Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yogurtlu patates

Hayirli Cumalar dostlar 
sayili gün cabuk gecer derdi rahmettli annanem 
gecmekte güzel günler rabbim layiki ile degerlendirmeyi tekrarina ulasabilmeyi nasip eylesin 
vakit degince hemen tarif birakip kacacagim dostlar 
iki gün önce degerli  Hacer özil hanimefendinin facebook sayfasinda gördüm  bu tarifi
simdiye kadar bu lezzete denk gelmedigimi fark ettim.. tabi bunda son  zamanlarda sanal dünyaya vermis oldugum ara  ve hic izlemedigim televizyon kültürüne bagliyorum  habersiz kalisimi.
sonrasinda bu tarifi arastirirken  bircok yerde tarifi gördüm .bende yapanlar kervanina dahil olmak birazda benim gibi haberi olmayanlar olabilir düsüncesi ile en cokda  arsivde bulunmasi niyeti ile elbet hemen denedim.
lezzet olarak harika bir sonuc aldim. zaten izlerken tarifi farkli bir lezzet oldugunu sezmistim 
  Gaziantep yüresine ait bir yemekmis .onlari okuyunca  patates miktarinin 
hacer hanimin vermis oldugu tariften  fazla oldugunu düsündüm 
ama ben hacer hanimin verdigi miktari uyguladim  .
Her tarifte oldugu gibi bu yemekte bencelerim yokmu elbet var
bu güzel lezzet ile beni tanistiran hacer hanima cok tesekkür ediyorum 
Hacer hanimin instagram sayfasi ve youtube kanali var facebook dan da takip edebilirsiniz 
ayni zamanda kulaklara ziyafet ceken sesini sizlere hediyem olsun diye birakyiorum buraya
 
Malzeme
yaklasik 12 kisilik 
500 gr nohut ( islatilmis haliyle bu miktar)
500 gr kusbasi et (koyun olmasi tavsiye)
3 tane patates orta boy
500 gr yogurt 
1 yumurta 
2 yemek kasigi tepleme un 
patatesi kizartmak icin siviyag 
tuz karabiber ve üzerinde kullanilacak haspir baharati 
§
Yapilisi 
evet malesef asamalar yok.. cünki bilgisayarim hala hata veriyor, zar zor size ulasiyorum 
haliyle fotograflari calismak cok zaman aliyor ve bikkinlik veriyor buraya yazmakmi en az bir saat :(
merak etmeyin tarifimizde islem az ve kolay ve cok detay gerektirmiyor.
öncelikle tenceremize aksamdan islatilmis süzülmüs nohutu koyalim 
üzerine kusbasi etimizi koyup üzerini üc parmak gececek kadar su koyup ocaga koyalim 
orta ateste kaynamaya birakalim.
ilk etapda basindan ayrilmayin. kaynamaya baslayinca
 üzerinde biriken kefini, kevgir ile alarak tamamen arindirin köpükten.
 sonra tuz ve karabiber ilavesi ile bismeye birakin orta ateste dagilmadan 
nohutlar pisinceye kadar kaynatin etler haliyle pisiyor zaten .
Nohutlar pismis oldugu zaman icinde kalan su su miktari
 nohutun ve etlerin üzerinden bir iki parmak gecmis olsun
daha sonra patatesleri soyup küp halinde dograyin ben kücük tuttum kup ebatini 
kesme seker ebatinda olsun istedim 
 daha sonra yapismaz derin bir tavaya yaklasik bir su bardagi kadar siviyag koyun isininca
 patatesleri dagitmadan kizarttin. tuz serpmeyi unutmayin patateslere 
sonra corbanizdaki tüm tuzu emer .
Ben birazda fazla kizarttim bilerek. dagilmalarini istemedim 
nisastasi icinde kalsin istedim görüntü olarak belli olsun istedim 
 ne cok sey istemisim  :))
patatesleri kevgir ile bir  tabag alip kenarda bekletin 
 tavada kalan yagi kasikla bir kaba ayri bir kaba alarak yarim cay bardagi kalacak sekilde azalttin.
 aldiginiz yagi yan tarafta bekletin üzeri icin kullanacagiz cünki 
benceler olmasa olurmu olmaz 
.Bu benceler nedir diye soruyorlar bana bende diyorum ki 
 tecrube ve damak tadi birikimi diyelim.biz mesela
ben corbada belirgin olan un tadini pek sevmiyorum damakta olan tutuk tadi hos olmuyor hele birde yogurtlu corbalarda özellikle cok kaynamaya müsade etmedigi icin öncesinde unu kavurmak tericihim oluyor cok zaman .
 neyse sözü uzattim 
tavada kalan yagin icersine unu koyup biraz kavurun. sararmadan ocaktan cekin 
üzerine yogurdu ekleyin karistirin hemen icersine yumurtayi kirip cirpma teli ile  cirpin tekrar ocaga koyup koyulasana kadar devamli karistirmak sureti ile kaynatin. yaklasik bes sekiz dakika 
orta ateste daha sonra tenceredeki nohuta ekleyin .güzelce karsitirin 
patatesleri kizartma olarak kullandigimiz yagdan aldigimiz miktar vardiya onuda yarim cay bardagi kadar olacak sekilde baska bir tavaya koyun . üzerine biraz tereyag ekleyin yaklasik yarim yemek kasigi ocaga koyup isitin köpürmeye baslayinca ocaktan cekip icersine haspiri ekleyin .hemen  yanmasin müsade etmeden  dogruca nohutlarin üzerine gezdirelim .
Hasipri tanimayan dostlara 
Haspir aktarlarda satiliyor,belki büyük alisveris magzalarin da da bulunur bilemiyorum.
 safrana benzeyen bir tür baharat kendileri
yalanci safran olarakda biliniyor. Kendine has eksi bir tadi hos aromasi ve rengi var
 ben miktar olarak yaklasik yarim yemek kasigi kullandim ..
Diyebiliriniz illa haspir  olmak zorundami ? 
olursa ala olur ama olmayinca olmuyor 
o zaman bizde nane kullaniriz ki, kullanilabiliyor oda bir tatli kasigi dolusu olsun miktar
en son kizarttigimiz patateslerimizi ekleyip karistiralim yemegimizi 
corbadan koyu bir kivami olmali. tencerenin kapagini tam kapatmayin ki kesilmesin .
pisirdik yogurdumuzu ama yinede tedbir iyidir .once tedbir sonra tevekkül
cok doyurucu besleyici.. benim kizim nohut sever fakat bu olsada olur olmasada olur kadar. 
fark ettim ki bu haliyle nohutu daha bir sevdi .Gidayi farkli lezzetlerde sunmak
 sevdirmek icin en önemli kaynak.Dikkate alinmali  büyükler icin bile 
Allah yoklugunu göstermesin, olmayan kullarina da versin 
sükür ile sifa olsun insallah 
dua eder dua beklerim dostlar 
Muhabbetle 

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle