Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cabuk Ekmek

Es selamü aleyküm Dostlar 
Bu tarif icin dogru zamanmi diye düsünmeden edemedim.Ama olsun olurda ben gibi ihtiyaciniz oldugun da sizinde yardiminiza kosar düsüncesi ile paylasayim istedim .
sahura ekmegim kalmayinca planladigimi ilk güne yetistiremeyince sahura 
ekmeksiz kaldim ilk geceden 
ekmek dosyama baktigimda birkac yil öncesi not aldigim tarifi uygulamanin vakti gelmis dedim
cabuk ekmek diye yazmisim o kadar  bu sebeple kaynak belirtemiyorum :( 
ama ben cok beyendim hem lezzeti hem islemi .yazdigim gibi uygulamaya calisirken tabi yine bencelere büründü
ben iki ölcü ve iki cesit ekmek yaptim. Saglik acisindan sizlere cekirdekli olani tavsiye ederim 
beyaz ekmek olan da lezzetli ama, saglik biraz daha agir basti benim icin ve tok tutmasi tabii
 sizler hangisini arzu ederseniz onu yapin.
kalip olarak biraz genis ve uzunlugu 30 cm olan uzun kalip kullanmaniz gerecek
öncelikle sade olan tarifi vereyim
Malzeme  
550 gr un 
1 küp maya 42 gr 
450 ml ilik su 
2 yemek kasigi elma sirkesi 
1 yemek kasigi bal 
1 ,5 tatli kasigi tuz 
§
Cekirdekli ekmek icin 
Malzeme 
500 gr un 
1 küp maya 42 gr 
500 ml su 
2 yemek kasigi elma sirkesi 
1 yemek kasigi bal 
1,5 tatli kasigi tuz 
2 yemek kasigi susam 
2 yemek kasigi ay cekirdegi 
3 yemek kasigi yulaf ( yaprak)
2 yemek kasigi ögütülmüs keten tohumu 
2 yemek kasigi kabak cekirdegi Dogranmis 
sade olan ekmek icin yapilmasi gereken cok basit .karistirma kabina unu tuzu koyalim 
suyu ( ilik olmali ) sirkeyi mayayi bali hep beraber cözdürüp karistiralim 
sivi malzemeyi una ilave edip, bir karistirma kasigi ile iyice karistiralim 
malzemeler bir birine girmeli. kismen yogurma islemi gibi, hersey homojen bir kivam almali.
bol tereyagi ile yagladigimiz kalibimiza bosaltalim. fotografta görünen bir tanesi cekirdekli 
bir tanesi sade olan ekmegimiz. Ben firin calisirken her ikisini birden pisirdim 
hem zamani, hem enerji sarfiyatini düsünürsek mantikli gelecektir sizede 
hemen firinimizi acalim alt üst isitma fan olmamali  200 derece olmali 
hamurumuzu bekletmeden, firinin isinmasini beklemeden hemen birinci kata birakalim kalibi mutlaka 1 katta pismeli cünki  kabarma süreci ve iyi pismesi icin
yogurmadan bekletmeden bir saatte sicak ekmek kavusmak  tüm islem  bu :)
Cekirdekli ekmegimiz icinde islem ayni. kuru malzemeler bir kapta tuz ile harmanlanip, sivi malzeme ve mayayi cözdürüp karistirip kaliba bosaltiyoruz .dilerseniz koyu renkli unda kullanabilirsiniz cekirdekli ekmegimiz de,ama o zaman sivi miktarini 50 ml daha arttirmalisiniz . 
yaglanmis kalibimiza döküp ayni isida birinci katta pisiriyoruz 
altarnatifleri cogaltmak mümkün ceviz ,findik da eklenebilir  arzunuza kalmis 
Pisen ekmeklerimizi kalibinda bes dakika dinlendirelim .sonrasinda kaliptan cikarip 
iyice soguyuncaya kadar tel üzerinde bekletelim 
Afiyet olsun Rabbim hanenize agiz tadi ile birlikte  helalinden rizik nasip eylesin 
Daim dualara talip Allah Ne Verdiyse 
Muhabbetle
 

4 Kommentare:

  1. VE ALEYKÜMÜSSELAM:)NİMETİN İÇİNE NE KADAR FAYDALI NİMETLER KATILMIŞ MAŞALLAH ELLERİNİZE SAĞLIK AFİYETLER OLSUN .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah c c razi olsun .
      öyle mutlu oldum ki önce selamimin alinmasina sonrasinda güzel sözlerinize
      akabinde duaniza .amin ecmain
      afiyet sagliktan ötesi bos
      hamdolsun sükürler olsun Alemlerin rabbine
      baki muhabbetle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle