Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tralice Benceli

Es selamü aleyküm Dostlar .
yine uzun bir ara oldu . Bu kez bilinerek verilen bir ara .
aslinda hayata verilen mola bu ara.
benim icin sorgulama dönemi bu esasinda .
her insanin hayatinda bir dönem cikar karsisina .ya iyi durumlarda yada, kötü durumlarda
ya fark ederiz yada fark edemeyiz!
Gece boyu derin uyuyup, sabah gözlerinizi actiginizda bir an akliniza gelen, 
ben neredeyim ? günlerden ney? sorgulamasi gibi 
uyku mahmurlugundan yavas yavas kendine gelme cabasi gibi,
 seni uyandiracak birseylere ihtiyac duyup , caya ya kahveye saldirmak gibi
uyanmaya vesile olacak birseyler arama cabasi gibi . bu sorunun cikis noktasi ise  "Kimim ben,
 Herseyi incelemeye alma devresinin baslangic noktasi bu.
Birkez baslayinca sorgulama  cikinca bu yola tipki yoldaki yön gösteren tabelalar gibi karsima cikan ilerlemeyi saglayan sorular ardi sira geliyor pespese ..
Herseyin baslangic noktasi ;kimim ben
 hergün sayisiz defalar aynaya bakisimizda bile bakipta görmedigimiz  kendimiz!
Ne kadar taniyorsun kendini
 aynaya bakinca et ve kemik yiginindan baska ne var orada?
ne ister bu aynadaki görünen ? ruhun ne ister ??
Bedeninmi uykuda yoksa ruhunmu ?
Bir dost "sorgulama basladi ise güzel demisti .Benim o gündür bu gündür aklimda bu söz
 ruhumu süzgece koyup süzülenleri benimsemeye calisiyorum son zamanlarda.
Ben kimim ? ben ne yapiyorum ? ben ne istiyorum ? 
yaptiklarim kim icin ,ne icin ?
 Burada altini cizmek istiyorum . hersey elbet Allah icin onun rizasi icin deriz 
düsününce bu bile kendimiz icin oldugunu düsünmeyiz
 Allah icin ne yaparsaniz ,sonucta yine kendine yaptigin yatirimdir bu .
Fark edilmeyenmi, göz ardi edilenmi bu ?
 burada bile sorgulama gerekmezmi ne icin yaptigin ne icin inandigin ne kadar yasadigin.. yönlendiren ney seni ?
askmi korkumu ödülmü
Peki kimim ben yada kimsin sen ? bu dünyada ne icin yasiyorsun..
sana verilenleri ne icin verildi, neyi neden yapiyorsun 
amacin ney ? neyi ne icin kabul ettigini, yada etmedigini
zoraki kabul ettiklerinmi, fark etmeden ettirildiginmi .
kime ne icin iyisin, yada kötüsün
  yedigin ictigin ne icin? yemek yemek icinmi ? yasamak icin yemekmi?
  konustugumun kime faydasi var, nereye götürdü bu söylediklerim beni 
 hangi gönülü insa etti yada yikti ?
 sustugum neyi kabullendirdi bana, yada neyi kaybettirdi ? 
ürettigim kimin hayatina deger katti ? yok ettigim ne fayda sagladi bana, yada baskasina ?
Ne icin ??
ömürün yarisini tüketip hala bu cevabi bulamamis yada farkinda olmamis olmak ne acidir .
Kimsin sen ?
yasamak öylesine nefes alip vermek olmamali .diger canlilardan beni bizi ayiran bir
Farkimiz olmali 
peki ya sorsammi ..Sen kimsin dost ?? ne istiyorsun ?
Ne icin yasiyorsun ? amacin ney?
Sira tarifimizde .
Allah icin sevdigim ne icin sevdigimi bildigim güzel insan selmamin sayfasinda tanidigim tatli tralice var bu kez .ilk onda duydum tanidigim tatli tralice .bircok kereler yaptim traliceyi ondan duyduktan sonra .Bilmiyorum belki ,sütün almanyadaki yavan tadi, bu tatlinin gercek tadini ortaya tam koyamadi ,benim damak tadima..Birkac kez denedikten sonra yine benceli hale büründü  tarif .ne kadar tralice olarak kaldi bilmiyorum .orjinal tarife sadik kalmaya calistim yinede selmamdan özür diliyorum. akabinde yüce rabbime dua edip onun elinden yemeyi  bana nasip eyle diyorum
Malzeme 
6 yumurta 
250 gr toz seker 
250 gr un 
2 pk vanilya sekeri 
§
serbeti icin 
600 gr taze krema 
400 ml süt 
4 yemek kasigi toz seker 
§
karamel malzemesi 
250 gr toz seker 
150 ml su 
yarim yemek kasigi tereyag 
ayriyeten 200 ml su

firinimizi 190 dereceye ayarlayip isinmaya birakalim .yumurtalari sarilari ve beyazlarini ayiralim 
ciprma kabina yumurta beyazini koyalim. mikserimizi calistirip biraz kabarmaya baslayinca
yumurta beyazlari ,sekeri vanilya sekerini yavas yavas ilave ederek cirpmaya devam edelim yumurta beyazi köpürüp sertlesince ,ayirdigimiz yumurta sarilari ekleyip cirpmaya devam edelim

daha sonra unu ekleyip iyice karistiralim 
tereyaginla yagladigimiz dikdörtgen borcam tepsiye döküp düzleyelim. isittigimiz firina verip yaklasik 35 dakika sürüyor pisirelim .kek piserken firinin kapagini acmamaya özden gösterin firindan firina farklilik arz edebilir verdigim süre ortalamadir . Biz bu arada serbet yerine kullanacagimiz süt karisimini hazirlayalim. kremalari ve sütü bir kaba koyalim icersine sekeri ekleyip mikser ile bir iki dakika cirpalim bir kenarda bizi beklesin

pisen keki firindan alip sogumaya birakalim soguyunca kürdan ile belli araliklarla delik acalim 
serbetimizi kekimizin üzerine dökelim iyice cekmesi icin bekletelim
unutmadan  kekimiz tam sogumus olmali , serbeti verirken. simdi serbeti cekerken tatlimiz biz karameli hazirlayalim. verecegim karamel benceli tarifimdir. bu haliyle yanmadan topaklanmadan 
karamel yapmanin en güzel yoludur .tralice tatlisinda orjinal kramelinde krema kullaniliyor 
ama acik olrak belirtmeliyim ki karamel görüntüsü olarak bana hos gelmedi
bende benceli karamel kullandim ;)
kenarlari yüksek bir teflon tavaya sekeri ve 150 ml olan suyu koyalim 
harli ates olacak sekilde ocaga koyalim 
sekerimiz amber rengini alana degin kaynatalim. arada tavayi sallayin renk koyulasmaya baslayinca tavayi ocaktan alarak sallamaya devam edin, rengi daha da koyulmaya baslarken ara ara ocaga koyabilirsiniz 
ocaktan tekrar cekip icersine tereyagini birakin tereyag cözülmesine ramak kala 200 ml olan suyu ilave edip tavayi sallayin bu islemi mutfak lavobosunun yaninda yapmaya özen gösterin sakin yanmayin sonucta cok kizgin bir maddeye su ekleyeceksiniz .
ve mutfakda cocuk olmasin lütfen bu esnada aman diyeyim
tavayi sallayip ocaga geri koyun yaklasik 2, dakika kaynatin karistirmak selbest ;) 
sogurkende ara ara karistirin 
karamelimizin hepsini sürmenizi istemiyorum tatlimizin üzerine. 4-5 kasik sürerek kaplayin yeterli kalan karameli servise sunmadan evvel bir miktar dilimin üzerine sürmeniz görselligi tamamlayacaktir 
ne derler önce göz sonra mide doymali  
ben serviste frambuaz kullandim sizler arzu ettiginiz meyvalardan ekleme yapabilirsiniz 
tatli esnasinda arada gelen meyva tadi tazelik veriyor .
Bu benceli hali ile servise hazir dostlar .afiyet olsun daim dualara talibim 
Yukarida paylastiklarimi gercek anlamda okuyan dostlar düsünebilirler 
depresyondami Allah ne verdiyse ?  :))
bilakis hic olmadigim kadar dingin mutlu saglikliyim elhamdülillah .
sadece AMAC DEGISINCE DEGERLER DEGISIYOR o kadar 
ayni sürece gark olmaniz duasi ile diyorum ;) 
Muhabbetle 

32 Kommentare:

  1. Elinizwe sağlık bu tatlıyı ben de yaptım ve hep yapmaya çalışıyorum arada .ok harika oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim sevgili Özgen .
      selam ve dua ile

      Sil
  2. Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,denemek istedigim bir tarifti trilice
    Yalniz bazi sorularim var.keki icin kabartma tozu kullanmadinizmi?
    Yumurta adedi cok yumurta kokusu oluyormu?
    Taze kremadan kastiniz Schlag sahne'mi? Hangi Marka
    Tekrar görüsmek üzere saglicakla kalin sevim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevim .
      kek icin kabartma tozuna ihtiyac olmuyor yumurta beyazi yeterince aktif bir sekilde kabarma sagliyor .
      yumurta beyazini iyi cirpildigi sürece koku yapmaz taze olmasi tavsiyemdir .
      krema schlagsahne oluyor evet marka önem teskil etmiyor .

      selam ve dua ile sevgiler

      Sil
  3. zor olduğunu düşünüp denemekten vazgeçtiğim bir tarif.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mor cafe
      özellikle fotografli tarif vermemd ki niyet iste bu yüzden. kademe kademe uygularsan sorun yasamadan tarif uygulanmis olur insallah .
      sevgiler.. ayrica tesekkür ederim

      Sil
  4. Ellerine sağlık güzel insan , ağziniz hep tatli olsun inşallah.

    Ben başkaları için kaybolmuş biriyim :(

    Ama daim beni görenin farkındayım en azından :)

    İnsanlar yavas yavas yukariya tırmanırken ben farkında olmadan yavaş yavaş inişe geçmişim .

    Rabbimin istemeden verdiklerinin şükrüyle meşgul olduğumu düşünüyorum. Ama dua kapıları bana şuan daha çok aralandı, şükür ki Rabbim beni daha cok istiyor huzurunda . Elhamdülillah verdiklerine. Rabbim az şükreden kullarından etmesin bizi.

    Şimdi talip olduğum şeyler ; ebedi hayatım için kıymetimi artıran değerler .

    Rabbim lütfetsin, ben de gayret ve çabamı göstereyim inşallah.

    Rabbim razı olsun , ben de bunun mutluluğunu yaşayayım inşallah.

    Rabbim sevdiğin kullarına yakin eyle beni...

    Beni ve sevdiklerimi sevdiğin kullarının
    arasına kat...

    Dualarımızı hayırlı şekliyle kabul , amellerimizi makbul ve daim eyle. Amin...

    Bizi güzel düşüncelere sevkeden gönül dostumdan Allah ebediyen razı olsun. <3




    Sevgilerimle gönül dostum, baki muhabbetine talibim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin ecmain vefalim
      Allah icin yasayan kaybolmaz insallah,
      riza onun rizasi olunca zor olan degerler nimete dönüsür .
      yasamimin önemli dönemlerinde hep yanimda oldugun icin Allah cc razi olsun senden nefes aldigim sürece bu dilegim duam bakidir bilesin

      selam ve dua baki muhabbetle

      Sil
  5. Nasılsın canım eline sağlık bizim favorimiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysem hamdolsun alemlerin rabbine .
      biraz sanaldan uzaklasmis ama hamdolsun iyiyim
      sagligina duaciyim rabbim ömrüne bereket versin
      selam ve dua ile ona emanetsin

      Sil
  6. Ellerinize sağlik melek hanım muhteşem olmuş.Zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun sevgili zehra cok tesekkür ediyorum
      sevgiler

      Sil
  7. Selamun aleykum tarif yine muhtesem ellerinize saglik bende birkac tarif arastirip denemistim trilice yi benim tarifte irmikte vardi karameli artik sizin yaptiginiz gibi deneyecegim tabiki de tatliyida 11 yasindaki kizimla birlikte yapiyoruz tarifleri bazen kendisi yapiyor selamlar backnangdan melahat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam melehat bacim .
      Allah c c razi olsun .niyetim kolayliklara vesile olmaktir .siz degerli annelerin vesilesi ile anneden kiza devredilecek güzelliklerin icersinde adimin gecmesi en büyük dilegimdir
      daim dualara talibim .kizcenizide gözlerinden öpüyorum allah sizin sevdikleriniz ömrüne bereket versin .
      selam ve dua ile

      Sil
  8. ben rejimdeyim gülüm kaç kilo oldum söylesem şoke olursun...
    mankenlik ajansınamı yazılsam ne:)))
    ellerine sağlık özlendiniz,seviliyorsunuz,öpüldünüz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kugum hosgeldin .
      gördügüm en nadide kadinlardan birisisin sen
      bosver gönlüme yazilisin sen nasilsa ;)
      özledik seviyoruz öpüyorum
      Allaha emanet

      Sil
  9. Ellerine saglik canim, bende gecenlerde bu tatliyi denemistim.
    Seninde dedigin gibi, bizimde damak tadimiza göre bir tatli degildi.
    Ama görüntüsü muhtesem oluyor. selam ve dua ile melegim , firdevs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun firdevsim .
      gercek tralice tatlisinda saf ürünleri kullanmakda sakli galiba diyorum
      orjinalinde organik keci sütü taze sagilmis yagli inek sütünün lezzetini düsünmek bile lezzeti dimagimda degismesine sebep oluyor .buralarda dogal ürünleri bulmak ne mümkün
      bulsakta dogalliktan cok uzak .
      bu sebeple ben yogun krema ile yakalamaya calistim
      lezzeti bu haliyle degisiklige ugradigini düsünüyorum firdevsim .
      denemeni tavsiye ederim

      selam dua baki muhabbetle

      Sil
  10. Elinize sağlık Melek hanımcığım.Nefis bir tatlı olmuş.Sunumunuzda çok güzel Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim Rahman razi olsun canim
      selam dua baki muhabbetle

      Sil
  11. Ne zamandir denemek istedigim bir tarifti...Butun bloglarda show yapiyor yani. :)Sizinde ellerinize saglik Melek Hanim'cim selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  12. aksaya kokusu cok tesekkür ederim .
    selam dua baki muhabbetle

    YanıtlaSil
  13. Yeni başladığım bu lezzetli yolda blogunuz bana örnek olacak.fotoğraf konusunda sıkıntılarım var.İstediğim gibi resimler çekemiyorum.Ne önerirsiniz?Allah yolunuzu aydınlık ve açık etsin sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz .Hayirli olsun hayirlara vesile olsun
      Allah yolunuzu acik basarilarinizi daim eylesin
      fotograf konusunda inanirmisiniz bilgi verecek kadar bilgi sahibi degilim
      burada is size düsüyor imkaniniz var ise iyi bir fotograf makinasi sonrasinda iyi bir egitim
      sunuda belirtmeden gecemeyecegim .ben bu isin egitimini almadim
      deneme yanilma yöntemi ile kendimi gelistirmeye calistim.
      fazlaca fotograf cekerek daha iyi nasil yapabilirim kuralini takip ederek birseyler yapmaya calisiyorum .oluyormu bilemiyorum onlar sizlerin takdiri ile bana dönüyor .
      yeterlimi? elbet yetmez daim calismak gerek daha iyisi icin
      yeterki azmimiz daim olsun

      selam ve dua ile

      Sil
  14. bu tatlıyı çok merak ediyorum. yapayım dedim . eşim yemem dedi.
    sizin yaptığınız tüm bloglarda gördüğümden daha iştah açıcı. çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili dilekce
      esler cok zaman önyargili davraniyor yapilan yiyeceklere
      Hazirladigi yemekler hakkkinda hanimlar eslerine cok detaya girmemeleri önemlidir
      cocuklar icinde öyle ;) olumsuz yaklasimlar bazen farkedilmemeli
      cok hafif bir tatlidir simdiye kadar beyenmedim diyen olmadi .
      elbette damak tadi tercih hakkida tartisilmaz
      Allah yoklugunu göstermesin .yorumunuz icin cok tesekkür ederim
      selam ve dua ile

      Sil
  15. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor, eminim tadı da öyledir, orijinal tarifini merak ettim, yayınlamanız mümkünmü rica etsem, aradaki farka bakmak istiyorum, Allah razı olsun, dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagolun cok tresekkür ederim
      orjinal tarifinden ziyade benceli halleri daha ön planda
      gercek orjinal tarifi karisim yagli sütlerden yapilmasi gerekli ben krema kullandim
      birkac kücük detay diyelim
      Allah cümlemizden razi olsun
      selam ve dua ile

      Sil
  16. Selamün aleyküm canim ablam traliçeyi yaptım çok güzel oldu herkes çok beğendi senin tariflerinle kendimi çok geliştirdim allah razı olsun seni çok seviyorum ayşe

    YanıtlaSil
  17. Melek ablacım senin tariflerinle çok ramazanda çok güzel menüler hazırladım bu tatlıyıda yaptım gerçekten güzel oldu allah razı olsun seni çok seviyorum allaha emanet ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna aleykum selam aysecim hakkini helal et bilgisayarim sorunlu oldugu icin yorumun oldukca uzun beklemis kontrol panelimde zor olsada girip bakabildim
      Allah razi olsun aysecim
      güzel sozlerin icin cok tesekkür ederim burada olan hersey sizlerle degerli dualarini eksik etme
      selam ve dua ile

      Sil
  18. Blogunuzu çok beğendim. Harika bir siteniz var

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle