Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mantili Nohutlu Corba

Es selamü aleyküm dostlar 
güzel günler gecmekte hizla besinci günü oldu mubarek günlerin .
aciz olan insanoglu ,bir tek zamana söz geciremiyor ne yapsa durduramiyor .
Malumu üzere  iftar sofralarinin olmaz ise olmazi corbadir .
evvel ki gün yana yakila blogumda bulamayinca burada paylasmadigimi fark ettim .
4-5 senelik bir lezzet esasinda bu tarifimiz  .
anisi bende yer eden bir lezzet .
Gecirdigim agir anjin sonunda kendini bilmez yatakta yatarken ben.. 
hocamizin yapip göndermis oldugu corbadir .
Sizin yerinizden kipirdamaya mecalinizin olmadigi bir anda, zilin calmasi ile birlikte 
hala sicakligini koruyan, dumani üzerinde. birazcik da istah acsin düsüncesi ile tuzu dile degen,
nanesi ile midenin agirligini alan, biraz da hastaya kuvvet olsun diye eti, mantisi, nohutu bol  corba .
elbet sifa olsun düsüncesi ile yapimistir. birde dua okundu ise üzerine rabbim sifayi da niyetle birlikte gönderiyor hasta komsuya . Allah niyetini kabul buyursun. hala animsarim dua ederim .
iyilik, iyiligi. kötülük, kötülü andirir iste.  üzerinden yillar gecse de unutulmaz .
arada yaparim bu corbayi. ayni lezzet olumu elbette olmaz. yine evelki gün niyete aldim yapayim diye ama ,buzdolabimda hazirda haslanmis etim olmayinca ,dedim  bende ufak degisikliklerle yapayim, hemde gündeme tasimayi istedim bu corbayi .
Belirteyim bir cerkez kizi hocamiz. kendisinden onay almadim bu konuda ama, tek onda yedigim icin bu kaniya vardim .cerkez kardeslerimize özel bir lezzet oldugunu düsünüyorum 
özünden degisik gibi görünsede, yaptigim degisikliklerle tad hemen hemen ayni oldu 
 verecegim malzeme miktari ile 12 kisilik oluyor corbamiz .kücük aileler yarim ölcü yapabilirler .
§
Malzeme 
1 su bardagi basbas bulguru ( oldukca iri bulgur)
1,5 su bardagi haslanmis nohut 
1,5 su bardagi ev yapimi hazir manti 
150 gr kiyma 
4 yemek kasigi siviyag 
1 yemek kasigi tereyag
1,5 tatli kasigi kuru nane 
1 cay kasigi karabiber (tepeleme degil )
12 su bardagi et suyu 
tuz 
bulguru yikamadan haslanmis nohut ile birlikte tencereye koyalim .
üzerine et suyunu ilave edip, ocaga koyup kaynadiktan sonra 20 dakika orta ateste kaynatalim .
bulgur özünü salsin, nohutlar et suyunun ve bulgurun tadini icersine ceksin .
20 dakika sonunda taze mantimizi . ev yapimi taze manti bundan böyle buzlugunuzda yerini alacaktir bu corba icin rahat zamanlarinizda yapip koymali  .zira ben hazir manti kullanmiyorum dolaysi ile  pk kurutulmus manti ile denemedigim icin tavsiyede edemiyorum sizlere taze olmali
mantiyi ekleyince 15 dakika daha kaynatalim corbamizi. tuzunu basta eklemeyi ihmal etmeyin .
ayri bir tavada kiymayi ve yaglari ayni anda koyup, cok kurutmadan kavuralim. tereyagi ve etin kokusu gelmeye baslayinca, ocaktan cekip, icersine karabiberi ve kuru naneyi ekleyip karistiralim .
Ocakta kaynamakta olan corbamiza ilave edelim
 bir iki tasim kaynayinca ocagin altini kapatalim 
sicak sicak üzerine pul biber ile  daim dilde sükür ile birlikte servise sunalim .
 sevilenleri dualarimiza katarak, ölmüslerimizi yad ederek.. 
Hamdolsun alemlerin rabbine Dua eder dua beklerim dostlar
Muhabbetle
§

11 Kommentare:

  1. emeğine sağlık , bu günler çorbasız olmuyor gerçekten :D Ben gerçi her daim çorba severlerdenim , bu da denenir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim yaz gelse de bizde daim corba .
      dilerim beyenilir
      selam ve dua ile canim

      Sil
  2. Ellerine sağlık canımmmmm. ..

    YanıtlaSil
  3. MELEĞİM BÜYÜKÇE BİR TAS BANA GÖNDERİRMİSİN LÜTFEN
    KOKUSU BURNUMA GELDİ SANKİ
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insAllah.. rabbim o günleride göstersin
      hakkini helal et dualarina talibim can

      Sil
  4. harika görünüyor

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. antibiyotik gibi şifa çorbası sankiiiii :)

    YanıtlaSil
  7. Melek abla bu çorbayı ramazanda 3 defa pişirdim.Her seferinde tadı bir öncekinden daha iyi oldu.Misafirlerimden hep tarifini istediler.Sen ramazanda bizi ne yapalım diye düşünmekten kurtardın Allah senden razı olsun💗💗
    Ayşe Gürbüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah cümlemizden razi olsun canim
      dualarini eksik etme

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle