Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kuru fasulyeli kek


Hayirli bir hafta dileklerimle dostlar
kuru fasulyeli kek tarifi bana ait bir gece uykusuzlugun meyvesi :) ikinci kez denemeden yayinlamak istemedim tarifi .brovni kivaminda kestane tadinda bir lezzet cikti ortaya .Burda bir iki kisiye gönderme yapmaliyim :) vefalim,bacim, aynurum . o gecenin mahsulu karsinizda .deneyip bana yorum yapmassaniz  basiniza geleceklerle tehtit ediyorum sizleri .ilk yaptigimda üzerine seker kremasi yapmisttim sanki o daha hosuma gitti ikinci seferinde kremsanti ile denedim oda baska bir tat oldu her ikisinide yazayim tercihi sizlere birakiyorum gelelim tarife .
malzemeler
5 yumurta
150 ml sivi yag
200 gr krema
250 gr toz seker
200 gr un
50 gr kakao
50 gr badem tozu
500 gr haslanmis fasulye (haslanmis haliyle olmali bu miktar )
1 kabartma tozu
2 vanilya sekeri
1 kac damla aci badem aromasi

yapilisi
bir kabiniza yumurtlari kirin icersine sekeri ,siviyagi ,fasulyeyi vanilya sekerini aromayi ekleyin el  blendiri ile fasulyeler görünmeyecek kadar oluncaya kadar cekin .
el blendirinin isi burada bitti  ... karisimin icersine kremayi ekleyin .ayri bir kapta karistirdiginiz un badem tozu kakao kabartma tozunu karistirip kurufasulyeli malzemeye ekleyip, cirpma teli ile iyice karistirin .
aluminyum ile kaplanmis 35-25 ebatinda firin tepsisine döküp düzleyin önceden isitilmis 180 derece firinda yaklasik 35-40 dakika pisirin .
pisen kekinizi kaliptan cikarin dikkatlice bir telin üzerine  ters cevirip altindan alufolyeyi cikarin sogumaya birakin
üst süslemesi icin dilerseniz  sosu, dilerseniz kremsanti kullanabilirsiniz .ben her ikisinin miktarini buraya veriyorum tercih size kalmis

1 paket krem santi icersinden iki tane cikiyor
1 bardak soguk süt beraberce cirpin kekinizin üzerine sürüp cikolata ile süsleyin

tereyagli karisim ise söyle
100 gr tereyag (oda isisinda)
200 gr pudra sekeri
2 yemek kasigi limon suyu
yarim limonun kabugunun rendesi

tereyagini bir kaba koyup mikser ile  krema haline gelinceye kadar cirpin icersine pudra sekerini limon suyunu ve kabugunu ekleyip biraz daha cirpin kekinizin üzerine sürün
kekinizi dilediginiz gibi süsüleyin ister meyva ister cikolata ,bulursaniz  sayet kestane sekeri ile  süslemenizi
dilerim .
afiyet olsun dostlar


5 Kommentare:

  1. bunu hiç duymadım.
    ama tarifi size aitmiş öyle mi.
    :)
    baştaki açıklama ve göndermelerinizi az çok ben bile anladım ve güldüm.
    :)
    haşlanmış fasulye kullanıp brownie ve kestane tadı. ilginç.

    yaptığım bi kurabiye var. onda da bol fındık var. ama yaoınca tadı acıbadem kurabiyesi tadında.

    bu arada kuru fasulye bence türkiyenin en güzel yemeği, pilav, yoğurt ve soğanla tebi.
    :)

    YanıtlaSil
  2. yaaaaa ne oldumu şimdi ben çok severim bunu ama senin yaptığında harika duruyor tadına bakmayı çok isterdim yaptığın bütün yemeklerin tabiki sevgiler

    YanıtlaSil
  3. hiç duymadım.fasülye ve kek bir arada nasıl olur acaba.sen garanti veriyorsan canım kesin güzeldir.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. :)vefalı :)

    harika ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle