Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mürdüm Erikli Tart ( Benceli )




Es selamü aleyküm dostlar 
uzunca bir süredir pasta tarifi eklemedigimi biliyorum .
aslinda pastasiz günümüz olmaz, cok sükür.son günlerde  sadece yeniliklere biraz ara verdim .yada yaptiklarimi paylasima deger bulmadim diyelim. birazida arsivde beklemekte tembelligimden galiba en etken olani ise, durgun olan blog alemi.. hevesimi alip gidiyor bu durgunluk 
sevk kirilmaya görsün bir kere :( neyse sözü uzatmayayim
esimin aldigi mürdüm erikleri  buzdolabinda bir müddettir  beklerken (onlari aldiris sebebim aslinda  tatli olacakti) son anda erikli tart oldu .tarif zaman asimina ugramasin diye hemen ekleyeyim dedim 
tarcinin nefis kokusu ile lezzet garanti rabbimin izni ile ..
Her hanimin kendisine göre bir tart hamuru vardir .ben siviyag ile bir hamur olusturmaya calistim 
cok lezzetli ve damakta donmayan sonrasin da kurumayan bir hamur cikti ortaya .
Tarif bana ait tartimizin 
Malzeme 
hamuru icin 
250 gr toz seker 
2 yumurta ( L boyu)
1 su bardagi siviyag 
1 pk kabartma tozu 
450 gr un 
§
üzeri icin 
1 kg iri kirmizi erik (Temizlenmis hali )
1 cay kasigi tarcin 
pistikten sonra üzeri icin yaklasik 4-5 tatli kasigi dolusu pudra sekeri 
öncelik olarak erikleri yikayip kurlayalim. ortadan kesip cekirdeklerini cikaralim
 her erigi dörde bölelim ,erigin ebatina göre dilimlemelisiniz. cok ince olursa kurur büyük olursa esit pismez ;) erikler bizi beklerken biz diger islemlere gecebiliriz

öncelikle cirpma kabimiza sekeri ve yumurtayi koyalim 
seker eriyinceye kadar yüksek devirde cirpalim
daha sonra mikserin hizini düsürüp siviyagi ekleyelim biraz cirpalim 
homojen bir kivam alinca 

unun yaklasik yarim bardagini sonradan eklemek üzere ayiralimgeri kalanini  yumurtali harca katip cirpalim bu asamada kabartma tozunu una eklemeyi unutmayin
koyu bir kek hamurumuz olunca  mikseri kapatip, isleme elimizle devam edelim.
 kalan unu ekleyip elimiz ile toplayalim .
(basta un ekleme esansinda  unun hepsini ilave ederek yaparsaniz tepsiye yayma islemi olmayacaktir bilginize  )

mutlaka 30 cm  emaye yada teflon olan yuvarlak bir tepsiye yada borcam tepsinizde olur 
 tereyag ile yaglayin 

hazirladigimiz hamurun dörtte ücünü tepsiye elimizle bastirarak yayalim
tepsideki hamurumuzun üzerine dilimledigimiz erikleri dizelim kenardan baslayip ortada bitirelim
bu arada firinimizi 200 derece alt üst isida isinmaya birakalim 
kalan hamuru elimizde kücük parcalara koparip, tepsideki eriklerin üzerine dagitarak pay edelim. aralara serpistirin ki piserken erigin suyunu icine ceksin. hem tepside ki erikler sulanmayacak hemde hamurunuza ayri bir tad verecek bu islem 
en son tarcini bir cay süzgecine koyup esit olarak eriklerin üzerine serpistirelim 
isittigimiz firinimiza koyalim yaklasik 45-50 dakika pisirelim son 10 dakikada gözünüzü üzerinden ayirmayin erik karemellestigi icin yanma olabilir 
firindan aldigimiz tartimizi bes dakika dinlendirip üzerine yaklasik 4-5 tatli kasigi dolusu pudra sekerini elekten gecirerek üzerine serpistirelim .iliyinca dilimleyerek servise sunalim 
tarife bakinca, normal bilinen bir erikli tart gibi dursada, ilk lokmada farki anlayacaksiniz dostlar 
erigin tadi belirgin, tarcin hissedilir en önemlisi damakta donan bir yag tadi olmayacak 
Afiyet olsun 
mutlu saglikli bereketli bir hafta diliyorum dualariniza talibim 
Muhabbetle 

26 Kommentare:

  1. Nefis olmuş,ellerinize sağlık..Hemen not aldım..teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Harika olmuş . Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Aleyküm Selam sevgili arkadaşım,
    Ne zamandan beri yoktum. Yeni geldim. Gelince de sayfana bir bakayım dedim. Her zamanki gibi birbirinden güzel yazıların birbirinden güzel tariflerin karşıladı beni. Ne kadar güzel şeyler yapmışsın. Ellerin dert görmesin inşallah. Görüşmek üzere. ALLAH'a emanet ol. Zeymur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin
      sükür kavusturana dilerim iyisindir
      güzel bakiyor güzel görüyorsun canim .rahman razi olsun
      baki muhabbetle sende ona emanetsin

      Sil
  4. Erik pastasini cok seviyorum sizin tarifinizi deniycem sevgiler backnangdan melahat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim beyenirsin ,fikrini geri iletirsen sevinirim
      selamlar sevgiler

      Sil
  5. Her yaptığını seviyorum,gösterdiğin özen bir yana sıcacık samimim anlatım tarzın en sevdiğim.
    Haklısın blog alemi çok durgun ben bunun nedenini farkettim belki yanlıştır sende katılırmısın bilmem :)Herşey herkes instagramda atılan her adım paylaşılıyor,sanırım bloglar instagramdan sonra cazibesini kaybetmeye başladı :(Bu benim nacizane kendi fikrim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun fatmacim .
      tespitine noktasina katiliyorum canim .bu durumda sikayet etmemeliyiz kendimiz yaptik :(
      cep telefonu hizli, aninda paylasima acik ,sonuc cabuk .
      ama gözden kacirilansa paylasimin güncelligininde bir okadar cabuk olmasi .
      ne olursa olsun ben blog taraftariyim .dilerim tüm arkadaslarda bu düsünceme katilir sayfalarini öksüz birakmazlar .
      yorumun icin cok tesekkür ediyorum baki muhabbetle

      Sil
  6. Merhaba, enfes görünüyor, elimi uzatıp bir dilim almak istedim:)
    ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim sevgili hatice .rahman razi olsun
      sevgiler

      Sil
  7. MELEĞİM SEN NE YAPTINDA ŞİNDİYE KADAR GÜZEL OLMADI
    ELLERİNE SAĞLIK ELLERİN DERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. caniiiim Allah razi olsun .daim gönüldesin
      sarildim özlemle sana

      Sil
  8. bugünkü yazımda sen varsın amaaaa :) bi dee son günlerdeki kek tariflerimi gördün mü amaaa yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen geliyorum sevgili deeptone
      sen harika bir insansin

      Sil
  9. Çok nefis görünüyor. Erikli kekleri, tartları seviyorum. Tam benlik bir meyve bu kırmızı erikler. Tatlı-ekşi oluşunu seviyorum. Tartın hamuru çok güzel görünüyor. Ağızda dağılan bir hamur gibi. Bu minik hamur parçaları da çok hoş bir görüntü vermiş. Ay ben de tv programı jürisi gibi her şeye bakıp yorum yapıyorum :D Hihihih :P
    Ellerine sağlık olsun ablacım. Benim de deneyesim geldi bu tartı. Sevgiler oralara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. severim seni bennn
      .bayildim bu bu kadar güzel görüp güzel anlatisina siir gibi
      rahman razi olsun denizim
      seviyorum seni yorumuna bakisina vefana sana
      rabbime degerli emanetimsin ablasi . rabbim ömrüne bereket versin

      Sil
  10. Muhteşem ellerinize saglık Zehra genc

    YanıtlaSil
  11. Selamun aleykum simdi tarifinizi denedim firinda pismek uzere benim eriklerim buzluktan yazdan koymustum insaallah olur eriklerinizi kurulayip yapmissiniz sabirsizlikla bekliyorum selamlar backnang dan mlht

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam
      buzluk erigi daha güzel olur inanin .sonucu merakla bekliyorum
      selam dua bizden

      Sil
  12. Harika bir tart bu elinize sağlık bayıldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Selamun aleykum muhtesem bir pasta oldu yeni tariflerinizi bekliyoruz almanlarin hashasli ouarkli pasta tarifinide rica edsem selamlar backnangdan mlht

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamun aleykum bu defa olculerin yarisini kullandim ve 26 lik tepside yaptim kizlarim kekini cok sevdiler selamlar backnangdan melahat

      Sil
  14. Enfes görünüyor mutlaka deneyeceğim. Dostlarınız ile birlikte bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle