Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Linzer pastasi

Es selamü aleyküm dostlar 
avusturya ya ait bir lezzet getirdim sizlere .cok fazlaca yapmama ragmen eklemeyi ihmal etmisim 
blogcu da yazarken bir tarif olarak eklemistim lakin burada o yayinimi bulamadim aktarma yaparken sanirim silindi dedim yeniden paylasayim 
yaz günlerine yakisan bir  lezzettir kendileri .Tadini bir kez alinca tutkunu olursunuz .
yapabilirseniz siyah erik receli ile tadi daha muhtesem olur. Kolaydir dayaniklidir 
simdi tarif ;)

Malzeme 
200 gr oda isisinda tereyag 
200 gr toz seker 
300 gr un 
200 gr cekilmis findik tozu 
2 yumurta 
1 pk kabartma tozu 
1 pk vanilya sekeri 
1 cay kasigi tarcin 
yarim cay kasigi karanfil 
1 yemek kasigi kakao ( sekersiz )
150 gr arzu ettiginiz recel türü 

tüm malzemeyi tezgaha hazirlayalim .yumurta karede 3 görünüyor ben büyüklüklerini S 
olarak düsünürken baktim L imis. sonra bir tanesini eklemedim yaniltmasin sizi 
kalibimizi hafif tereyag ile yaglayalim kelepceli olsun 28 cm olmali 

un, findik ,kabartma tozu, kakao ve baharatlari bir kapta karistiralim 

cirpma kabina tereyagini sekeri ve vanilyayi ekleyip karistiralim .
cok degil ama bir birine girsin yeterli 

daha sonra üzerine yumurtalari ekleyelim bir iki kez cevirip 

unlu karisimi ilave edelim iyive karistiralim 

resimde görüldügü üzere, kurabiye hamuru cinsinde bir hamurumuz olacak 
ne cok yumsak nede cok kati

hazirladigimiz hamurumuzun  dörtte ücünü tabana elimizle yayalim,
bu miktara kenar hamuru da dahil olmali.! fazla bastirmayalim

kalan hamurumuzdan kenari icin ayirdigimiz parcadan 
bir bucuk parmak kalinliginda rulo hazirlayalim 
üzeri icinse kalan miktar avcunuzun dolusu olmasi kafi 
ona göre hesap edin ;)

hazirladigimiz bu ruloyu kenar icin kullanacagiz.esit kenar yapmada kolaylik icin iyi bir sistemdir bu 
kenara koydumgumuz bu rulolari iki parmaginizla yukariya cekin kenarimiz oldu ;) 
kenar püf noktasidir bu dikkatten kacmaya  sakin :)

receliniz taneli ise el blendirindan cekmeyi ihmal etmeyin.
receli hamurun ortasina koyup  

bir spatula yardimi ile her yerine sürün.yüksek kenarlara degil ama 

geri kalan hamurumuzdan sirca parmaginiz kalinliginda uzun cubuklar hazirlayip, 
recelimizin üzerine resimde görüldügü üzere yada zevkinize göre dizin 

her olasiliga karsi yaptigim bir tutumdur bu.olurda altindan yag damlar diyerek 
altini folyo ile kapladim 
kelepceli kaliplar bazen akitabilir sizinda yapmanizi öneririm 
pastamizi hemen isittigimiz 190 derece firinda 1 saat pisirin .


pisen pastmizi kalibin da 15-20 dakika dinlendirin. daha sonra cemberini cikarin 

servise sunmadan evvel, bol pudra sekeri serpin dilimleyerek servise sunun 
afiyet olsun dostlar dualara talibim 
Muhabbetle 

9 Kommentare:

  1. çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. bu nasıl güzellik nasıl bir lezzet ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Harika bir tarif yazmışsın yine, ellerin dert görmesin ablam. Mutlaka yapacağım bundan yeğenlerim için. Sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
  4. aleykümselam diyerek aldım tarifinizi görüntü sunum şahane eminim tadıda damakları şenlendiriyodur elinize emeğinize kaleminize sağlık devamını bekliyoruz bu güzel tariflerinizin istanbuldan selam ve sevgiler hanımefendi....

    YanıtlaSil
  5. Ve aleyküm selam arkadaşım, yine güzel bir tarif, yine güzel bir lezzet..ben elmalı tartımı genelde bu şekilde yaparım kolay geliyor şekillendirmek :)
    lezzetini tahmin ediyorum, ellerine sağlık bir tanem..

    YanıtlaSil
  6. Esselamu aleykum ablacigim tarifinizi denemiş yemiş ve doymuş olarak yazmaktayim ancak 15 dk erken çıkartmakzorunda kaldım çünkü üstü ve kenarları hafif yanmaya yakındı bu yüzden pastanın taban kısmının ortaları kek gibi yumusakti ama kenarları muhtesemdi bu tarif için özellikle erik reçeli yaptım bide benim kalıbım 22 cm di belirtmek isterim.. Tekrar teşekkürler sizi seviyorum...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna aleyküm selam elifcim
      sifa olsun ellerine saglik .
      bazi firinlar bunu yapabiliyor ablam, önemli olan pismis olmasi baktin ki cabuk ilerliyor bazi seyler, müdehale etmek gerekebiliyor.
      bir kac derece isiyi düsürmek son anlarda daha iyidir
      masAllah diyorum sana hem recel hem pasta sansli kullardanim ben rabbim sizler gibi izleyicileri nasip eylemis bana. cok mutlu ettin beni Allah c.c. razi olsun
      bende Allah icin seviyorum seni dua ve muhabbetle ablam

      Sil
  7. Ahh ablam bide giccenim (kitcen aid) olsa neler yapacamda bizim memlelekette çok para istiyolar yav benim kocaya pahalıya patlar.zaten yaptıgım tariflerdeki malzemeler vede çokça kullandığım tereyaglari(margarini asla evime almıyoruz) almaktan gına geldi adama bidebenim üç küçük canavarların oyuncak serzenişlerine dayanamiyarak alınanlar servete mal oluyo( çok abarttım galiba bu oyuncak meselesinde tamam kabul ediyorum)canavar demiskende sunu belirtmek isterimki benim daltonlar hamuru hazirlayinca o diyo bana o diyo bana hamur ver onlar yerken banada iştah geldi valla bende yedim itiraf ediyim hamur asamasindayken bile güzeldi.. Neyse çok uzattım hakkınızı helal edin.bana iyi geceler sizin orda saat kaç bilmem ama benim uykum geldi cocukları yatırmam gerek.tekrar teşekkürler tarifleriniz için daha deniycem çok tarifiniz var ve size anlatmak istediğim seyler var. şimdilik ben kaçar...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen ne tatlisin elif yaaa
      masAllah sana ama ablasi cig hamur yada kek hamuru tehlike arz edebilir aman diyeyim ablam yumurtadan gelen salamonella zehirlenmelerde en riskli mikroptur aman ablam dikkat .
      kitchen ait gelince rabbim nasip eylesin sana dilerim mutfagin en güzel kösesine otursun
      hic uzatmadin mutluluga vesilesin Allah razi olsun
      muhabbetle kücükleri öpüyorum

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle