Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hindistan cevizli Sari burma

Es selamü aleyküm dostlar 
onca bekleyen tariflerin arasindan  sectim . Biliyorum  bayrama yarasir bir tarifti
ama olsun sevenlerle yedikten sonra nasilsa o gün bayram olur .Cok ara veriyorum farkindayim 
lakin gecici bir sürec diye düsünüyorum .vardir bir hikmeti .yayin girmesem de biraktiginiz yorumlar ve eksiksiz aksatmadiginiz ziyaretleriniz icin sonsuz sükranlarimi sunuyorum 
Rabbim ömrünüze bereket versin  
gecen haftalarda dernegimizde ikram sirasi bende idi .alisilmisin disina cikip 
bu kez serbetli bir tatli yapyim dedim .farkli olsun dedim hafif olsun dedim 
ortaya cikan tad görüntü cok beyenildi sonraki duyumlarda tarif talepleri oldu dostlarin 
dedim ozaman paylasayim blogdan alin .sizlere tek tek yazacagim diye ugrastirmayin beni diyerek
elimde olan fotograflar ile paylasmaya karar verdim .
cünki elimde yapim asamalarinin fotograflari yok malesef .
anlasilmayan bir durum söz konusu olursa yorumlardan cevaplamaya caliscagim  
Tatlimizin konsepti bana ait 
gerekli malzeme 
600 gr un 
1 yumurta 
2,5 cay bardagi süt  (ajda cay bardagi )
1,5 cay bardagi siviyag 
1 ok kabartma tozu 
§
ara malzemesi 
400 gr hindistan cevizi 
250 gr kabuklari soyulmus ögütülmüs badem tozu
§
250 gr tereyag 
1,5 su bardagi siviyag 
§
acmak icin 
1 su bardagi un 
1 su bardagi nisasta 
§
serbeti icin 
1 kg seker 
1,200 ml su 
birkac damla limon suyu 
yapilisi 
öncelikle hamur malzemelerini bir kaba koyup güzelce yoguralim. üzerine bir bez ile kapatip
 yarim saat dinlendirelim .daha sonra 20 esit bezeye ayiralim. üzerlerini bez ile örtelim 
bu arada siviyag ve tereyagini bir tavaya koyup düsük isida eritelim  
serbeti icinse, tencereye sekeri koyup üzerine suyu ilave edelim. ocaga koyalim kaynamaya baslayinca icersine birkac damla limon suyu ekleyelim. orta isida kaynamaya birakalim 
yaklasik 20 dakika .ilik bir sekilde kalmasina özen gösterelim,zira bu tatlimizda ilik olmasi önemli .
bezeleri acmak icinse unu ve nisastayi bir kapta karistiralim. oda hazir beklerken bizi 
ic harci icin olan hindistan cevizi ve bademi ayri bir karistiralim .firin tepsisini yaglayalim 
simdi kollari sivama vakti isin zor kismi burasi
 her bir bezeyi nisastali karisimi cok kullanmamaya özen göstrerek 
tek tek acacagiz bezleri her biri yaklasik 50 cm yuvarlak ebatta olmali .daha sonra actigimiz yufkamizi erittigimiz yag karisimini ile firca yardmi ile birlikte her yerini esit  yaglayalim .
ic harcindan her yerine esit serpistirelim yaklasik iki avuc
bu asamada ince bir oklavaya saralim actigimiz yufkamizi . sardigimiz yufkamizi oklavanin 
kenarlarindan ortaya dogru büzüstürelim .büzüstürdügümüz yufkamizin
 ebati yaklasik bir karis olmali oklavadan dikkatlice cikarip 
yagladimiz tepsiye belli araliklar ile koyalim .diger yufkalarada ayni islemi uygulayalim .
evet farkindayim biraz sabir gerektiriyorama sabirin sonu selamettir
 inanin sonucuna degiyor .
verdigim malzeme bir büyük firin tepsisine fazla geliyor belirtmis olayim .
kücük ayri bir tepsiye ihtiyaciniz olabilir ;) 
bezelere tüm islemler bitince kalan yagimizi firca ile üzerlerine iyice sürelim 
tepside yaklasik 15-20 dakika bekletelim donsun kendini ceksin.
daha sonra mutfak makasi ile oralarindan keselim rulolarimizi dilimler esit olsun .
hemen istitigimiz 180 derece firina verelim orta katta pisirelim ki esit pissin .
kizaran tatlimizi firindan alalim .ilik biraz sicaga yakin serbetimizi ilik olan tatlimizin üzerine gezdirelim isiltiyi zevkle izleyerek birkac asamada verelim serbeti tatlimiza
güzelce dinlemeye alalim 
sonrasimi? birlikte yenilen hersey gibi tatlimizla dostlarla bayram sevincleri yasayalim, yasatalim 
Hayat kirmayacak üzmeyecek kadar kisa. iki ezan arasi bir süreden ibaret ömür denilen .
kiymet biline.. anlariniz ise ömüre dönee
dua eder dua beklerim dostlar 
Muhabbetle 

8 Kommentare:

  1. Merhabalar, ellerinize sağlık. Hindistan cevizlı sarı burma tatlınız çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok naziksiniz tesekkür ederim
      selamlar sevgiler

      Sil
  2. ÜLKÜ,ben
    Aman allahım Maşallah.Böyle hamur açıp bu güzel tatlılardan yapabileceğimi hayal bile edemiyorum.İmreniyorum becerikli hanımlara ,pekçok konuda pek çok şeyi öğrenmeden büyüdüğüm için hayata bir sıfır yenik başladığıma inanıyorum.Ancak umutsuz değilim eşim ve çocuklarım beni motive ediyorlar.Ramazanda sizin tariflerinizden çok şık sofralar hazırladım Allah sizden razı olsun ölçülerinizi tariflerinizi çok anlaşılır veriyorsunuz. Sonsuz teşekkürler. Rabbime emanet olunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili ülkü
      cok tesekkür ederim rahman razi olsun canim
      belki inamayacaksin ama ben sonradan ögrendim canim hamur acmayi
      denem yanilma yöntemi en iyi ögretmendir
      ailende destek olan varsa cok sanslisin benim gibi ;)
      daim dualarina talibim sizler olmasaniz hic birseyin önemi yok burada yaptiklarimin .
      amin ecmain cümlemizden razi olsun Allah
      ben tesekkür ediyorum selam dua baki muhabbetle canim sende ona emanetsin

      Sil
  3. Ben sıcakta yerim yeter ki senin ellerinden olsun canımmmmm ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Selamün aleyküm
    Paylaşımınız için çok teşekkürler
    Ben hindistan cevizini hafif kavurarak kullandım aroması çıkması için ve harika oldu.
    Köln den sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam
      Allah c c razi olsun cok mutlu ettiniz beni
      selam dua baki muhabbetle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle