Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Misir irmikli corba

Es selamü aleyküm dostlar.
coook cok cok uzun bir aradan sonra yeni mekanimdan sesleniyorum size. Ara verilen her seyden insan nasil da sogurmus bunu anladim ve tecrübe ettim .yaklasik bir yildir yazmiyorum tarif paylasimi yapmiyorum .
Su an ne yazacagimi bilmesem de en azindan bir yerlerden baslamam gerektigini de biliyorum .
niyetim dün yeni yayin girmekti. güzel bir günde start vermek istemistim .
Regaip kandilinde
Galiba cok da istememisim ki bu güne kalmis .Bahanelere siginmak icin neler siralayabiliyor insan ?
yapmak istemiyorsa da en cok bu konu da basarili oluyor insan .cünki bahaneler sinirsiz
istemek ve arzu etmenin farkli kavramlar oldugunu da ögrendim bir kac zaman önce.
Bu uzak kalisin nedeni biraz da bu sanirim. gercekten bu hayatta ne istiyorum anlami ne !
zamana yayip gözlemlemek gerekti tabi (bende oldukca uzun sürdü halada sürüyor  
Peki cözüm buldummu?elbette hayir
sizce de hayatin anlamini bildim demek, buldum demek,cözdüm demek mümkünmü ?
elbette mümkün degil .belkide sorun burada .
Her seye bir anlam yüklemek. yükledigin her anlam ile iliskiye girmek! oysa zaman denilen sey anlarin toplamindan ibaret degilmi ? hatirlanan ise sadece yükledigimiz anlamlar. Her seyi istemek ile hic bir seyi yapmamak sanki özünde birbirini ceken bir enerji barindiryor farkindamisiniz ? Herseyi istemek ancak her seye yetememek degilmidir bu. yüzlerce seye sahip olup ne yapacagina karar verememek. sonucmu?
akip giden zaman da kendini yargilamakdan öteye gidemeyen bir sürec ve dilde kalanlarin anlatilip durdugu yasanmamis anlardan ibaret bir ömür
kendini tanimayan ne istedigini gercekten bilmeden cözüm arayisina yönelmeyen insan
Zaman kayip, enerji kayip, istek kayip .mutsuzluk yetersizlik sonra icsel yargilama
peki neden yargilar insan kendini ? varolma cabasimi ? üstünlükmü ? hirsmi? diretmekmi bu hayatin anlami.
adi konulmak zorunda olmasi olanmi?
acizane benim ulastigim nokta, cözüm demiyorum farkindasiniz degilmi   ayrim incedir ama cok zor degildir
anlam, hedef, basari, bunlarin anlamini görmek , bakan kisinin sorumlulugunda aslinda .
ödül beklentisi olmayan her eylemin sonucu basari degilmidir .
insan kendisini tanirsa amaclari arac, araclari da amac degilmidir hayat yolculugunda?.
Bence girdigin her eylemde onunla bütünlesiyorsan iste yasamak bunun adi basari bunun adi .
sonucu herkezde belli olan bir yarissa bu hayat . yapabildigini en iyi sekilde yapmaya devam etmek
bahanelere siginmadan sükürle nefes almaya ve kücük adimlarla olsada bu yolda ilerlemeye devam etmek
yaziyi okuyan okuyucum elbet benim gibi düsünmek zorunda hissetmemeli kendini ona göre yada baskasina göre yasamin anlami elbet farklilik arz edecektir .
benim gözümde hayat
Allaha kul olarak yaptigin vazifelerin haricinde bu dünyadan götürebilecek tek sey
DOKUNDUGUNABiLDiGiMIZ YÜREKLERDEN iBARET .
Allah niyetlerinizi kabul eylesin dostlar bizleri hayirla saglikla huzurla ramazana eristirsin bizleri
bu güzel günlerin hakkini verenlerden eylesin .

tarife gelince bu kadar uzun yazidan sonra size iskence gibi gelecek  
MISIR iRMiKLi CORBA
gerekli malzeme (12 kisilik )
  • yarim cay bardagi siviyag
  • 1 yemek kasigi tereyag
  • yarim cay bardagi misir unu
  • yarim cay bardagi misir irmigi
  • 2 litre et suyu
  • yarim limonun suyu
  • 1 yumurta sarisi
  • tuz bol karabiber
üzeri icin
  • bir tane simit
  • yarim cay bardagi siviyag
  • 1 tatli kasigi toz kirmizi biber
  • yarim cay kasigi karabiber
Yapilisi
Tencereye siviyagi ve tereyagini koyup eritelim .icersine misir ununu ilave edip bir miktar karistirarak kavuralim hafif sararmasi yeterlidir.misir irmigini ekleyip bir iki kez daha karistirip üzerine et suyunu ekleyelim
tuz ve karabiber ekleyip kaynayincaya kadar devamli karistiralim. Kaynamaya baslayinca orta atesde ocakda arada da karistirmak sureti ile yaklasik 25-30 dakika pisirelim .
corbamiz kaynarken biz terbiyesini hazirlayalim
bir kasede limon suyu ve yumurta sarisini cirpalim kaynamakda olan corbamizi süre sonunda ocakdan cekip bir kepce corbadan alip kasede hazirladigimiz terbiyesine katip karistiralim hemen terbiyemizi geri yavasca corbaya karistirarark ilave edelim (tekrar kaynatmayin terbiye kesilmesin ) kendi sicakligi yeterlidir .
tekrar üzerine bol karabiber serpistirelim tuzu damak tadimiza göre ayarlayalim .
( cay bardagimiz ajda tipi cay bardagi olmali unun ve irmigin cinsine göre sivi miktari artis gösterebilir )
kitirlari hazirlamak icin ise
simiti cok kücük küpler halinde dograyalim teflon tavada siviyagi koyup isitalim dogradigimiz simitleri ilave edelim arada tavayi kaldirmak sureti ile devamli karistirarak simitlerin kitirlasmasini saglayalim .yaklasik bes dakika yeterli oluyor. ocakdan cekince üzerine karabiber toz kirmizi biber serpistirip iyice karistiralim.
servis zamani kasedeki corbarimizin üzerine serpistirip servise sunalim
Afiyet olsun dualara talibim dostlar

Muhabbetle

2 Kommentare:

  1. Yazını okudum baştan son sonra fark ettim mi bu yoğunluğu yaşayan bir tek ben değilim. Sanırım hepimiz zaman zaman bu dışa dönüklükten yorulup içimize yöneliyor ve bir arayışa giriyoruz. Bende çok uzun süredir bu arayış ve zaman zaman da çöküş içindeyim. Kul olmak isteyip kılını bile kıpırdatmayan nefsim gökten inecek bir mucize arzuluyor. Zayıfım, acizim ve ne zaman layık kul olma yoluna adım atacağım bilmiyorum.. Karmakarışığım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun canim .sende benim duygularima tercuman olmussun
      aslinda sorunun ve cözümün cikis noktasi burasi galiba
      ruhlarimiza insirah verisin rabbim
      ve elbette O,nun sonsuz rahmeti ümidim cünki acizim
      selam dua baki muhabbetle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle