Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yesil mercimekli bulgur pilavi

es selamü aleyküm dostlar hayirli geceler olsun
gece gece sizlere pilav  tarifi vermeye geldim .diyeceksiniz ne pilavi? dün kizimin istegi üzerine yaptim .elbet sizlerede verécegim tarifi hadi buyrun
malzeme
yarim cay bardagindan biraz fazla sivi yag
1 kahve kasigi dolusu tereyag
1,5 su bardagi bulgur
250 gr haslanmis haliyle yesil mercimek
1 kahve kasigi dolusu kurutulmus sogan tozu
yarim cay kasigi karabiber
2,5 su bardagi tavuk suyu 
tuz
tencereye sivi yagi koyup isitin icersine tereyagini birakin
eriyip köprünce icersine ,
yikamadan bulguru ekleyin üzerine sogan tozunu ve karabiberi koyup
 yaklasik bir iki dakika kavurun

haslayip süzdügünüz yesil mercimegi (yukarida belirttigim gibi hasladiktan sonra ölcün
 haslanmis hali 250 gr olmali ) bulgura ekleyin tuzunu ve dilerseniz biraz daha karabiber ekleyin bir iki kez daha karisitirdiktan sonra

suyunu ilave edin kapagini kapatip orta ateste suyunu cekinceye kadar pisirin

ocagin altini kapatin kapagina bir iki kat kagit havlu koyup kapagini kapatip yaklasik 15 dakika demlendirin


yaninda ister anne tursusu, yada dilerseniz cacik buhari üzerinde sicak sicak servise sunun
afiyet olsun dualariniza talibim dostlar

8 Kommentare:

  1. Kalayına çanağına kapağına ve son olarak pilavına yandığım kadın!!!

    YanıtlaSil
  2. Uppps bir de hoşgeldin olacaktı oyorumda..Ooooj geldin..

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık.mercimekli hiç denemedim en kısa zamanda deneyeceğim inşallah.hayırlı günler

    YanıtlaSil
  4. bende yaparim bunu ama sayfama eklememisim:)) ellerine saglik canim cok lezzetli görünüyor ama ben artik siki bir diyete basladim gözlerimi kapatiyorum herseye :)tatili bitirdin ablacim umarim güzel gecmitir

    YanıtlaSil
  5. Ne hoş tarifler var sitende artık takibimdesin :)

    YanıtlaSil
  6. cok severim hatta bayilirim.yanindada tursu oldumu tadindan yenmez.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle