Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Basemel soslu Kabak bayildi

hayirli günler dostlar .bir zaman arkadasimin eltisinin yaptigi yemek nerden esti ise estiler aklima geldi .
 aslinda cok uzun zamandir aklimdaydi ama kismet olmadi iste .
Dün dolapta kabaklarimi görünce dar bir vakitte de olsa hazirlamaya koyuldum .fark ettimki davet sofrasina yakisir bir yemek kisa sürede hazirlandi
belki aksama iftar sofraniz süsüler diye hemen ekleyeyim dedim . kolay gelsin yemegimiz bir kisi iki ´tanesini yiyor diye hesapladim 6 kisilik oluyor bu miktar
malzeme
3 adet uzun büyük kabak
350 gr kiyma
1 bas sogan
1 dis sarimsak
5 yemek kasigi dogranmis konserve domates (yada iki büyük kabuklari soyulup suyu cekirdekleri cikarilmis domates )
yarim bag maydanoz
yarim cay bardagi sivi yag
yarim kahve kasigi toz kirmizi biber  karabiber
bir ölcü basemal sosu burada http://www.allah-ne-verdiyse.blogspot.de/2012/07/basemel-sosu-yapiyoruz.html
üzeri icin rendelenmis kasar .

yapilisi
öncelikle kabaklari soymadan uzunlamasina keselim daha sonra ikiye bölüp ortadan ayiralim
orta kismini kahve kasigi yardimi ile cikaralim resimde görüldügü üzere

daha sonra bir tencereye cok az su koyup, üzerine bir süzgec oturtalim .kabaklari süzgece koyup tuz serpip kapagini kapatalim bu sekille buharda 12 dakika haslayalim .
sayet celik süzgeciniz yok ise
tencerede cok az su ile parcalanmadan ayni süre haslayalim kabaklarimizi

kabaklar haslanirken bir tencereye kiymayi siviyagi ,dogradigimiz soganlari sarimsagi kavuralim biraz sulu kalmali kurutmayalim
kiymali karisimimiz kavrulunca üzerine kirmizi biber, tuz, karabiber serpip domatesi ekleyelim .yaklasik bes dakika yine beraberce kaynatalim. ocaktan cekip üzerine maydanozu dograyalim

haslanan kabaklari hafif yaglanmis tepsiye dizelim .
üzerlerine cok az kirmizi yeterli miktarda tuz ve  karabiber ile tatlandiralim

daha sonra her bir kabaga önce kiymayi paylastiralim hazirladigimiz basemal sosundan kiymanin üzerlerine gezdirelim .en üzerine rendelenmis yeterli miktarda kasar serpelim .
(benim rendelenmis kasarimin olmadigini görünce malesef dilimlenmis peynirden koydum .
dolaplarinizi arada kontrol etmesseniz böyle ortada kalip üyelerinize rezil olyuorsunuz af ola )
istilmis 200 derece tubo firinda 20-25 dakika pisiriyoruz
sicak sekilde servise sunuyoruz . pilavla iyi gidecegini adim gbi biliyorum
 ama gelin görünki bizde yine baska bir cesit makarna ile servis edildi  afiyet olsun dualara talibim dostlar  
kisa bir not kabaklarin icinden cikan parcalari israf etmiyoruz sayfamda bulunan kabak corbasini yapabiliriz
tabi ertesi gün ;) 
kabaklarin icinden cikanlari dondurucuya atip daha sonra kullanabilirsiniz

7 Kommentare:

  1. nasıll da güzelll görünüyoorrr:)
    ellerine sağlık canımm:)
    uzansam alıverecekmişim gibi,capcanlı ve leziz..:)
    evlerde hazırladığımız erişte makarna mı yanında ki???

    hayırlı ve bereketli ramazanlar dilerim canım..
    muhabbetle..:)

    YanıtlaSil
  2. hemserin hasi hosgeldin
    onun gibi bir makarna türü canim, bol yumurtali ama onlar tahtadan siyirma yöntemi ile yapiyorlar bu makarnayi .
    kismetse ilerleyen tarihlerde bir deneyecegim
    sevgilerimi gönderiyorum .
    ve türkiyeye yani antalayaya gelince seni mutlaka görmek istiyorum can
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  3. Sevgiler saygilar hurmetler ablam..konusturmussun yine tavalari tepsileri..Helal!

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli görünüyorlar. Beşamel soslu da pek güzel olmuştur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Canım görüntü süper,genelde içini yerim:))
    kocaman öptüm

    YanıtlaSil
  6. melek abla bu tarifini bugün yapdim... harika nefis bisey buuu... favori yemegim aralarina girdi :)... ellerine saglik, takipdeyim ;)... öpüyorum (münire)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle