyor ortaya. verdigim malzeme 10 kisiliktir belirteyim 
dilimler kücük kesilmez lazanyada öyle olmasina ragmen 10 kisiliktir dikkatinizden kacmasin 
ertesi güne kalsada istilip tekrar tüketilebilir 
Malzeme 
kiymali harci icin 
600 gr kiyma 
2 ortaboy sogan 
4 dis sarimsak 
1 su bardagi domates salcasi 
yarim cay bardagi siviyag 
1,5 tatli kasigi kekik 
1 tatli kasigi kuru feslefen 
1 yemek kasigi seker 
3 yemek kasigi sirke 
1 tatli kasigi toz kirmizi biber 
600  ml su 
&
basemel sosu icin 
5 yemek kasigi un
5 yemek kasigi siviyag 
1 litre süt 
tuz karabiber biraz muskat rendesi 
2 yumurta sarisi 
100 ml krema 
&
30 yaprak lazanya makarnasi 
(icersinden cikan miktar markalara göre degisebiliyor ) oyüzden tane hesabi yazdim
300gr kasar peyniri (isterseniz arttirabilirsiniz)
100 ml krema 
teflon tavamiza kiymayi koyalim icersine sogani kücük dograyalim sarimsaklaridaince dograyip siviyag ile birlikte kavrulmaya birakalim tuz karabiber ve sekeri ekleyelim 

kiyma biraz kavrulup suyunu cekince kuru kekik ve feslegeni ilave edelim 
kiymayi fazla kurtumamaya özen gösterin sonucta firinada girecek 

salca gözünüze cok gelmesin sakin lezzet buna bagli ;) salcayi toz kirmizi biberi koyup karistirin 
bir iki kez cevirdikten sonra 

suyu ve sirkeyi ekleyin bir iki dakika kaynatip hemen ocaktan alin
 bizi bir kenarda beklesin 

basamel sosu icin unumuz görüldügü üzere cok tepeleme olmasin 
basamelin dokusu önemli bu tarifte bu sebeple bu kareyi paylastim .

siviyag ile ocakta biraz kavurun dibinde hafif sarilik görmeniz yeterli oldugunu gösterir ocaktan cekip

hemen sütü ekleyin ciprma teli ile karistirip tuzunu karabiberini ve muskatini ekleyip 
ocaga geri koyun bir iki tasim kaynatip onuda bir kenarda alin siz bu arada  


yumurtalari beyazindan ayirip sarilarini bir kaba koyun .sarilarini krema ile karistirip 
 geri basamel sosuna ekleyin  beyazlarini kullanmiyoruz !
kasar peynirini rendeleyelim icersinden bir su bardagini alalim 


bu ayirdigimiz kasar peyniri basamel sosumuza ekleyip karistiralim 

isleme geciyoruz bir kaba sicak su dolduralim yapismayan tepsi kullanmanizi tavsiye ederim derin olsun ,ic ebati 40x25 benim tepsim ve yüksek olsun 

tepsinin el altina kiymali harcimizdan birkac kasik koyup hem yaglayalim bu islemle hemde lazanyalar hava alsin alttan 

birkac kez denedikten sonra ben lazanya yapraklarini suya batirmayi tercih ediyorum bu sekilde lazanya daha yumsak oluyor 

kiymali harci tepsiye koyduktan sonra lazanya yapraklarini onun üzerine basamel sosunu ,basamelin üzerine kiyma harcini koyup tekrar lazanya yapraklarini dizin. her lazanya katinda lazanya yapraklarinin yönünü degistirin ki keserken lazanya dagilmasin ;)
arada peynirden biraz serpistirmeyi unutmayin beton gibi tutacaktir yapraklar
bu sekilde isleme devam edin

en üzerine lazanya yapragi ve basamel sos gelmeli 
basamel sosumuzu döküp peynirimizi ve kalan kremamizi üzerine gezdirelim  

isitilmis 180 dereve firinda 1 saat pisirin
 firindan alinca 15-20 dakika dinlendirip dilimleyerek servise sunun 
Afiyet olsun dualara talibim dostlar unutmayin olurmu zira insan unutkandir 
yüreginize dahilsem unutmayacaginizi da  biliyorum önemli olan yüreginizde olmak
 Allah cc razi olsun 
Muhabbetle

11 Kommentare:

  1. Nefis. Çok severek yaptığım ve yediğim yemeklerden biri. Senceli hali de enfes olmuştur. Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim canim .iyiki varsin sen .
      özlemle kucakliyorum seni

      Sil
  2. bende istiyorum:(:(... ellerine saglik, ellerin dert görmesin <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyyy .insallah yedirmeyi nasip eder mevlam
      cok tesekkür ederim karabiberim

      Sil
  3. Ellerine saglik yuregi gonlu guzel ablamm...Bir dilim de ben kaptim.goruntu enfes...Diger tariflerini denedigim gibi bunu da mutlaka deniycem. .
    Sibel Uludag

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibelim benim
      cok tesekkür ediyorum guzum dualarinda unutma ablayi

      Sil
  4. Merhaba: Yemek bloğu yazarları için harika bir önerimiz var. Katılmak istermisiniz?
    http://www.yemekbloglari.net/katilim-sartlari

    Mesajınızı beklerim

    YanıtlaSil
  5. En kisa zamanda denencekler listesine eklendi bile efendim seni ozledim Rabia

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Meleğimmm ellerine sağlık ablacım. Kusuruma bakma emi epey ara verdim uğrayamadım gönül koyma emi.. Canımsın lazanya en sevdiğim makarna-börek sınıfı değerlendirdiğim gıdadır. Sadece krema kullanmayı ve sirkeyi hiç denememiştim sayende deneyeceğim. Ellerine sağlık. Bereketi bol olsun. Afiyet olsun canım benim. Hayırlı günler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana nasil gönül koyarim vuslatim .asil ben sana mahcubum
      hakkini helal et .yüce mevlam gün olup sana ikram etmemi nasip eylesin
      o dileyince olmazlari oldurur
      sarildim hasretle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle