Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zebra kek ve kek püfleri ;)

es selamü aleyküm dostlar hayilri bir gün dileyerek size dolu dolu bir post getirdim .
alti üstü bir kek tarifi göze görünen .lakin icersine bolca kek yapimdaki püf noktalarini serpistererek verecegim bu tarifi .peki bu püf noktalari tek bu kek icinmi gecerli ? hayir bu tarz keklerde uygulmaniz ve dikkate almanizi gerektiren ince ayarlari verecegim .
bu yola cikis söyle oldu .sevgili 
degmesinyagliboya nin kek isyanina kulak verisimden ciktim yola . dilerim faydali olur 
belki ilerleyen zamanlar da ayri bir post olarak ayirabilirim bu bilgileri .
aklinizdan cikarmanizi istemedigim bir durum var ki deginmeden gecemeyecegim .
ben yemek uzmani degilim bu isin asla ihtisasini yapmadim .lakin icimdeki mutfak aski cok seyi irdelememe
denememe sebeptir  bu bilgilerime ,yanlizca tecrübelerime dayanarak yaziyorum ..
sizlere paylastigim gerek kendi tariflerim, gerekse sevdigim lezzetler defalarca kez denenmeden gelmez karsiniza .
huyum kurusun kraldan daha kralci olmak  ve tam olmali ya olmamali düsüncesi ki, bu düsüncenin ortasi yoktur bende .yaptiklarima yapacaklarimda cogu kez zorlamistir beni  bu huyum .
birde kul hakki vardir dostlar en cok korktugum pesinize takilan dostlariniza zarar vermek .
 bu illa dille olmaz ,bedensel olmaz .
vermis oldugum yanlis bilgi onun onla amel etmesine sebebtir .ister söz olsun ister tarif 
ne büyük sorumluluktur yarabbi ,
esinin alin teri ile kazandiklarini güc sarfedip eve getirdiklerini olmadi deyip cöpe atmasina sebeb olmakta
vebaldir kul hakkidir .yaptiklarimda hep buna dikkate alimisimdir .
sözün özü kimseyi suclamak degil ,biraz daha dikkat özen gerektigini belirtmeye calisiyorum 
burada yanlizca verende  vebal var degil 
dikkatlice okunmamis bire bir uygulanmamissa alan kendini sorgulamali 
bazen zorlar insani yorar .ama vardir bir sebebi denmeli sebesiz onu yapmak yapanin da zoruna gelmizmi ?
velhasil alti üstü bir tarif iste  degilmi !?dostlar 

sözü cok uzatmadan zebra kek ve püf noktalarina gecelim .
malzeme 
4 yumurta 
1 su bardagi toz seker 
1 su bardagi sivi yag 
1 su bardagi süt 
1 pk kabartma tozu 
1 vanilya sekeri 
3 bardak un (sebeplerini aciklayacagim )
2 yemek kasigi kakao 
4 yemek kasigi süt 
yarim cay kasigi karbonat 
yapilis 
öncelikle bir pasta yada kek yapilacaksa tüm malzmelerin tezgaha cikarilmasi taraftariyim .
ay ben bunu unuttum feryadi duymamak icin gereklidir 
olmassa olmaziniz pasta yapimin da terazi olmalidir hele ki benim tarfilerimi yapiyorsaniz mutlaka bir terazi edinin.yoksa yapmayin bu kadar ciddiyim .cünki her evin bardagi kasigi farklidir 
her hamur yada pasta kek fark etmez unu elemeniz sonucu degistirecektir .
pastayi kesitiginiz de yada kekinizi bir noktada toplanmis aciligi bogazininiz da his etmek istemiyorsaniz bu misafiriniz de olabilir unutmayin 
bu aciligin sebebi iyice unla hasir nesir olmamis kabartma tozunun aciligidir .
o sebeble un ve kabartma tozu birlikte elekten gecirilmeli .
pastayi oldugu gibi cöpe atmaniza bir sebebde yumurtanizdir .kekinizin hamurunu suya dönüstüren yada kazik gibi olmasina sebep olan yumurtadir cok zaman .
oda sicakliginda ve büyüklügüne dikkat etmelisiniz.
 yumurta ile ilgili su kadarini yazabilirim iki yumurtada bir yumurta fark edecek kadar kayip yada kazanca sebebtir yumurta. gramajlari farklidir 60 kilo adamla 90 kilo adam aynimidir sizce ? :) 
tüm malzeme oda sicakliginda olmali  firininiz önceden isitilmis yaziyorsa en az 10 dakika önce acmis olmaniz lazim .isinmis bu durum icin gecerlidir ..
bir iki dakika öncesi buna dahil degildir .on dakikada yumurtada piser yagda erir 
kalip 26 cm kelepceli  olmali yaziyorsa öyle olmali yada o ebatta bir tepsi yada kalip kullanilmali 
bu kekin orjinal tarifinde iki bardak un yaziyordu o sekli ile denedim keki malesef sonuc yine hüsran olmustu düsündüm o zaman neden böyle oldu yumurta büyüklügünü hesap edip ikici kez uyguladigimda un mkitarini arttirmam gerektigini fark ettim uygulayincada sonuc yukaridaki resim .
tarifimize gelince öncelikle kalibimiz 26 cm olmali altinayagli kagit sermeniz yada alufolye kaplamaiz gerekiyor 
  sabit olup kaymamali biraz büyük tutup kelepce ile sIkistirabilirsiniz 
tüm malzemeler tartildi hazirlandi firin isitilmaya alindi 180 derece 
orta katta pisirecegiz altan bir üst kat oluyor 
yumurta, vanliya  seker beraberce cirpalim 

cirpma sonunda elinizle kontrol etmenizi istiyorum seker erimismi bakalim 
yoksa parmaklariniz arasinda seker turmu atiyor yoksa yumurtamin yumsakligimi var 
erimis olmali hacmi üc kati olmali krem renginde beyaza yakin olmali 

görüntü böyle iken mikseri kapatiyoruz icersine sütü yagi ayna anda koyuyoruz bir iki kez ceviriyoruz mikserimizi, fazlasi yok mayonez istemiyoruz kek yapiyoruz 

unu ,kabartma tozunu,karbonati  elemistik ya onu ekledik ve bir kac kez cevirmenizi istiyorum 
unu ekedikten sonra cok cipmaniz yanlizca kekinizi sertlestirir birde elektirik faturasini 
mikseri kapatip cirpma teli ile alt üst edebilirsiniz 

hamurumuzu iki renk yapacagimiz icin ayirmamiz gerekiyor bir tanesi sade bir tanesi kakaolu olacak 
ayni tarz kablara hamurumuzu ikiye bölelim ben birde tarttim ikiye bölünce 530 gr sade oldu kakao ve sütü ekleyince kakaolu hamurda 530 gr oldu 
iki kasik kakao koyacagimizi düsünerek iki kasik miktari sadeye fazla koydum niye tarttim 
kakaolu hamur bitmis ,elimde sade hamurla  kaliba öylece bakmak istemiyorum 

simdi kakao ekledikya bir hamurumuza o hamur sertlesti ne yapmak gerek unu cikaramayiz icinden ekledigimiz kakaolu hamura  iki kasik kakaoya 4 kasik süt ekliyoruz 
kalibimizin ortasinadan baslayarak 2,5 kasik kakolu hamur koyuyoruz

daha sonra ayni kakaolu hamurun ortaya üstüne 2,5 kasik sade hamurdan koyuyoruz

elimizdeki hamurlar bitinceye kadar devam ediyoruz 
hamurlar bitince hemen isitilmis firina atiyoruz yaklasik 40-45 dakikada pisiyor 
bir kürdanla kontrol edelim pismisse kürdan temiz cikacaktir 
kalibimizi bir kac dakika dinlendiriyoruz hic dokunmadan daha sonra hemen resimde görmüs oldugunuz bir telin üzerine aliyoruz sogumaya birakiyoruz kagidi soguyunca cikaracagiz 
ben üzerine ertilmis cikolata döktüm .arzu ederseniz sizde dökebilirisniz cesidi miktari size kalmis 
cikolata dökerken etrafindan hep dökülürya o isten yüzümüzün akiyla cikabilmek icin  bir ip ucuda vereyim 
hamurunuzun kenarlarina bir parca kagit sokun keki ucundan hafif kaldirip altina koyun her tarfina bu sekil 
koyup cikolatayi dökün üzerine 
cikolata donunca kagitlari cekin  
sonuc kenarlar tertemiz olarak bitmis olacak bu islem ;)
güzel degilmi ?? :) 
mümkünse keklerinizi bir gün önceden yapin böylelikle dinlenmis olan pasta yumuta kokmaz kesildiginde dagilmaz va muhakkak agzi kapali muhafaza edin .bu keki önceden yapip cikolata dökmeden dondurucuda saklayabilirsiniz oda isisinda cözüllünce, cikolata ile süsleyip servise sunabilirsiniz acil misafirleriniz icin kurtarici olcaktir .
dilimleyip servise sunabilirsiniz .

oldumu sevgili boyam :) 
bu arada dostlar sevgili boyam cekilis yapiyor duyarayim hemde taki cekilisi sayfasindan bilgi alabilirsiniz 

dualariniza talibim dostlar cok cok cokca 

44 Kommentare:

  1. ancak profesyonel bir ahçı bu kadar güzell dile getirebilirdi ...
    yüreğine sağğlıkk gönlü güzelim...
    bir dilim aldım müsaden ile..
    :)
    derinn muhabbetlerimi bıraktım yerine,enn içteninden..

    YanıtlaSil
  2. gerçekten mükemmel bir anlatım ve leziz bir reçete,

    ellerinize,emeğinize sağlık.

    tarifi not alıyorum izninizle yapmak isterim,

    güzel bir gün olsun,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık döktürmüşsün gene... Bayıldım görüntüye... Çok da güzel anlatmıssın... Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Bu nasıl güzel bir anlatım, sunum, kek ,...şahane . ellerine sağlık arkadaşım. Afiyet olsun yiyenlere...

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir yazı olmuş.
    Zebra keki hiç denemedim görüntüsü hep hoşuma gitmiştir. Böyle üstü çikolatalı çok daha şık duruyormuş.
    Ellerin dert görmesin. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  6. kekigim Allah razi olsun bitanem hemserimin hasi

    sevgilerimle hosgeldin elbet yapabilirsin tarif bana ait degil zaten canim

    nohuts sagol canim

    vuslat kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  7. denizim sagol canim .
    affiniza siginiyorum sabahtan beridir dinmeyen bas agrimdan
    konsantrasyon sifir yazim hatalarim var biliyorum
    ama simdi düzenlemeye alamiyorum anlasilmayan konu olursa yorum birakabilirsiniz
    yorumlariniz icin sonsuz sükran

    YanıtlaSil
  8. Muhteşem bir görüntü, süper bir anlatım. Ne kadar güzel ve leziz olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık ablam...
    muhteşem görünüyor...

    YanıtlaSil
  10. Ellerin dert görmesin melekcim.Ellerine yüregine saglik.
    Kekin coook güzel olmus, epeydir zebra kek yapmamistim,
    en kisa zamanda deniyecegem insaallah,selam ve dua ile.Firdevs

    YanıtlaSil
  11. Ben bakınca,altı üstü bir kek değil,bir şaheser görüyorum karşımda.
    Hem de her defasında,her sana uğrayışımda!
    Püfleri de negüzel anlatmışsın:)
    Hep yapmak isteyip ,çekindiğim bir kekti.
    İlk fırsatta denicem inşAllah bu tarifini de:)
    Emeğine güzel yüreğine sağlık..
    Muhabbetle Meleğim..

    YanıtlaSil
  12. Diyecek söz bulamıyorum.
    Ellerine emeğine yüreğine sağlık Melek ablacım.
    Öpüyorum muhabbetle...

    YanıtlaSil
  13. ve aleyküm selam

    güzel bir anlatım ve gzel bir görüntü...
    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. süper bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. "ehehe sevgi için(:
    yağlı boya püf noktası istiyodu" dedim ilk gördüğümde ana sayfada postu. sonra baktım hakketten onun içinmiş:)
    püf noktası değil ansiklopedi olmuş, yapıp kitap okurken kemiresim geldi. ama e eh. irademe sahip çıkazaum.
    (gözlerimi kapatıp ağzını büzüp kafayı sağa sola yavaşça sallamak)

    YanıtlaSil
  16. ben göndereyim semmma
    bir bilsem neredesin gününü hesap eder dondurur gönderirdim

    YanıtlaSil
  17. Görüntü leziziliğini bize kadar getiriyor..
    Ayrıca anlatımda süper ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Bir taneemm, değme aşçılar böyle güzel anlatamazdı :) Ellerine, canına sağlık..
    Bayılırım bu keke..Çikolata ile de daha nefis olmuştur eminim..

    Baş ağrın için limon dilimlerini kahveye batırıp başına bir tülbent yardımıyla bağlayıver canım..Allahumme yeşfik...

    YanıtlaSil
  19. ayyyyy ellerine sağlık nefis görünüyor...mutfak işini çok sevmem ama yapılanı görmeyi ve yemeyi çok severim:)) iyi ki de gelmiş görmüşüm..merhaba:)

    YanıtlaSil
  20. Bu nasıl bir güzelliktir böyle,insan bakmaya doyamıyor.
    Bu kekin görüntüsü beni benden alıyor.
    Ellerine sağlık canım,ayrıntılarıyla fotoğraflamana ve tarifine bayıldım.

    YanıtlaSil
  21. Aciliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn benim o benim benim benim!!!!!!!!!!!
    Naaaasi sahane gorunuyoooo naaaasiii guseeel ve de endamli ve de asil ve de heeersey..
    ASIGIM!..
    Nasil bi durus o nasil bir susus oyleeeee!!!
    Kivrimlarina tutunarak lezzetini tahmin ettigim icin bayila bayila ekrani yalayasim var!!..cok ozur dilerim benim ooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  22. Yiyesi yoksa bile yemek istecek insan bunu. :)

    YanıtlaSil
  23. Aleykümselam,
    anlatim ve fotolar harika görünüyor.Ellerine saglik.
    Sayfana yeni geldim bu arada,cok güzel tarifler var.Seni listeme aldim izninle.

    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  24. Anlatım,tarif ve fotoğraflar için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  25. Blog nefis lezzetlerle dolu.
    Tanışmak yazışmak dileğiyle
    Ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. gercekten harika görünüyo :) YALNIZ dün yapmaya calisti hamurlari kasikla koymak kesinlikle cok zor bir turlu duzenli olmadi birbirine karisti resmen okadar guzel anlatmisinizki kasikla nasil koydugunuza ekleseydiniz keske ;)

    YanıtlaSil
  27. anonim ziyaretcim
    farkindayim hakkinizi helal edin bir kac telefonla bildirim de aldim .
    o esnada resimleyemedim bazi nedenlerden dolayi .
    birkez daha yapmak sart oldu sirf bu kare icin .en kisa zaman belki bu gün belki yarin insAllah ekleyecegim

    YanıtlaSil
  28. Harikasınızz ne diyeyim başka tesekkürler

    YanıtlaSil
  29. Sen yap ben yerim canım benim harika olmuş
    sen bunu bana yapıp yedirmezsen çok küserim):))

    YanıtlaSil
  30. Ben de denemiştim ama şu görüntüyü tutturamamıştım fakat artık nasıl yapacağımı biliyorum!!! :) Çoooooook teşekkürler, kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
  31. böle güzel bir anlatımından sonra susulur ve ekrana kitlenir bakılır :)
    of of görüntü beni benden aldı ellerin dert görmesin ablacım :)

    YanıtlaSil
  32. Merhabalar sizi ilk ziyaret edişim bu ama tek kelimeyle hayretler içindeyim.Ne kadar ince düşünceli birisiniz helal olsun diyorum.Kekiniz çok güzel görünüyor.Ayrıca bu kadar ayrıntılı bir tarifle hata yapma olasılığı yok gibi görünüyor:)))sevgiler.

    YanıtlaSil
  33. Anlatımınız detaylı, fotoğraflar harika. Ancak ben az önce bu tarifi yapmış biri olarak ufak bir pürüzle karşılaştığımı belirtmek isterim. Benim kekim biraz şekersiz oldu. Çook şekerli seven biri değilim halbuki. Pudra şekeri serperek çözdüm:) Bir dahaki sefere biraz daha şeker koyacağım. Onun dışında yumuşacık sünger gibi harika bir kekim oldu! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. sevgili cigdem türkiyedemisin bilmiyorum
    türkiyedeki sekerlerin tad oraninin az oldugu hakkinda bir kac duyum aldim olabilimi acaba ? derken üzerindeki cikolata kullanmadin sanirim
    zira cikolatanin sekeri ile denk oldugunu düsünüyorum

    selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  35. Blogunuz çok güzel kek de harika görünüyor ellerinize sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  36. o kadar güzel anlatmışsınızki mutfağa hiç girmeyen biri bile kolaylıkla yapabilir. ellerinize dilinize sağlık

    YanıtlaSil
  37. Anlatışınız da kek de şahane, ellerinize sağlık.. en kısa zamanda deneyeceğim..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  38. selamin akeykum anlatis sekliniz super ben kek yapmaya bayiliyorum ama her seferinde yaptigim kekler istedigim gibi kabarmiyor artik kendimce karar aldim bir daha kek yapmayacagim hep husrana ugruyorum

    YanıtlaSil
  39. Harikasin sen bayiliyorum ben önceden denedim ama bu görüntü olmadi senin tarifini en kisa zamanda insallah denemeye calisacagim Servet

    YanıtlaSil
  40. ben kek konusunda becerikli değilimdir. ve yine beceremedim. budefaki hatam. sonradan eklenen sütü yanlış anladım ve beyaz olan hamura 2 kaşık ekledim. sonrada kakaoulu olana 4 kaşık ekledim. çok cıvık oldu. tepsimde çok genişti incecik bir kek oldu. kıvamı katımı olmalı kekin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle bu sözü hic söylemiyoruz dehlizlerim ben becerikli degilim sözünü yani kimse dogarken bunu bilerek dogmuyor firsat buldukca deneyerek cok sey basarilir ablam
      yapis tarzin dogru yani süt meselesi.lakin bardak boyutu yada yumurtanin boyutu olayi karistirabilir
      kivama gelince ablam söyle yazayim kek hazir yogurt kivaminda olmali ;)
      benim icin bir kez daha denemeni rica edecegim ve kalibin mutlaka verilen ölcüde olsun .olmassa zaten lades olmussundur
      sevgilerimle

      Sil
  41. Merhaba ben iki su bardagi un koydum orjinal tarifi denemistim zebra olmadi üstü beyaz alti kakolu kek oldu.Anladim ki un eksik gelmis degil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkinizi helal edin bilgisayarim arizali oldugu icin blogumla ilgilenemedim bu sebeple yorumunza simdi cevap verebiliyorum
      burada yazilan tarifteki miktarlara göre yaparsaniz sorun olmaz
      daha önceki yaptiginizda banami aitti bunu bilmiyorum .
      selam ve sevgiler

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle