Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kurutulmus Biber kizartmasi

Es selamü aleyküm dostlar
gece girdigim aclik krizinden sonra paylasmaya karar verdim .
neden ne krizi ?diye sordunuz bende cevapliyorum
 gece saat 2.30  kalkip birseyler yemem gerektiginin sinyalleri olan kulaklarim uguldayip ve midemde ki bosluk hissi ,beni bastir kalk birseyler ye degince ,buzdolabina yöneldim..
 aslinda aliskanligim degildir dedim ne oluyor  gece gece sasirdim ve dogruca buzdolabina yöneldim uyur gezer bir halde gece gece olacak is degildi ama oldu iste
iki dilim ekmekle öyle nefis geldiki anlatamam
türkiyeden bolca alinan biberlere erzak dolabim da yer ararkenbir yandan da  kirilanlari birseyler yapmam gerek düsüncesi ile gündüz hazirlamistim .
cabuk lezzetli gece krizlerine birebir :) cooook da kolay mutlaka deneyin olurmu
ama siz benim gibi gece yemegin :))
malzeme
biber torbasina  iki elinizle dalin iki avcunuzun  dolusu kuru sivri biber
zeytinyag yaklasik bir cay bardagi
2 kücük dis sarimsak
bir tutam kuru kekik
1,5 su bardagi yogurt
1,5 yemek kasigi sirke
1kücük dis ezilmis sarimsak
yapilisi
hepsi nerede ise 25 dakika sürüyor
teflon tavaniza biberleri yikayip koyun, yaklasik bir su bardagi su ekleyip kapagini kapatin.
10 dakika haslayin son etabinda on dakikanin, kapagini acin .böylelikle suyunu cektirin
icersine zeytinyagini dogradiginiz sarimsagi ve kekigi ekleyin
5-8 dakika harli ateste kavurun. tuz karabiber serpmeyi ihmal etmeyin
ocagin altini kapatin. sogumasi icin bir kenar da bekletin .
yogurt da sarimsagi ezin, icersine sirkeyi ekleyin.
 daha sonra soguyan biberlere ilave edip karistirin . agzi kapali bir kaba koyup dogru buzdolabina
gece krizlerine hazir ve nazir sizi beklesin
afiyet olsun dualara talibim

13 Kommentare:

  1. Nasıl,nefis,nasıl çekici :)
    Geçen yaz kurutmuş bol bol dolmasını yapmıştım,böyle hazırlamak hiç aklıma gelmemişti.
    Bu yıl kızartılıp yoğurtlanacaklar inşAllah:)
    Şifa olsun canım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. kayınvalidemin bahçesinden toplayıp kuruttuğu biberler geldi aklıma hemen yapmalıyım bunu :) ben bol suda haşlayıp süzüp kavuruyordum bu daha güzel olur sanırım teşekkürler ellerinize emeğinize sağlık dualar müşterek...

    YanıtlaSil
  3. kekikle denemedim ama birde böyle deneyecem canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. sen ne yaptın be ya...
    karnım acıktı....
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Harika bir tat bu. Ben çok severim ve sık sık yapılır bizim evde. Annem sağolsun fazlasıyla getiriyor her sene :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ımmm ne de lezzelı olur şimdi buz gıbı yogurtla,ellerıne sağlık,nefis

    YanıtlaSil
  7. Yandı bizim tarladaki biberler oy oy :)

    YanıtlaSil
  8. afiyet olsun.
    :)
    hiç öle gece krizim olmaz.
    gece uyanıp yediğimi hiç hatırlamıyorum.
    :)
    ama bu yemeği pek severim.
    bir de biberi, sirkeye yağa batırıp kavanozlara koyarız.
    kışın yemek için.
    ama kurutulmuşu evet.
    hatta bunu not aldım.
    yapabilirim.
    :)

    YanıtlaSil
  9. Selamunaleykum ablacığım,
    Nasılsın,bloga bıraktığın mesajı yenı gördüm.Ablam ben Turkıye'deyım,bayram sonrasına kadarda memleketteyım Allah nasip ederse.
    Kucaklıyorum ablam,Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  10. benim çocukluğumda annem bize çok yapardı.
    aklıma getirdin şimdi.
    foto muhteşem.yemekte canım.

    YanıtlaSil
  11. canlarim günaydin hayirli hafta sonlari diliyorum
    hepinize tek tek tesekkür ediyorum

    niyet kolayliklar degilmi? Rabbim nasip ediyor iste
    özümüz de var olan lezzetler aslinda. birazcik tembellige kactim okadar ;)
    sizleri seviyorum

    YanıtlaSil
  12. Kuru biberleri tüketmeye erken başlamışsın bir tanem :))Kışa bir şey kalmayacak bu gidişle :)Ellerine sağlık, afiyet olmuştur inşallah..Biz de çok severiz, bir de bu şekilde deneyeyim inşallah..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle